2022-12-22, 23:37
Medlem
Stäng av TV4. Stäng av TV:n.

Lyssna på nån lugn låt på Spotify.

Koppla ner och går ut och ta en promenad i skogen. Eller Haga-parken.

Skitsamma, gör nåt för att rensa hjärnan.
Citera
2022-12-22, 23:39
Medlem
Dimpens avatar
Ja och alla dessa feminina män med tofs och skägg. Så ser ju inte normala män ens ut
Citera
2022-12-22, 23:40
Medlem
Håller med!
Men inte nog med det..
De kör samma reklam, om och om igen..
Ren hjärntvättning!
Jag fattar inte hur företagen kan betala för detta??
Som någon skrev, man blir endast anti mot dessa företag.
Reklam fördummar helt klart!
Citera
2022-12-22, 23:45
Medlem
AndersM79s avatar
Observera att när det är svart-vita par är det i 99,9% av fallen killen som är svart.

Min teori är att 'vit kille - svart tjej' visar på ett rasistiskt och kolonialt förtryck där den vite mannen betvingat den svarta tjejen till ett förhållande hon egentligen inte vill ha men på grund av hundratals år av nedärvt förtryck inte vågar säga emot. 'Svart kille - vit tjej' visar den svarte mannens frihet att 'ta vad han vill ha' och den vita kvinnans vilja - eller ovilja - ifrågasätts över huvud taget inte alls; klart att hon vill annars hade hon ju inte varit ihop med honom!
Citera
2022-12-22, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Observera att när det är svart-vita par är det i 99,9% av fallen killen som är svart.

Min teori är att 'vit kille - svart tjej' visar på ett rasistiskt och kolonialt förtryck där den vite mannen betvingat den svarta tjejen till ett förhållande hon egentligen inte vill ha men på grund av hundratals år av nedärvt förtryck inte vågar säga emot. 'Svart kille - vit tjej' visar den svarte mannens frihet att 'ta vad han vill ha' och den vita kvinnans vilja - eller ovilja - ifrågasätts över huvud taget inte alls; klart att hon vill annars hade hon ju inte varit ihop med honom!
Äntligen fattar världen det den vita kvinnan verkligen vill -- att njuta hämningslöst av stor viril mörk korv. Vit man = inkompetent, impotent liten vek korv. Till dess räkningarna skall betalas, huset köpas osv. Då duger den veke bättre.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja och alla dessa feminina män med tofs och skägg. Så ser ju inte normala män ens ut

Dom har nog inte sett sig själva i en spegel med helkroppsformat.
Som "profilbild" på valfritt socialt media, passar det säkert bra med deras PK världsbild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
All svenskproducerad reklamfilm nuförtiden ska idag ha med ett homopar, svarta (helst tillsammans med en vit partner) samt en morfar från Iran i soffan. Jag förstår att syftet är att locka en bredare kundgrupp, men gör det verkligen det? Är det den bilden av Sverige de flesta tycker är idealet och identifierar sig med? Själv ser jag det som en självutplåning.

Enig. Det märkliga är att ibland är en familj med i reklamen. Det verkar som de inte tänkt till. Svartvita föräldrar. Vita o mellanösternbarn. Märklig komposition.
Citera
2022-12-23, 00:02
Medlem
A det är lite tröttsamt men jag har börjat se det som att det är en upplysning för saker jag absolut inte ska köpa!
Citera
2022-12-23, 00:05
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Din jävla idiot att du ens stoppat kabeln i hålet. Bara då har ju Aschberg tagit dig i rumpan. Och du söker sympati på Flashback? Hahaha
Jag ser typ inte på TV. Håller min fru sällskap ibland medans jag äter eller surfar. Men iom att hon envisas med TV4as meningslösa program så kan jag inte undgå att ibland titta upp på reklamen.
Citera
2022-12-23, 00:07
Medlem
Jag försöker undvika eländet men tror (inbillar mig?) att om det är gaypar med är det aldrig svarta par.
Citera
2022-12-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Jag ser typ inte på TV. Håller min fru sällskap ibland medans jag äter eller surfar. Men iom att hon envisas med TV4as meningslösa program så kan jag inte undgå att ibland titta upp på reklamen.

Huvudet på spiken,fattar inte varför massa fruntimmer envisas med att ha 4an på hela tiden.
Och inte får man byta kanal när det är reklam heller,och reklamen är ju fan halva tiden.

Dessutom börjar man ju tro att vi bor i Afrika.
Citera
2022-12-23, 01:34
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag har inte ens min tv inkopplad länge.
Det gör livet lite trevligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in