Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Idag hade jag anledning titta på 1177 Värmland. Det som då förvånade mig på startsidan var valet av bilder. Inte alls representativt av hur vi värmlänningar ser ut. Det var nog bara två bilder med vita, och då var det bara händerna som syntes, handtvätt.
Det kändes på nåt vis räddhågset, tro inte att vi på nåt sätt är "rasister" nej nej titta sån mångfald...

Var också på 1177 för ett tag sen: det fanns en bild på en glad svensk +70 kvinna som står och ler i dörröppningen till villan.
Varför så glad?
Jo en yngre svart man/partner står bredvid och håller om henne så ömt.
Sedan fanns också bilden på händerna som tvättades.

Citat:
Ursprungligen postat av PH1
...

Gå in på 1177.se, landstingens sida för vården. Av de fem fotona på förstasidan är ingen tydligt svensk, utan det är bara negrer och blattar. Den mest prominenta bilden visar en negroid hona i vintermiljö.

Så in i helvete satans sjukt. Visst måste det finnas en svenskfientlig agenda bakom. Kanske något för granskarna inom den svenskvänliga rörelsen att gräva i?

Bojkotta dessa företag! Om det inte går, så undvik produkterna som ingår i negerreklamen. Klaga!

Ja man kan bara undra vad som driver 1177 att driva denna agenda? De finns väl inte till för att sälja produkter?
Alltså måste det finnas en övergripande politisk agenda.
Som du skriver, huvudbilden är på en svart ung kvinna i svensk vintermiljö.
Sedan en kvinna (vit) i en soffa med två svarta barn. Sedan den äldre kvinnan med en svart man.
Sedan en leende ensamkommande/hazar med elvisfrippa. Sedan en typ tibetansk munk (?) som sitter i orange särk och ser djup ut.
Vad ska man säga?
Citera
2022-02-13, 16:23
Medlem
NoTruces avatar
Jag börjar bli riktigt trött på den här unga negressen med burrigt afro som finns i varenda jävla företagsreklam numera. Varför?
Citera
2022-02-13, 19:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Förklara vad Postnord håller på med? https://www.youtube.com/watch?v=CBHGOMc9SMM
I senaste var det mycket riktigt ett av dom utvaldas barn, och arabiska barn gör sig icke besvär!
handlar det om att svart och vitt är varandras motsatser därför måste dom tvångsförenas? kan färgfixeringen vara så banal?
Citera
2022-02-14, 13:25
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På Youtube fick jag upp reklam för någon dansk(?) resebyrå. Tyvärr hann jag inte spara länken.

Man ser en familj mamma, pappa, 2 barn, alla nordiskt utseende, förmodligen vita danskar/svenskar, som är på någon charterort. Det ser ut som om dom hyrt ett eget hus. Dom ligger i solstolar kring en liten pool. Själva poängen är att mamman liksom plötsligt kan pusta ut & koppla av, vilket indikeras med att hon slutar hålla in magen så att den putar ut lite. Hon ler & ser avslappnad ut.

Där var filmen egentligen klar. Men dom kom på att något saknas. Så dom har lagt in ett par sekunder med en negress som ligger ensam i en solstol. Det ser helt sjukt påklistrat ut.
Det där ser man ofta, att det läggs in en neger som antingen är helt malplacerad eller saknar syfte. Det bara skall innehålla en neger, punkt slut! Jag tror det yttersta exemplet på detta var Bauhaus, där Peter Stormare håller på med något och i bakgrunden står en nigger och bara glor, varken säger eller gör något, utan ska väl förmodligen bara skicka godhetssignaler. Fy fan, hoppas denna farsot dör ut snart!
Citera
2022-02-14, 18:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Fy fan, hoppas denna farsot dör ut snart!

Ja, man undrar ju hur mycket till det kan eskalera. Idag måste väl de flesta svenskar - även vänsterblivna - se hur tragikomiskt det har blivit. Men ännu har det inte blivit någon snackis vid fikarasten på kontoren. Det är väl ett för känsligt ämne att ta upp och skratta åt bland tjänstemän.
Citera
2022-02-15, 10:36
Medlem
Zinovjevs avatar
Adidas når peak woke!

Vi har...
  • Smällfet negresstransa
  • Hijabi
  • Downietjej

Jag kan ha missat någon woke-komponent. https://www.youtube.com/watch?v=fujboh-W7Sk

Adolf Dassler är nog nöjd!
Citera
2022-02-15, 19:54
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ja, man undrar ju hur mycket till det kan eskalera. Idag måste väl de flesta svenskar - även vänsterblivna - se hur tragikomiskt det har blivit. Men ännu har det inte blivit någon snackis vid fikarasten på kontoren. Det är väl ett för känsligt ämne att ta upp och skratta åt bland tjänstemän.
Jag hörde en radioreklam där ett barn hette Abbe som i Abbe Malmberg
Citera
2022-02-15, 20:09
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag hörde en radioreklam där ett barn hette Abbe som i Abbe Malmberg

Abbe Malmberg? Vem är det?
Citera
2022-02-15, 20:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Abbe Malmberg? Vem är det?
Adde Malmberg innan Abbe tog över kanske eventuellt
Citera
2022-02-17, 17:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Var glad att det var en negress åtminstone!

Allvarligt talat, det hela är så jävla absurt... Förutom överrepresentationen av svarta (märk väl! "Negrer" - "kaukasiska MENA" över 40 är snarare underrepresenterade) ska man notera att en svensk vit man ytterst sällan är "normal" - det rör sig vanligen om figurer som "Mannen utan lokalsinne" (förvisso en jäkligt kul reklam - men tänk en neger i den rollen... omöjligt.).

Tror inte reklamarna sitter och "lyder order" - men är fast förvissad att detta på något sätt övervakas, "allt att går rätt till" vad gäller att t ex normalisera blandäktenskap, samt att de som är bäst i klassen (IKEA ligger bra till) på något sätt extrabelönas.

Dessa globala mångmiljardföretag som utnyttjar vuxna och barn i sina fabriker i Bangladesh och Indien har köpt upp vänsterrörelsen genom att stödja deras kampanjer för HBTQ, BLM och "klimatet" i gengäld har vänstern slutat prata om deras skattefusk...
och utnyttjande av billig arbetskraft i III världen.
Dessa monsterföretag vill hellre sätta upp HBTQ flaggor och ha svarta och homosexuella i sina reklamfilmer än att vänstern börjar kritisera deras enorma vinster och arbetsvillkor i deras fabriker i III världen.
Citera
2022-02-17, 19:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dessa globala mångmiljardföretag som utnyttjar vuxna och barn i sina fabriker i Bangladesh och Indien har köpt upp vänsterrörelsen genom att stödja deras kampanjer för HBTQ, BLM och "klimatet" i gengäld har vänstern slutat prata om deras skattefusk...
och utnyttjande av billig arbetskraft i III världen.
Dessa monsterföretag vill hellre sätta upp HBTQ flaggor och ha svarta och homosexuella i sina reklamfilmer än att vänstern börjar kritisera deras enorma vinster och arbetsvillkor i deras fabriker i III världen.

Jag antar att du har rätt, så sverigedemokrat jag är (iofs alltid fått höra från ex-M folk att jag "tillhör vänsterflygeln" - kanske är sant.). När jag tänker efter så det du skriver makes sense ju mer man tänker på det... då är nästa fråga eller snarare frågor: har arbetsvillkoren förbättrats? Nej, TEKO flyttat till andra länder till ännu lägre kostnader och sämre arbetsvillkor. Parallellfrågan, den givna, men alla inom "the caring Left" kan ju för i helvete inte vara köpta... MEN... de sitter inte på de stora mediekanalerna inom MSM och får således aldrig komma till tals... sad but true, är jag rädd.
Citera
2022-02-19, 16:38
Medlem
jocke51s avatar
Denna idiotin har för länge sedan gått över gränsen när det inte är inkluderande längre , utan bara en patetisk freakshow som inte gynnar någon grupp öht!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in