2008-01-08, 21:14
Medlem
Ninsos avatar
Ready Steady Cook med Ainsley Harriott r en personlig favorit.
Citera
2008-01-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jag sitter sjlv grna och tittar p BBC Food. ven om de flesta programmen har gtt ett par varv s r det oftast underhllande och lrorikt. Trevlig avkoppling hur som helst.

Men nr det kommer till Ainsley Harriott mste jag stta ner foten dePaul, herregud vilken jobbig mnniska. S fruktansvrt obehaglig och tillgjord. Ett par timmars tittande p hans olika tv-program skulle kunna utrota mitt matintresse fr alltid.

Nr det gller de vriga du nmnde kan jag dremot hlla med. ven om vissa smller ngot hgre. Jag har till exempel lite svrt att frst charmen med David Rocco som person, dremot gillar jag maten han tillagar och miljerna han vistas i.

Han r lite speciell, men ett program som jag haft stor gldje av och tagit ett par favoritrecept frn r hans "Ainsley's meals in minutes". Hans pan-pizza och chimichangas tex r favoriter nr man behver svnga ihop nt p 20 min.

/ Lenn
Citera
2008-01-08, 21:29
Medlem
quaertys avatar
Min kritik riktar sig varken mot hans program eller hans recept. Det r mycket mjligt att han har svngt ihop en del smarriga grejer. Kanske r hans "Ready Steady Cook" en aning bttre n Staffan Ling-kopian som gick p TV4 fr mnga r sedan. Kanske.

Nej, min kritik handlar bara om honom som person. Svinjobbig. Detta medfr ju tyvrr att jag inte hinner titta tillrckligt lnge fr att bedma programkoncept eller duglighet i kket.
Citera
2008-01-08, 21:33
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Vad Blir det fr mat? med Per Morberg! Det kanske r ett av det bsta matlagningsprogrammet som nnsin visats i svensk tv. Samt den bsta tv-kocken nnsin. Mycket vrt att kolla in.

Hller med. Inte den duktigaste kocken i vrlden men programmet r mycket underhllande och ven inspirerande.
Citera
2008-01-08, 21:36
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
"Ready Steady Cook" en aning bttre n Staffan Ling-kopian som gick p.

Kockduellen
Citera
2008-01-08, 21:45
Medlem
Citat:
Min kritik riktar sig varken mot hans program eller hans recept. Det r mycket mjligt att han har svngt ihop en del smarriga grejer. Kanske r hans "Ready Steady Cook" en aning bttre n Staffan Ling-kopian som gick p TV4 fr mnga r sedan. Kanske.

Nej, min kritik handlar bara om honom som person. Svinjobbig. Detta medfr ju tyvrr att jag inte hinner titta tillrckligt lnge fr att bedma programkoncept eller duglighet i kket.

Jag frstr precis vad du menar. Jag tycker mest han r kul. Men s som du knner fr Ainsley knner jag fr Reza eller vad han heter. Indisk kille som upptrder i ett em extremt enerverande tonlge.
Citera
2008-01-08, 21:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenn
Jag frstr precis vad du menar. Jag tycker mest han r kul. Men s som du knner fr Ainsley knner jag fr Reza eller vad han heter. Indisk kille som upptrder i ett em extremt enerverande tonlge.
Citera
2008-01-08, 22:06
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenn
Aaaah! Honom hade jag helt enkelt frtrngt. Reza r om mjligt nnu vrre. Indierna ser helt skrrade ut nr han r p besk i fdelselandet.

Den dagen han bestmde sig fr att lmna Indien och flytta till England mste vara helgdag nufrtiden. Viktigare n bde national- och sjlvstndighetsdagen.
Citera
2008-01-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
License to Grill - ett program som helt och hllet handlar om vad man kan gra med grillen. Lite smkontroversiellt att rekommendera kanske, d jag vet att mnga har svrt fr programledaren, Rob Rainford. Han r vldigt energisk och amerikansk i sitt stt, men jag ser det bara som ett stt fr honom att frmedla sin krlek till grillen till tittaren. Hellre det n en trkig svensk tv-kock.
Jag lskar honom! Inte s mycket inspiration fr mig kanske (vegetarian och grills), men underhllande.
Citat:
Good Eats - Alton Brown r vrd fr programmet, dr varje avsnitt handlar om en viss ingrediens eller matrtt. Lika delar vetenskap som matlagning gr att man alltid kan lra sig ngot - om inte nya recept s i alla fall vad det r som gr att ggprotein beter sig p ett visst stt eller ngot liknande. Den (i mitt tycke) barnsliga humorn och det dliga skdespeleriet blir lite vl mycket ibland, tycker jag.
Inte s frtjust i Alton Brown, men upplgget verkar perfekt! Tre ssonger p vg.
Citat:
Hell's Kitchen - realityshow med Gordon Ramsay. Tv lag med kockar tvlar i hans restaurang Hell's Kitchen, och vinnaren blir head chef fr ngon exklusiv restaurang. nnu en av mina favoriter.
Tyckte tyvrr inte om det, kndes lite vl mycket som skrikig dokuspa och inte s mycket matlagning.

Gick ngra svenska matlagningsprogram i repris ~5 avsnitt p rad p natten frut nn sommar. Brukade somna till det.
Citera
2008-01-08, 22:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Aaaah! Honom hade jag helt enkelt frtrngt. Reza r om mjligt nnu vrre. Indierna ser helt skrrade ut nr han r p besk i fdelselandet.

Den dagen han bestmde sig fr att lmna Indien och flytta till England mste vara helgdag nufrtiden. Viktigare n bde national- och sjlvstndighetsdagen.

~Paul~
Citera
2008-01-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philosopherking
Jag mste bara frga.
r det bara jag eller r de svenska matprogrammen frjvligt trkiga? Det knns bara som om jag ska somna nr jag frsker se p dessa. =) Men jag vet inte, det kanske bara r jag som krver lite tv-personlighet eller ntt.
Jag hller med dig, frutom Vad blir det fr mat? s har jag inte gillat ngot svenskt matlagningsprogram. Om inte kockarna r trkiga och helt utan utstrlning s r det maten som uppfyller de kriterierna.
Citera
2008-01-09, 00:48
Medlem
philosopherkings avatar
Ja jag mste nog sga att det r lite usch o tvi p att det inte finns s mycket bra svenska matlagningsprogram.
Nr jag bodde i england s fanns det vldigt mycket bra matlagningsprogram. Faktiskt s var de flesta matlagningsprogram underhllande och intressanta nog s man kunde kolla p dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in