• 1
  • 2
2009-05-10, 16:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sorry för bumpen, men nu har det hänt mig.

Det verkar som jag behöver recovery disc(ar), på Hp säger dom det i alla fall. Inte heller jag har någon sådan och priset är som sagt ca 350 kr, med kanske två veckors väntan. 'Dom bränner dom nere i Holland'.

Är dom bara skit, och kan man lösa det snabbare/billigare?

Vad har du för dator ? Modell bärbar stationär ?
Citera
2009-05-10, 17:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vad har du för dator ? Modell bärbar stationär ?

Hp Pavallion dv9760 tror jag den kallar sig. En bärbar.
Citera
2009-05-10, 21:20
Medlem
men är det inte så med hp att man inte behöver den där jävla skivan utan behöver bara gå in på ett program i startmenyn som heter typ hp recovery eller nåt så bara klickar man sej fram där så kan man formatera om hur lätt som helst och datorn blir som den var dagen du fick hem den med drivrutiner och hela köret installerat

kan vara nån annan tillverkare, dunno
Citera
2009-05-10, 21:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xordo
men är det inte så med hp att man inte behöver den där jävla skivan utan behöver bara gå in på ett program i startmenyn som heter typ hp recovery eller nåt så bara klickar man sej fram där så kan man formatera om hur lätt som helst och datorn blir som den var dagen du fick hem den med drivrutiner och hela köret installerat

kan vara nån annan tillverkare, dunno

Jo du kan ha rätt, men det handlar om hur nya dom är. Min är för gammal. Fast det hade inte spelat nån roll, för jag kom aldrig fram till startmenyn ens.
Citera
2009-05-11, 17:13
Medlem
Testat f11 vid uppstart?
Citera
2009-05-11, 18:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne71
Testat f11 vid uppstart?

Är frågan ställd till mig så är svaret ja. Även kört hela recoveryprogrammet, som tog nästan 4 timmar - utan resultat. Nu är datorn som sagt på service.
Citera
2009-05-22, 13:12
Medlem
Vad blir det för skivor som man bränner ut? Kan man göra en ren Vista installation av dessa? Och bara välja att lägga till en del av alla de förinstallerade program man fick på datorn(Ny HP bärbar)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in