• 1
  • 2
2008-01-08, 01:09
Bannlyst
Jag har en HP dator, HP pavilion 9000 för att vara mer exakt och jag har så klart redan tydligen brännt ut en Recovery disc med hela Vista och sen gjort av med den. Jävligt klantigt av mej men lätt att vara efter klok så jag undrar ifall det finns något sätt att komma runt/alternativt cracka deras progtam eller dylikt så jag kan bränna ut fler?

Godnatt
Citera
2008-01-08, 09:39
Medlem
X_surfers avatar
Hej såvitt jag vet finns det inget crack, däremot kan du be HP att skicka en skiva till dig, detta kostar dock ungefär 100 kr om jag inte missminner mig
Citera
2008-01-08, 10:02
Medlem
jones58s avatar
Jag har varit med om att den där bränn din egen skiva-funktionen inte har fungerat över huvud taget. Då skickade HP ut nya skivor gratis.
Citera
2008-03-01, 01:13
Medlem
SlaveMasters avatar
sorry att jag drar upp en gammal tråd men vafan är det här för jävla skit med recovery discs, har bränt ett par men de fungerar inte, och nu när jag fösöker beställa nya så visar det sig att hp vill ha 356 kr för de, borde in
inte det här vara gratis?
Citera
2008-03-01, 03:38
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveMaster
sorry att jag drar upp en gammal tråd men vafan är det här för jävla skit med recovery discs, har bränt ett par men de fungerar inte, och nu när jag fösöker beställa nya så visar det sig att hp vill ha 356 kr för de, borde in
inte det här vara gratis?

jo definitivt om det failar..
det var det för mig
Citera
2008-03-01, 03:46
Medlem
Ljugtomtens avatar
Recoveryskivor är bara skit helt enkelt.
Även jag äger en HP Laptop, senast jag skulle ominstallera den vägrade den att använda recoveryskivan som jag brännde ut dag 1 (den har fungerat tidigare)

Lyckligtvis fungerar det med en vanlig OEM-Vistaskiva och installationsnyckeln som finns på datorn om det är det man ska lägga in.

Där slipper du även problemet med att du måste kontakta HP om aktiveringen inte lyckas online, utan kan ta det per telefon direkt med MS..
Citera
2009-04-09, 13:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Sorry för bumpen, men nu har det hänt mig.

Det verkar som jag behöver recovery disc(ar), på Hp säger dom det i alla fall. Inte heller jag har någon sådan och priset är som sagt ca 350 kr, med kanske två veckors väntan. 'Dom bränner dom nere i Holland'.

Är dom bara skit, och kan man lösa det snabbare/billigare?
Citera
2009-04-11, 23:23
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Det verkar som jag behöver recovery disc(ar), på Hp säger dom det i alla fall. Inte heller jag har någon sådan och priset är som sagt ca 350 kr, med kanske två veckors väntan. 'Dom bränner dom nere i Holland'.

Pst! Kolla om det finns på thepiratebay.org att ladda ner.
Citera
2009-04-12, 08:00
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Gör din egen OEM disk istället,Får du Ultimate på köpet.
Går alldeles utmärkt efter som du redan har ett Slic table i din bios.
Ladda ner den här eller liknande Retail:
Citat:
en_windows_vista_with_service_pack_1_x86_dvd_x14-29594.iso
CRC32:CE4CB528
MD5:B09267740DDD1A08D80B04EC6BBC232A
SHA-1:BCD715A02739809E477C726AE4B5CAA914156429
Extracta ditt certifikat (XRM-MS filen) från C:\Windows\System32\OEM folder
Installera med nyckel ifrån den här tråden:
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2581
(Använd HP,förslagsvis Ultimate)

Följ sen dessa anvisningar:
Citat:
Just follow these simple steps to intergrate the Product Key and OEM cert:

1: Create a new text file and copy paste the text below inside and save the file as PID.TXT

[PID]
Value='Enter Product Key Here'

do not enter the brackets i,e use Value=xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

This can be Vista Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate OEM key.

2: Now make Folders $OEM$\$$\SYSTEM32\OEM

3: Take your OEM XRM-MS file that matches your key and copy the file to OEM folder

4: Use UltraIso or PowerIso to make iso of your Vista or Vista SP1 DVD,
DO NOT USE ROYALTY OEM DVD, i,e Asus Dell e.c.t as this involves editing .WIM files

5: Open ISO with UltraIso or PowerISO

6: Now add PID.TXT file and $OEM$ folder you created earlier to Vista SOURCES Folder

7: Save ISO and burn it then install

Your Vista will now install and activate
Burn the contents as a bootable DVD and you have your OEM disk!
Citera
2009-04-12, 12:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Gör din egen OEM disk istället,Får du Ultimate på köpet.
Går alldeles utmärkt efter som du redan har ett Slic table i din bios.
Ladda ner den här eller liknande Retail:

Extracta ditt certifikat (XRM-MS filen) från C:\Windows\System32\OEM folder
Installera med nyckel ifrån den här tråden:
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2581
(Använd HP,förslagsvis Ultimate)

Följ sen dessa anvisningar:

?

Väldigt bra, helt säkert, men jag är rädd att jag knappt förstår någon enda grej av ditt inlägg. Verkar som jag endast har rudimentära kunskaper om datorer över huvudet taget.

Det är en sådan dig man skulle känna när datorn krånglar.
Citera
2009-05-10, 15:34
Bannlyst
som det står lite tidigare i tråden går det fint att ringa upp Hp och säga att recovery cd-programmet inte kan bränna ut skivor, då skickar de ut skivor gratis.

jag fick mina skickat från tyskland eller något liknande förra veckan, de är inte ghetto-brända skivor utan fina tryckta skivor.
Citera
2009-05-10, 16:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lipstickpig
som det står lite tidigare i tråden går det fint att ringa upp Hp och säga att recovery cd-programmet inte kan bränna ut skivor, då skickar de ut skivor gratis.

jag fick mina skickat från tyskland eller något liknande förra veckan, de är inte ghetto-brända skivor utan fina tryckta skivor.

Rackarns! Mina kostade 350 kr, och det visade sig vara förgäves ändå. Felet satt inte där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in