• 1
  • 2
2008-01-08, 10:55
Bannlyst
Hall
Nstan precis kommit hem frn USA och blev frvnad ver hur mycket god (och annorlunda) mat det egentligen finns dr. ven p snabbmatsstllena s finns det rtter som passar alla, det r inte bara burgare och friterad kyckling.

En sak jag upptckte var Blue Cheese Dip, finns nstan verallt, bde som tillbehr p restauranger och p "burk" i affrerna. Det r allts ngon slags ss/dippa med grddfil, majonns och mgelost typ. Har letat som en dre efter det i svenska butiker men det verkar inte finnas.
Man kan ju gra sjlv, men jag gillar inte nr det blir bitar av osten i ssen, dessutom blir den lite fr tunn och rinnig.

Finns det typ extrakt av mgelost att kpa ngonstans? Man kanske ven skulle prova ngot annat n grddfil fr jag tycker det blir inte samma smak nd.

Har ni provat blue cheese dip sjlv ngonstans, eller har ngon eget recept?
Citera
2008-01-08, 10:56
Medlem
H.E.L.s avatar
Finns vl psar att kpa? OLW har det tror jag.

Sjlv klarar jag inte ens av doften. Luktar krk.
Citera
2008-01-08, 11:45
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Hall
Nstan precis kommit hem frn USA och blev frvnad ver hur mycket god (och annorlunda) mat det egentligen finns dr. ven p snabbmatsstllena s finns det rtter som passar alla, det r inte bara burgare och friterad kyckling.

En sak jag upptckte var Blue Cheese Dip, finns nstan verallt, bde som tillbehr p restauranger och p "burk" i affrerna. Det r allts ngon slags ss/dippa med grddfil, majonns och mgelost typ. Har letat som en dre efter det i svenska butiker men det verkar inte finnas.
Man kan ju gra sjlv, men jag gillar inte nr det blir bitar av osten i ssen, dessutom blir den lite fr tunn och rinnig.

Finns det typ extrakt av mgelost att kpa ngonstans? Man kanske ven skulle prova ngot annat n grddfil fr jag tycker det blir inte samma smak nd.

Blue cheese.
Rdvinsvinger
Creme Fraice,
Majons,
Salt,
Peppar.
Sen kanske nn nskad rt vore gott, persilja eller grslk fint hackad vore trevligt att ha i med.
Urskta men jag har inga speciellt bra mtt fr nr jag gr blue cheese dipp/dressing gr jag de i STORA mngder till sallads buffen s e lite svrt f fram mtt fr 6-8 personer
Men detta e iafl dom ingr.. Lycka till !
Citera
2008-01-08, 11:51
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Hall

Om du ker till MAX och kkar s har dom haft blue cheese dip sedan lnge Tror att de ven sljer en del sser/dip p flaskor/burk men vet inte hur det r med blue cheesen
Citera
2008-01-08, 12:03
Medlem
dePauls avatar
Citat:
1. HallMan kan ju gra sjlv, men jag gillar inte nr det blir bitar av osten i ssen, dessutom blir den lite fr tunn och rinnig.

2. Man kanske ven skulle prova ngot annat n grddfil fr jag tycker det blir inte samma smak nd.
1. Har du bitar i ssen s har du gjort fel. Du mste hetta upp osten!
2. Syrlig smetana r det bsta. Dvs, om du kan f tag i den. Annars fr du vattna ur vanlig grddfil. Det gr du genom att placera den i ett kaffefilter och lter den droppa av under natten t ex.

Sjlva tillagningen gr till s att du hettar upp osten, dvs smlter den, tillfr kryddor och rter (dill), samt citronsaft. Drefter lter du den svalna ngot och blandar drefter i den urdroppade grddfilen. Smaka av och servera.

~Paul~
Citera
2008-01-08, 12:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Eller s ker du till Ica och kper autentisk amerikansk blue chesse dressing p flaska..finns bde som slt och med bitar i...
Citera
2008-01-08, 12:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Eller s ker du till Ica och kper autentisk amerikansk blue chesse dressing p flaska..finns bde som slt och med bitar i...
Ja, det r ju alltid ett alternativ .

~Paul~
Citera
2008-01-08, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
1. Har du bitar i ssen s har du gjort fel. Du mste hetta upp osten!
2. Syrlig smetana r det bsta. Dvs, om du kan f tag i den. Annars fr du vattna ur vanlig grddfil. Det gr du genom att placera den i ett kaffefilter och lter den droppa av under natten t ex.

Sjlva tillagningen gr till s att du hettar upp osten, dvs smlter den, tillfr kryddor och rter (dill), samt citronsaft. Drefter lter du den svalna ngot och blandar drefter i den urdroppade grddfilen. Smaka av och servera.

~Paul~

Tack fr tipset (ven Nemjung) ska se om det lyckas

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

S det finns dr allts, fr man kanske leta upp.
Citera
2008-01-08, 12:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tack fr tipset (ven Nemjung) ska se om det lyckas

Hr grna av dig sedan och bertta hur det gick!

~Paul~
Citera
2008-01-08, 15:45
Medlem
esses avatar
Den p ICA r av mrket Kens steakhouse och heter Chunky blue cheese. Mycket god.

Jag passar p att lna trden fr att frga om ngon vet var man kan f tag p buffalo hot sauce som man kan "tossa" runt kycklingen i fre servering. Vill ju grna ha buffalo wings med blue cheese dressing.

Det finns p MAX men den r inte riktigt lika bra som dom jag har ftt p olika stllen i USA. Hooters har grymma btw.
Citera
2008-01-08, 17:32
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esse
Den p ICA r av mrket Kens steakhouse och heter Chunky blue cheese. Mycket god.

Jag passar p att lna trden fr att frga om ngon vet var man kan f tag p buffalo hot sauce som man kan "tossa" runt kycklingen i fre servering. Vill ju grna ha buffalo wings med blue cheese dressing.

Det finns p MAX men den r inte riktigt lika bra som dom jag har ftt p olika stllen i USA. Hooters har grymma btw.

Om du vill ha ett bra recept p buffalo wings s har jag ett vldigt bra sdant Ftt de frn Herr Mannerstrms son
Citera
2008-01-08, 17:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Om du vill ha ett bra recept p buffalo wings s har jag ett vldigt bra sdant Ftt de frn Herr Mannerstrms son
Du fr grna presentera det receptet .

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här