Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
License to Grill - ett program som helt och hllet handlar om vad man kan gra med grillen. Lite smkontroversiellt att rekommendera kanske, d jag vet att mnga har svrt fr programledaren, Rob Rainford. Han r vldigt energisk och amerikansk i sitt stt, men jag ser det bara som ett stt fr honom att frmedla sin krlek till grillen till tittaren. Hellre det n en trkig svensk tv-kock.
Jag lskar honom! Inte s mycket inspiration fr mig kanske (vegetarian och grills), men underhllande.
Citat:
Good Eats - Alton Brown r vrd fr programmet, dr varje avsnitt handlar om en viss ingrediens eller matrtt. Lika delar vetenskap som matlagning gr att man alltid kan lra sig ngot - om inte nya recept s i alla fall vad det r som gr att ggprotein beter sig p ett visst stt eller ngot liknande. Den (i mitt tycke) barnsliga humorn och det dliga skdespeleriet blir lite vl mycket ibland, tycker jag.
Inte s frtjust i Alton Brown, men upplgget verkar perfekt! Tre ssonger p vg.
Citat:
Hell's Kitchen - realityshow med Gordon Ramsay. Tv lag med kockar tvlar i hans restaurang Hell's Kitchen, och vinnaren blir head chef fr ngon exklusiv restaurang. nnu en av mina favoriter.
Tyckte tyvrr inte om det, kndes lite vl mycket som skrikig dokuspa och inte s mycket matlagning.
Gick ngra svenska matlagningsprogram i repris ~5 avsnitt p rad p natten frut nn sommar. Brukade somna till det.