Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-08, 17:52
  #13
Medlem
RADiOAKTiVPOLiSs avatar
Att flörta är grymt kul och helt okej
Citera
2008-01-08, 19:15
  #14
Medlem
Klappasäftens avatar
själv är jag mer bläng typen
Citera
2008-01-08, 19:58
  #15
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Eftersom man är singel för tillfället så missar man inte något tillfälle när det kommer till att spana snygga tjejer oavsett om det är i skola, buss eller torg.
Självklart får man några gånger då och då den där härliga ögonkontaktsresponsen med jäntorna, när man bara stirrar in i varandras ögon under ett par sekunder.
Min fråga är nu, är det ute att flörta nu för tiden?
Har gjort det några gånger ett tag och brukar bli ett litet lätt leende som respons, men vill höra vad ni andra tycker, är detta något som utövas av de flesta killar?

Tjejer, vad tänker ni om killar som flörtar, har de sett för många 80-tals filmer eller är det häftigt?

Den stora frågan är varför du frågar om det är ute, har du fått så lite respons på dina flörtförsök?

Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Hehe, spelar inte så stor roll tar chansen om man får tillfälle helt enkelt, men det jag funderar över är om man ökar eller minskar chanserna men en flört så att säga. Vad är den allmänna uppfattningen?

Ja du, då det är väldigt smart att först skaffa ögonkontakt innan man tar annan kontakt så skulle jag tro att chanserna ökar. Eller vad tror du?
Citera
2008-01-08, 20:09
  #16
Medlem
R.Rs avatar
Tja, flörtar man inte överhuvudtaget har jag svårt att se hur man skulle få till det, om man inte har turen att springa på någon liksinnad som känner för pang-på sex då
Citera
2008-01-08, 22:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Den stora frågan är varför du frågar om det är ute, har du fått så lite respons på dina flörtförsök?

Det var ju just det jag undrade, om det var "ute" dvs. Är la inte så big deal men alltid roligt att höra andras åsikter eftersom man ofta har lite för glorifierande bild av sig själv och sina handlingar.
Respons och respons, vill klargöra att jag inte är den som sätter mig brevid en snygg tjej och börjar snacka såfort jag skall nyttja kollektivtrafiken eller börjar konversera med okända personer hipp som happ. Den största raggningen sker på krog och annat uteliv, och det är nog faktiskt bra om den stannar där när det kommer till många personer.

Citat:
Ja du, då det är väldigt smart att först skaffa ögonkontakt innan man tar annan kontakt så skulle jag tro att chanserna ökar. Eller vad tror du?
Syftade ju inte bara på ögonkontakt utan en flört (= en otroligt sexig blink med ena ögat)
Citera
2008-01-08, 22:27
  #18
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Det var ju just det jag undrade, om det var "ute" dvs. Är la inte så big deal men alltid roligt att höra andras åsikter eftersom man ofta har lite för glorifierande bild av sig själv och sina handlingar.
Respons och respons, vill klargöra att jag inte är den som sätter mig brevid en snygg tjej och börjar snacka såfort jag skall nyttja kollektivtrafiken eller börjar konversera med okända personer hipp som happ. Den största raggningen sker på krog och annat uteliv, och det är nog faktiskt bra om den stannar där när det kommer till många personer.


Syftade ju inte bara på ögonkontakt utan en flört (= en otroligt sexig blink med ena ögat)

Jaha, då förstår jag dig bättre. Jag skulle nog säga att flörta genom att blinka med ögonen är ute. Nu flörter man med längre ögonkontakt som kan upprepas flera gånger.
Citera
2008-01-08, 22:48
  #19
Medlem
Indianpundares avatar
Aldrig förstått mig på flörtandet, hur gör man?
Citera
2008-01-08, 22:54
  #20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Kan säga att tjejer flörtar också. De som har suttit och flörtat med mig har däremot gjort det på ett jobbigt sätt. Man sitter på bussen och betraktar landskapet utanför eller också så sitter jag och läser. Så råkar man vända på huvudet för att röra på musklerna i nacken lite, och så märker man i förbifarten att en tjej plötsligt vänder hastigt på huvudet från en. Misstänksamt, som fan.

Då kan man inte sluta tänka på det, och varje gång man tittar åt hennes håll så märker man att hon kollar på en med en konstig drömmande blick. Jag kan ju liksom inte gå fram och fråga vad hon glor på, för då skulle hon troligen bara blåneka. Men hur fan får man henne att sluta titta?

Man blänger med mordisk blick tillbaka förstås!
Det fungerar ALLTID med en riktig staredown. Först så brukar dem le lite grann åt ögonkontakten, men sen kommer de av sig när de märker att man inte rör en muskel i ansiktet.

Är jag en hemsk människa som finner nöje i att göra såhär?
Citera
2008-01-08, 23:30
  #21
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Kan säga att tjejer flörtar också. De som har suttit och flörtat med mig har däremot gjort det på ett jobbigt sätt. Man sitter på bussen och betraktar landskapet utanför eller också så sitter jag och läser. Så råkar man vända på huvudet för att röra på musklerna i nacken lite, och så märker man i förbifarten att en tjej plötsligt vänder hastigt på huvudet från en. Misstänksamt, som fan.

Då kan man inte sluta tänka på det, och varje gång man tittar åt hennes håll så märker man att hon kollar på en med en konstig drömmande blick. Jag kan ju liksom inte gå fram och fråga vad hon glor på, för då skulle hon troligen bara blåneka. Men hur fan får man henne att sluta titta?

Man blänger med mordisk blick tillbaka förstås!
Det fungerar ALLTID med en riktig staredown. Först så brukar dem le lite grann åt ögonkontakten, men sen kommer de av sig när de märker att man inte rör en muskel i ansiktet.

Är jag en hemsk människa som finner nöje i att göra såhär?

Inser du inte att dom stirrar på dig för att du är fuuuuul?
Citera
2008-01-08, 23:34
  #22
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPlayboy
Inser du inte att dom stirrar på dig för att du är fuuuuul?

Kan hända, dock så syns det på dem att så inte är fallet (ansiktsuttryck kan avslöja så mycket ibland). För övrigt så värderar jag inte din åsikt så mycket, du tillhör inte "målgruppen" direkt. Var det något annat?
Citera
2008-01-08, 23:38
  #23
Medlem
Jag är så jävla handikappad när det gäller att förstå flirtar. Under en fest för länge sen ville en tjej ha med mig ut för vi skulle röka. Hon var ganska framtung och väl ute tog hon plötsligt ett stadigt grepp om båda hennes bröst och tryckte till och stönade lätt men kort. Inte fan blev det något hångel ens bara snack samtidigt som man försökte bryta ner ståndet i byxan . En annan misstänkt flirt kom från en lärare. Hon hade dagen till ära en urringning så djup att man bara väntade på att de skulle ramla ut och jag sa något halvlustigt och kollade henne tvärt i ögonen och hon gjorde en sån där övertydlig min med ögonen och ögonbrynen. Jag är så tafatt och man vill ju inte börja göra närmande mot sin lärare precis .
Citera
2008-01-08, 23:50
  #24
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Jag är så jävla handikappad när det gäller att förstå flirtar. Under en fest för länge sen ville en tjej ha med mig ut för vi skulle röka. Hon var ganska framtung och väl ute tog hon plötsligt ett stadigt grepp om båda hennes bröst och tryckte till och stönade lätt men kort. Inte fan blev det något hångel ens bara snack samtidigt som man försökte bryta ner ståndet i byxan . En annan misstänkt flirt kom från en lärare. Hon hade dagen till ära en urringning så djup att man bara väntade på att de skulle ramla ut och jag sa något halvlustigt och kollade henne tvärt i ögonen och hon gjorde en sån där övertydlig min med ögonen och ögonbrynen. Jag är så tafatt och man vill ju inte börja göra närmande mot sin lärare precis .

Det där låter som test, för att se om du vågar nappa på det. Fast gå inte och tro att du får något bara för att du vågar nappa på "inviterna". Ibland vill dem bara jävlas med dig, eller få bekräftelse.

Nu vet jag inte hur du är, men personligen avskyr jag att ge någon bekräftelse när dem bara "fiskar" efter det. Fast det är ju klart, det finns ju värre sätt att fiska bekräftelse på, te.x "snyftarstilen" där någon sitter och säger: "jag är så ful, ingen tycker om mig" *gnäll, gnäll*, och hoppas därigenom att man ska säga "Nej, säg inte så, du är ju jättesnygg ju" etc.
Då är det roligare att säga: "Ja, självinsikten är det inge fel på iallafall."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback