2008-01-14, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Svenska Spel och Coop är två stycken av dem. De kör ofta med negrer i reklamen. Mottot är; "Ju blåare, desto bättre". Vet att fler företag flitigt använder sig av kvotnegrer...
Jag har också uppmärksammat det och då jag anser att "vardagsaktivism" åtminstone lättar samvetet en del så har jag sålunda avslutat alla förehavanden med t ex Folksam och AMF Pension och låtit meddela varför (anonymt).

Härvidlag fyller den här tråden en utmärkt funktion då den uppmärksammar ytterligare företag som kan ha undgått ens granskande öga.

Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Känns som att de följer den politiska agendan där rasfrämmande människor ska kvoteras och synas till varje pris för att svensken ska se negern som sin rasfrände.
Det handlar om att injicera tankegångar om att kulturberikning är bra och naturligt dvs. "manufacturing consent.

Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
rasister, alltid lika pantade
Var det därför t ex Uppsalas och Lunds studentkårer agerade som de gjorde under 1930-talet?

Vi lägger ännu en indoktrinerad idiot till handlingarna.
Senast redigerad av slimjoe 2008-01-14 kl. 06:44.
Citera
2008-01-14, 07:15
Medlem
Fattar inte vad folk gnäller över? En svart man i tv reklam, reklam som man kan räkna på sin ena hand, medans det finns tusentals reklamfilmer med vita

Vad är det som är så fel på en svart man i tv reklam? fattar inte?

Sedan att många av er är pantade rasister, det märker man, så med det handikappet förstår jag att man inte fattar så mycket, skall inte kräva att ni förstår allt heller, kan vara svårt med handikapp, speciellt när den svartemannen ter sig snyggare och rikare än den vita handikappade mannen.

Det är synd om er, att ni skall bli så upprörda över nått sånt här...

Hoppas ni små stackare kommer över det.

Trevligt tv tittande
Citera
2008-01-14, 07:18
Medlem
HarryHarry_s avatar
haha jag har märkt detta med 50% negrer och 50% vita. HAHA
Citera
2008-01-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackan_85
Fattar inte vad folk gnäller över? En svart man i tv reklam, reklam som man kan räkna på sin ena hand, medans det finns tusentals reklamfilmer med vita

Sedan att många av er är pantade rasister, det märker man, så med det handikappet förstår jag att man inte fattar så mycket, skall inte kräva att ni förstår allt heller, kan vara svårt med handikapp, speciellt när den svartemannen ter sig snyggare och rikare än den vita handikappade mannen.

Det är synd om er, att ni skall bli så upprörda över nått sånt här...

Hoppas ni små stackare kommer över det.

Trevligt tv tittande

Kan vi få be om ett argument?

Självklart är det enkelt för den råtta som slickar i sig av regimens näringssafter att kritisera och förlöjliga dem som finner regimens förehavanden olämpliga. Hur lätt denna kritik än må vara enligt råttan så klarar aldrig råttan av att formulera några argument som håller i en riktig debatt. Ändock "vinner" råttan allt som oftast eftersom den enligt regimen tjänar ett gott syfte och har således segrat redan innan matchen börjat. Emellertid, är det inte fullt så enkelt. För att övertyga eller tillrättavisa tänkande individer (som det ju i fallet Pk vs. Ej Pk rör sig om) krävs det något som inte bara går att vifta bort som prat, eller snarare sagt, dumheter som endast formuleras därför att vederbörande saknar förstånd till att bjuda på något bättre. Därför anser jag att Ni bör gå tillbaka till Er själv och göra ett försök till att säga något som INTE övertygar oss i vår fasta tro om att Pk-iterna är verklighetsfrånvända idioter.
Citera
2008-01-14, 08:31
Medlem
Egalmannens avatar
Irriterar mig med på detta fenomen, hade ju varit en sak om de faktiskt hade haft med folkgrupper som vi har ngn större kvantitet av i Sverige, som araber tex. Men alla dessa negrer, det blir ju bara löjligt. Blir bara irriterad, vad är det vi har typ 60 000 i landet och de står för säkert 20% av folk i reklamerna.

Det är ju bara för att samla pk-poäng de har dom med. och såna företag gillar jag inte. Fattar inte varför det ska vara så svårt att ha med araber i reklamerna, ngn som kan svara på det?
Senast redigerad av Egalmannen 2008-01-14 kl. 08:33.
Citera
2008-01-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Var det därför t ex Uppsalas och Lunds studentkårer agerade som de gjorde under 1930-talet?

Vi lägger ännu en indoktrinerad idiot till handlingarna.

Där slog du huvudet på spiken, det var just därför dom betedde sig som dom gjorde, av ren idioti.

Men du, sitter du och säger emot att rasism är något negativt?
Vem är det som är störd egentligen.
Citera
2008-01-14, 11:10
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag hoppas att Heidi gifter sig med en tysk. Det skulle vara ett omoraliskt budskap om en dunderarisk modell fick barn med en neger.

Den "dunderariska" modellen har redan två barn med en neger!
Citera
2008-01-14, 12:51
Medlem
Den obligatoriska negern

Det är ju faktiskt sant, kolla på vilken amerikansk ungdoms film som helst, visst fan är den obligatoriska negern med och det smittar säkert av seg på våran reklam som oftast är för den yngre målgruppen

Nej mer vit reklam
Citera
2008-01-14, 13:06
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubalibre
Det gäller väl snarare alla, oavsett om man är invandrare eller inte? Eller gillar du infödda vita svenskar som inte arbetar och sköter sig?

(Sorry för offtopic, blir bara så less på alla "så länge de..."-argument)

Skillnaden är att vi andra är födda här och våra förfäder har arbetat, betalat skatt och byggt detta landet, just därför har vi rätt till det förre alla andra.

Folk som kommer hit för att leva på det våra förfäder har skapat har inget här att göra.

Det är som att jag skulle åka ner till Thailand, vägra arbeta och bara leva lyx, det går inte för sig.

Däremot kan en infödd thailändare komma undan med att inte jobba och inte sköta sig osv (nej, det är inget positivt) just pga. att han är inföding
Citera
2008-01-14, 13:14
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna

tror den äldsta ungen är från ett tidigare förhållande med en vit man medans den senaste är med negern.
Citera
2008-01-14, 14:59
Medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av mackan_85

Jag är inte upprörd över negrer i finns reklam överhuvudtaget utan att de uppenbarligen förkommer i reklam i stor utsträckning just för att de är negrer.

Anledningen till att negern är med i reklamen är att han är neger, inte t.ex. att reklamproducenten råkade snubbla över en sysslolös person som råkade vara neger när han hade lust att spela reklamfilmen.

Det jag är ute efter är poängen med negrer i reklamen. Vad är syftet med att använda en negrer istället för en andra personer?
Senast redigerad av disident 2008-01-14 kl. 15:05.
Citera
2008-01-14, 15:54
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna

Nej! Har hon det? Har du nån källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in