• 2
  • 3
2014-01-11, 04:58
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Detta beror mycket på storleken på skivorna och vilken värmekälla du använder. Är de cirka 1 cm så kan du köra på 4:an på en vanlig elplatta och belagd panna. Kör du på gas så kör du på mellan läge 2-3 beroende på hur mycket din spis tar. Du får absolut inte bränna osten, den får en mycket knepig smak.

Lycka till,
~Paul~

Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag gillar att steka den i enbart smör på medelhög temperatur (då menar jag 4 på el) tills ytan är gyllenbrun. Många gillar att grilla osten, men jag tycker att den då tenderar att fastna och bli bränd.

Ganska värdelöst att ange värmen som 4 om ni inte samtidigt anger plattans värmeskala.
På vissa spisar är maxvärmen 6, på andra spisar är maxvärmen 9 etc.

Att ha värmen på 4 säger alltså ingenting.
Citera
2014-01-11, 09:46
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Ganska värdelöst att ange värmen som 4 om ni inte samtidigt anger plattans värmeskala.
På vissa spisar är maxvärmen 6, på andra spisar är maxvärmen 9 etc.

Att ha värmen på 4 säger alltså ingenting.

Jag skrev medelhög temperatur. Jag tror du kan lista ut vad det innebär oavsett vad det står på ditt spisvred.
Citera
2014-07-21, 21:51
Medlem
Fattar verkligen inte hur folk kan gilla den där smaklösa gummipucken. Då är jag allt annat än kräsen i normala fall, men halloumi förstår jag mig verkligen inte på.
Citera
2014-07-21, 22:44
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Fattar verkligen inte hur folk kan gilla den där smaklösa gummipucken. Då är jag allt annat än kräsen i normala fall, men halloumi förstår jag mig verkligen inte på.

Gör en burgare med halloumi.

Tomat, rödlök, ruccola och tzatsiki som dressing (coops är väldigt bra).

Här är mina halloumiburgare som jag tidigare postade i bildtråden;
http://i.imgur.com/rq1iAHl.jpg
Citera
2014-08-01, 13:53
Medlem
En annan ost som är god att grilla är scamorza. Man klyver den på mitten och lägger delarna med snittytan uppåt på grillen. Osten smälter i skorpan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in