2016-12-05, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men fattar du trögt, det är ju pga propagandan och identitetspolitiken jag "gnäller"?! Och du, som gnäller på att jag gnäller är mindre meningslöst?!

Poängen med dig är helt poänglös!

Vad är det för propaganda du pratar om? Det är ju ett barn som är Lucia bara!
Citera
2016-12-05, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av blim

Skojar du?! Du kan inte tänka dig att Åhléns har ett syfte, en tanke, eller en ide bakom denna reklam, eller tror du verkligen de enbart vill sälja luciaklänningar? Eller tror du de vill nå ut till alla svarta pojkbarn som egentligen vill vara lucia?

Propaganda är information som används till att människor ska ta ställning i en sak. Det stackars barnet har nu blivit en symbol för alla självgoda PK-ister och feminister. I sann narcissistisk anda skiter ni fullständigt i både Lucia och barnet så länge ni kan sprida eran propaganda.
Citera
2016-12-05, 12:36
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Skojar du?! Du kan inte tänka dig att Åhléns har ett syfte, en tanke, eller en ide bakom denna reklam, eller tror du verkligen de enbart vill sälja luciaklänningar? Eller tror du de vill nå ut till alla svarta pojkbarn som egentligen vill vara lucia?

Propaganda är information som används till att människor ska ta ställning i en sak. Det stackars barnet har nu blivit en symbol för alla självgoda PK-ister och feminister. I sann narcissistisk anda skiter ni fullständigt i både Lucia och barnet så länge ni kan sprida eran propaganda.

Jag reagerade inte ens på bilden innan folk började yvas. Det är en unge utklädd till Lucia, inget anmärkningsvärt överhuvudtaget .
Det är ett företag som gör reklam i syfte att sälja, inte ett politiskt parti som fiskar väljarröster.
Ta av dig foliehatten och sluta tro att du är någon sorts mittpunkt som världen kretsar kring. Reklamen riktar sig till konsumenter, ingenting annat.
Citera
2016-12-05, 12:57
Medlem
Fiskfjolls avatar
Googla Åhlens luciareklam.

Då får ni ett antal träffar från de stora slaskmedierna om
Citat:
Rasistisk hatstorm mot Åhléns luciareklam.

Jag har inte sett denna PK-reklam, men det jag sett på bild så ser ungen ut som en kille?

Åhléns har verkligen tagit i ordentligt för att pissa på våra traditioner. Och ja vi har firat lucia i över 200 år så ja, jag ser det som en tradition.
Citera
2016-12-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Men är det inte lite hårt? Här talar vi om ett barn som firar lucia, -en kristen tradition. Bära mat??? Jag blev inte stött. Hellre detta än burkor o ramadan...

Varför är det hårt? Det är som att man inte känner till bakgrunden ifall man har både ljuskrona och ljus. Det är dåligt enligt mig.
Citera
2016-12-05, 13:54
Medlem
Luposs avatar
Klokt av Åhlens att utnyttja de nyttiga idioterna, istället för att betala flera miljoner för annonser i kvällstidningarna skapar man denna annons med vetskapen att många blir provocerade och genomslaget blir enormt.

Det kan dock tyckas cyniskt av Åhlens att utnyttja ett stackars barn för att provocera till hat och polarisering i syfte att sälja mer.
Citera
2016-12-05, 15:58
Medlem
JustZlatans avatar
Åhléns har nu tagit bort reklamen efter hatstormen mot ungen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ah...en-efter-hatet

Jag tycker att det är patetiskt och idiotiskt att ge sig på små barn. Ni är sjuka i huvudet som gör det och även hycklare. Om ett skäggbarn hade varit Lucia så hade jag förstått reaktionerna, men nu handlade det om ett riktigt barn.

Nyttiga jävla idioter, precis som vänsterextremister som förstör SD-reklam. Det är samma skrot och korn som borde kastreras så att de inte kan sprida sina defekta gener vidare.
Citera
2016-12-05, 16:00
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Det är inte "bara ett barn", det är ett svart barn av manligt kön. Allt är fel i den bilden. En bild avsett att vara banbrytande eller att väcka uppmärksamhet och provocera. Vilket man lyckades med.
Hur skulle reaktionerna blivit om man istället använt en bild av profeten Muhammed som kvinna i luciadräkt? Hade du försvarat det också?
Citera
2016-12-05, 16:32
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Åhléns har nu tagit bort reklamen efter hatstormen mot ungen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ah...en-efter-hatet

Jag tycker att det är patetiskt och idiotiskt att ge sig på små barn. Ni är sjuka i huvudet som gör det och även hycklare. Om ett skäggbarn hade varit Lucia så hade jag förstått reaktionerna, men nu handlade det om ett riktigt barn.

Nyttiga jävla idioter, precis som vänsterextremister som förstör SD-reklam. Det är samma skrot och korn som borde kastreras så att de inte kan sprida sina defekta gener vidare.
Det lite "lustiga" är att alla hatare hjälpt till att göra Åhléns kampanj monstruöst bra. Snacka om genomslag Kanske inte riktigt vad hatarna tänkt sig, men som nu är ett faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Klokt av Åhlens att utnyttja de nyttiga idioterna, istället för att betala flera miljoner för annonser i kvällstidningarna skapar man denna annons med vetskapen att många blir provocerade och genomslaget blir enormt.

Det kan dock tyckas cyniskt av Åhlens att utnyttja ett stackars barn för att provocera till hat
och polarisering i syfte att sälja mer.
Japp, grymt skickligt gjort. Däremot tror jag de blev tagna lite på sängen när det kommer till kraften i reaktionerna vilket nu medför att de tar bort bilden. Men visst är de glada på marknadsavdelning, oavsett uppsåt eller inte. Skulle vara intressant att få ett värde på kampanjen i kronor och ören.
Senast redigerad av carlpetersen73 2016-12-05 kl. 16:35.
Citera
2016-12-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är inte "bara ett barn", det är ett svart barn av manligt kön. Allt är fel i den bilden. En bild avsett att vara banbrytande eller att väcka uppmärksamhet och provocera. Vilket man lyckades med.
Hur skulle reaktionerna blivit om man istället använt en bild av profeten Muhammed som kvinna i luciadräkt? Hade du försvarat det också?

Skulle det vara farligt på något sätt med en bild av profeten Muhammed som kvinna i Luciadräkt?

Skulle du bli arg om du såg en sån bild?
Citera
2016-12-05, 17:15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Skulle det vara farligt på något sätt med en bild av profeten Muhammed som kvinna i Luciadräkt?

Skulle du bli arg om du såg en sån bild?

De enda som kan bli arga över det är väl islamister? Men man vet ju aldrig... det finns säkert några lättkränkta "vikingar" som skulle bli galna över det.
Citera
2016-12-05, 17:17
Medlem
RadioDDR1s avatar
Den svarta pojkens familj har nu dragit sig ur kampanjen då det framkommit att familjen utnyttjats i politiska syften av kulturmarxistiska reklambyråer. som vill sprida sin postmarxistiska propaganda.

Tragiskt för familjen...

Bojkotta Åhlens.

.............
”Hatarna har inte vunnit”

– Det spelar ingen roll om man har långt eller kort hår, om man är pojke eller flicka, om man har ljus hy eller mörk hy – man kan faktiskt bestämma själv om man vill vara Lucia eller tomte eller pepparkaksgubbe, säger Lina Söderqvist till SVT Nyheter.

Hon vill inte att man ser borttagandet av bilden som att näthatarna har vunnit.

– Vi kommer aldrig sluta, de har inte vunnit, säger Lina Söderqvist.
Senast redigerad av RadioDDR1 2016-12-05 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in