2021-11-23, 22:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det är i princip bara mångfald numera. Till den grad att man undrar om det fanns en svensk med i reklamen. Det kan lika gärna handla om en "svensk "som utgör det enda svenska.
Citera
2021-11-23, 22:48
Medlem
lyckebobys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Reklam finns för att få lättlurade och dumma människor att köpa en viss vara.
Då använder de en skådespelare som du ska känna samhörighet med.

Så vilka tror du reklammakarna tycker är mest lättlurade och dumma?

....du är inte dålig du....du har min respekt!
Citera
2021-11-23, 22:53
Medlem
HermaeusMoras avatar
Det är väldigt enkelt att filtrera bort all reklam om man verkligen vill ha bort det.
Mitt första tips är att sluta kolla på vanlig tv helt och börja använd några streamingtjänster och sen adblock när du använder mobil/dator.
Så det bästa är att sluta titta på reklam helt och hållet!
Citera
2021-11-23, 22:53
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

duger inte denna ?

Jag visste inte det! Ta bort den här isåfall.
Citera
2021-11-23, 22:54
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Det bästa är att sluta titta på reklam, det är väldigt enkelt att filtrera bort all reklam om man verkligen vill ha bort det.
Mitt första tips är att sluta kolla på vanlig tv helt och börja använd några streamingtjänster och sen adblock när du använder mobil/dator.

Det är ju inte bara det....häromdagen var jag på en vårdcentral och det var bara affischer med afrikaner upphängda överallt som fick vård. Det är inte bara TvN. Det är fan ÖVERALLT.
Citera
2021-11-23, 22:56
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det är ju inte bara det....häromdagen var jag på en vårdcentral och det var bara affischer med afrikaner upphängda överallt som fick vård. Det är inte bara TvN. Det är fan ÖVERALLT.
Sluta kolla på affischerna eller sluta tänk på dom?
Är du så lättpåverkad så får du ju skylla dig själv, alternativt så får du riva ner alla affischer som du ser!
Citera
2021-11-23, 23:10
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag har också noterat att praktiskt taget all reklam skildrar ett mixed couple där mannen är exotisk medan flickvännen är vit/svensk. Skeendet i sig reagerar jag dock inte åt nått håll på utan ställer mig helt likgiltig.
Citera
2021-11-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag har också noterat att praktiskt taget all reklam skildrar ett mixed couple där mannen är exotisk medan flickvännen är vit/svensk. Skeendet i sig reagerar jag dock inte åt nått håll på utan ställer mig helt likgiltig.
Fick tipset att googla: black happy woman (bilder) och jämföra med white happy woman. Varför denna skillnad?
Citera
2021-11-24, 01:54
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123Rortate
Fick tipset att googla: black happy woman (bilder) och jämföra med white happy woman. Varför denna skillnad?

Det är en intressant fråga. Bildresultatet på det senare är ingen tillfällighet utan agendan ter sig snarare nästan humoristiskt uppenbar. Alla individer, oavsett ursprung och kön, kan vara lyckliga i sig själva utom den vita kvinnan vars välbefinnande är direkt kopplad till manligt umgänge av afrikanskt ursprung vad det verkar
Citera
2021-11-24, 03:56
Medlem
Säkert flera som sagt det i denna tråd men, sett till hur många dom är så är dom klart överrepresenterade i svensk media och program. För är det ibland 50% som är ett hårt krav. Annars blir det gnäll och tårar på twitter och konstfack.
Tror du vi kan få se oss via representerade lika mycket i deras länder? Näe just det.. Vita är de facto underrepresenterade i världen med andra ord.
Citera
2021-11-24, 04:36
Medlem
PK-befriads avatar
Han vill uppmuntra vita kvinnor till att kasta bort och fördärva sitt genetiska arv. Ja han bakom kulissen med näsan. 👃
Citera
2021-11-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123Rortate

Intressant att den ena sökningen ger enbart glada svarta kvinnor och den andra ger mängder av bilder där svarta män är med vita kvinnor. Vart kom män in överhuvudtaget och dessutom svarta?

Media styr agendan. Vem styr media?
Vilka efternamn kan dessa moguler tänkas ha? Finns det något samband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in