2020-09-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hergulez
Förstår inte, all reklam nu för tiden är svarta, och modellerna på klädhemsidor är de alltid svarta som bär kläderna. Har det blivit så många nu? Eller har det blivit "coolare" att vara svart? Är det det nya "normala" att svart är vanligt och vit har blivit ovanligt.

Inte all reklam är multikulti..

Senaste dagarna har jag fått se reklam från blocket och då är det en vit rallyförare (tjej) som visar en medelålders vit tönt/bög hur man ska resonera när man köper bilar. Den vita medelålders bögen får åka med den vita tjejen på en rallybana och blir mäkta förskräckt.

Så det är inte alltid multikulti, det är även okej att vita kvinnor förnedrar vita medelålders män.

Formeln verkar vara att om en vit kvinna förnedrar en vit man så behövs inga negrer.
Citera
2020-10-02, 21:01
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Din perception tolkar att det är fler svarta i reklam och att fler modeller är svarta. FÖr mig är det ingen skillnad i antal. För mig är det lika många nu som innan.

Alla idéer om det verkar vara en del i er perception

Finns det ett annat fall som är lika tydligt som det ovan, där personen...

1. ljuger för sig själv så här mycket OCH tror på sin egen lögn?
2. sprider sin lögn vidare och tror i sin enfald att andra går på den?
Citera
2020-10-03, 07:04
Medlem
Vita rasens utradering

Det är slående när jag bläddrar igenom våra egna klädes online sidor, hur extremt mycket dom kämpar för mångkultur. Inget illa menat mot mörkhyade men det börjar bli riktigt patetiskt.
Hittar knappt en arisk modell längre fast vi bor i Sverige.

Hur resonerar man, rädslan för rasism, anpassning till den nya mångkulturen?
Citera
2020-10-03, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Det är slående när jag bläddrar igenom våra egna klädes online sidor, hur extremt mycket dom kämpar för mångkultur. Inget illa menat mot mörkhyade men det börjar bli riktigt patetiskt.
Hittar knappt en arisk modell längre fast vi bor i Sverige.

Hur resonerar man, rädslan för rasism, anpassning till den nya mångkulturen?

Håller med dig... Var väl någon vecka sedan de gnälldes att de var för lite invandrare i tv-reklam fast det redan består av hälften.
När de gällde tv-reklam sa de argument att de vill se invandrare i höga chefsroller för att barn skulle se upp till invandrare...
Citera
2020-10-03, 07:19
Medlem
Fast det är väl färgade som shoppar mest och vita betalar deras shopping via skattsedeln.

Överlag och inte minst i Sverige verkar det finnas inbyggda mekanismer om en önskan runt det "kollektiva självmordet"

Vill den vita rasen ta sitt kollektiva självmord så blir det svårt att stoppa det.
Citera
2020-10-03, 07:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Gilla det eller inte, men det är en anpassning till hur samhället ser ut. Det vore korkat av det företag som vill göra reklam att exkludera en stor, köpstark grupp.

(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod
Citera
2020-10-03, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Håller med dig... Var väl någon vecka sedan de gnälldes att de var för lite invandrare i tv-reklam fast det redan består av hälften.
När de gällde tv-reklam sa de argument att de vill se invandrare i höga chefsroller för att barn skulle se upp till invandrare...

Kul att du nämner, min granne (pensionär) är rasande gällande den extrema "mångkulturen" inom TV reklamen som pågår. Hon har rätt, när jag tittade på TV4 med henne, bara bisarrt helt enkelt.
Citera
2020-10-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Gilla det eller inte, men det är en anpassning till hur samhället ser ut. Det vore korkat av det företag som vill göra reklam att exkludera en stor, köpstark grupp.

(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

Se där, redan 2008 börjar man reagera.
Citera
2020-10-05, 14:31
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Fast det är väl färgade som shoppar mest och vita betalar deras shopping via skattsedeln.

Du ligger nog ganska nära sanningen här.
Den vanligaste kombinationen i Svensk reklam är blond kvinna och svart man.
Påminner om skämtet:
Kvinnor får bara 90% av männens lön.
Men sedan har de sin egen lön också.
Citera
2020-10-06, 17:05
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azursnus59
IKEA har alltid några negerbarn och en tjock negerkörring i reklamen

SAS finns inte något skandinaviskt

Ser jag en negerjävel till i reklamen spyr jag

Alla dessa bolag bör bojkottas

Sensodyn kör glad neger med vit kvinna som precis sugit av negern och svalt sperman och nu fräschar upp svalget och andedräkten med lite tandborstning....
Bye bye - aldrig mer Sensodyn!
Citera
2020-10-07, 12:13
Medlem
Bojkotta företag med neger-reklam
Citera
2020-10-07, 12:16
Medlem
IKEA detta svenska företag har anammat neger filosofi i sin marknadsföring.
Enligt deras världsbild finns bara svarta i världen .
Usch !👹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in