2022-12-23, 02:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Glöm inte hur den svenske vite mannen alltid är helt inkompetent.

…ja, och med tanke på att det är just den vite mannen (+40/hetero) som håller Sverige flytande så kan det onekligen te sig märkligt.

Tänk om dessa vita män alla samfällt skulle ta ledigt en tid, eller kanske rent av strejka, hur många dagar till allt brakar ihop? Hur många dagar till statens skattekista är tom?
Citera
2022-12-23, 03:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
- - - Jag förstår att syftet är att locka en bredare kundgrupp - - -

Hur kan du förstå det när det är fullständigt fel???

Den reklamare som sätter ett helvitt lyckligt par med helvita barn on display blir utfrusen av regnbågs-etablissemanget på SoFo, så jävla enkelt är det.

Om det skulle locka "bredare kundgrupper" - varför är då MENA-folk underrepresenterade i reklamen?
Citera
2022-12-23, 05:31
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Tänk ett steg längre, vilka typer är det som äger reklambolagen?
Citera
2022-12-23, 05:36
Medlem
zjCztVys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Tänk ett steg längre, vilka typer är det som äger reklambolagen?

JUDEN!

Förintelsen hände inte, men den borde ha gjort det. Hatar dessa professionella bedragare med offermentalitet, gnälliga och äckliga människor.
Citera
2022-12-23, 05:39
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
JUDEN!

Förintelsen hände inte, men den borde ha gjort det. Hatar dessa professionella bedragare med offermentalitet, gnälliga och äckliga människor.
Man får även tänka, är detta fenomenet unikt i Sverige eller i hela västvärlden?
Så konstigt!
Citera
2022-12-23, 05:41
Medlem
Förr fanns det knappt några för folk att kunna identifiera sig själva med.

Rätt sjukt att det sitter folk och tror att de för all framtid kommer vara de enda med pengar.

Människor av andra ursprung etc handlar de med. Reklamen riktar sig till dem också. Deras pengar har exakt samma värde som dina och med tanke på fördelningen av människor i världen,bör du vänja dig vid att företag vill ha fler kunder än dig.

Det är kommersiella intressen . Ni som sitter och blir mentalt oroliga och upprörda 🤷

Har t.ex. några dockor härhemma ifall man är barnvakt. Någon blond från man var liten. En babydocka utan hår, lika vit som jag var. Barbiedockor med svart hår ligger någonstans i källaren och har en mörkhyad babydocka.

Människor likt TS skulle behöva samtalshjälp av sådant som visar att människor ser olika ut.

Företag tillverkar och köper in sådant det finns konsumenter till och det är ett tag sedan vi blev mer blandade som befolkning.

Det är inte bara dina pengar som räknas. Så länge folk inte ålägger mig ansvaret med skitsnack om mitt utseende och hårfärg, kan de göra som de vill. Jag menar istället för att sitta och hitta på rasism när de själva är större rasister, kan folk ta itu med sitt eget köpmönster. Råder TS att göra detsamma. Ingen bryr sig om kränkta människor som gråter när alla andra inte anpassar sig efter dem.
Citera
2022-12-23, 06:53
Medlem
Polis2010s avatar
Jag har helt slutat att handla av de företag som har blandad kompott familj. En vit kvinna med mulatt ungar som öppnar dörren till negern som ska ha tjänat pengar till familjen. Ibland får bilden även in en äldre man från Mellanöstern eller Iran som märkligt nog är där för att visa multikulti. Ikea är absolut värst. Många bilföretag som Volvo, SEAT Cupra och alla telefonbolag. Jag växlar kanal.
Citera
2022-12-23, 06:55
Medlem
area50s avatar
Agendan är så genomskinlig...
Bild-sök "happy white woman" på Google btw
Citera
2022-12-23, 07:33
Medlem
Benyameans avatar
Ser någon under 70 år på tv längre?
Citera
2022-12-23, 07:41
Medlem
Mullrets avatar
Borde vara lag på max 10% reklam under en sändning. Och den skall förläggas efter filmen, inslaget eller nyheterna.

Eller möjlighet spärra med fjärrkontrollen.
Citera
2022-12-23, 08:04
Medlem
Haajibs avatar
Hur känns det att vara minoritet i sitt eget land?

Notera också nästa gång du sneglar på reklamen är att det bara är hanen som är en råneger, och kvinnan är svensk.
Citera
2022-12-23, 08:17
Medlem
Det stora problemet är att kvinnorna tagit över de flesta chefspositionerna på alla mediaföretag. Rubbet. De är inte SD:are utan oroliga att inte vara tillräckligt mångfaldiga. Det handlar till stor del om att medparten av deras ägare är nyliberaler. Vissa foliehattar kallar de globalister. Oavsett så är de för fri invandring pga att de vill ha maximal tillväxt på kortast tid. Då blir det så här. De vill skapa en bild av mångkultur. Att det är normen. De äger media och påverkar befolkningen genom den. Typ. Men sedan oroar jag mig våldsamt för alla svenska företag som går under och tappar kraft genom att de bara är tjejer som är chefer nu för tiden. När hönsen blev chefer och tupparna försvann...vi måste ha aggresiva, slagkraftiga vinnarskallar till män som chefer annars uteblir resultaten. Går inte att vinna NHL i affärer med kvinnor på isen. Missförstå mig rätt, kvinnor behövs också, men skall inte sitta och gallra bland nyrekryteringar eller leda säljet på företag. Dödsdömt. Kom ihåg nu vad jag sa. Skall leta upp den här tråden om ytterligare 10 år.
Senast redigerad av Tankesmedjor 2022-12-23 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in