2014-09-02, 15:13
Medlem
Thunderaces avatar
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/det-nya-landet---skicka-in-din-egen-berattelse/?expqsmid=540555351f2ab50200000005

En somalisk framgångssaga - en marknadsföringsexpert som föreläser om marknadsföring och försäljning. Bästa säljaren 2009 också. Verkade skumt så jag kollade framgångsföretaget på alla.bolag...

Och tja, 107.000 i omsättning 2012 - förmodligen något instegs-bidrags-subventionerat-antirasist-skattepengarföreläsningsjobb...
och 0 anställda och 0 i omsättning under 2013... inget nytt svart IKEA alltså, suck.
Senast redigerad av Thunderace 2014-09-02 kl. 15:20. Anledning: tillägg
Citera
2014-09-02, 15:16
Medlem
Det är inget jag tänkt på alls, kanske är för att du ogillar "negrer" som du lägger märke till det.
Citera
2014-09-02, 15:35
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekat
Det är inget jag tänkt på alls, kanske är för att du ogillar "negrer" som du lägger märke till det.

Jag har en BMW M3 cab och brukar alltid se när det rullar likadana i trafiken.... är det för att jag inte gillar M3 cab? När barnen var små regerade man alltid när man såg andra barnvagnar i omgivningen - var det för att jag inte gillar barn tror du??
Det jag stör mig på är inkvoteringen av afrikaner i mediautbudet.

Det är bara en tidsfråga innan ICA-reklamen ersatt Stig, Ulf, Cindy och Sebastian mot Abdi, Achmed, Muhammed och Sardan - den ensamkommande flyktigbarnen... men det kommer inte du att märka förstås för du gillar "negrer"....
Citera
2014-09-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Jag har en BMW M3 cab och brukar alltid se när det rullar likadana i trafiken.... är det för att jag inte gillar M3 cab? När barnen var små regerade man alltid när man såg andra barnvagnar i omgivningen - var det för att jag inte gillar barn tror du??

Det är bara en tidsfråga innan ICA-reklamen ersatt Stig, Ulf, Cindy och Sebastian mot Abdi, Achmed, Muhammed och Sardan - den ensamkommande flyktigbarnen... men det kommer inte du att märka förstås för du gillar "negrer"....

Jo visst självklart känner man igen saker som man själv har eller som man är, utgick dock från att ts var svensk.
Är man afrikan lägger man ju så klart märke till andra afrikaner. Haha jag älskar inte negrer men tycker inte dom är fulare eller mindre värda än oss "etniska svenskar. Jag har bara inte märkt av inkvoteringen av afrikaner.
Senast redigerad av Rekat 2014-09-02 kl. 16:08.
Citera
2014-09-05, 12:17
Medlem
Thunderaces avatar
Somaliegubbe i blå kostym och vita tennisdojjor kickar fotboll i Friskis&Svettis halvsida i Metro idag. Men det är ju inget konstigt med det! Bara jag som inte gillar "negrer" som ser det!
Citera
2014-09-06, 11:20
Medlem
Citat:
Somaliegubbe i blå kostym och vita tennisdojjor kickar fotboll i Friskis&Svettis halvsida i Metro idag. "Men det är ju inget konstigt med det!" Bara jag som inte gillar "negrer" som ser det!

En somalier som spelar fotboll i en tidning är inte tillräckligt.
Visa fler exempel, övertyga mig!
Citera
2014-09-06, 11:35
Bannlyst
Kan väl inte vara någon vit man som beställer hem kläder om det är en svart modell på bilden? Känns liksom som att kläderna är gjorda för negrer.
Citera
2014-09-06, 12:21
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekat
En somalier som spelar fotboll i en tidning är inte tillräckligt.
Visa fler exempel, övertyga mig!

Det kommmer, det kommer... Bara för mitt eget nöjes skull inte för att övertyga dig. Känns som om du är en sådan som inte "märker något konstigt" om du så stod på Hötorget bland trettio busslaster med somalier.
Citera
2014-09-06, 14:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu har ju även SD fallit till föga för det politiskt korrekta och visar i sin senaste reklamfilm partiledaren tillsammans med personer som inte i förstone kopplas ihop med partiets vardagliga budskap.
Citera
2014-09-06, 15:23
Medlem
Yugens avatar
Citat:

Inte allas liv och mående kretsar kring ytligheter som media och reklam, tro det eller ej. Många människor ägnar sig åt arbete/studier/egna intressen/familj, ja viktigare saker prioriteras. Nåt du också bör prova på, om du nu har ett liv.
Citera
2014-09-06, 16:24
Medlem
LittleHatJoness avatar
Ha, ha! Jävla lantisar som hakar upp er när ni ser en färgad (eller neger, som ni naturligtvis uttrycker saken). Se er om i världen lite och vidga vyerna.
Citera
2014-09-07, 11:05
Medlem
Thunderaces avatar
Bettson-reklamen. Somalieneger och vit kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in