2021-03-21, 20:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expiravit
Hästens sängar sökte en man och en kvinna till ny reklamfilm på statist.se

Längst ner i annonsen stod "blond kvinna och mörkhyad man är de vi söker"
Det är väll idealet i Sverige, blonda kvinnor och mörka män.

Whites only. Undrar om det hade fungerat? Man får väl be om vem man vill i en reklamproduktion. Undrar vad deras hudfärger och etniciteter har med att sälja sängar att göra? Hästen Sängar alltså? Memo to self: Jag ska aldrig köpa en säng från Hästens.

Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Har även jag sett denna utveckligen i reklamen, likt produktplacering på film är det nu blatteplacering på reklam.
Bojkottar alla produkter och företag som använder sig av denna motbjudande PK trend.

Samma här, fast jag inkluderar allt PK i min bojkott. Tex när jag köpte ny bil för ett par år sedan valde jag medvetet bort just Volvo och Audi för detsamma.
Citera
2021-03-21, 20:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag menar att det vore konstigt om det inte fanns invandrare i reklam eftersom 25% av Sverige består av invandrare.

Hur många % bögar och transor finns det? De verkar som om de är kraftigt överrepresenterade nämligen. Hur många rasister, dvs SD:are, finns det i reklamfilmerna och hur många av dessa porträtteras på ett positivt vis?
Citera
2021-03-21, 20:51
Medlem
John.Walkers avatar
70-80% av vita svenskar bryr sig inte.

Dessutom av 20-30% som bryr sig är det endast 5-10% som aktivt väljer att bojkotta.

Av 5-10% som aktivt väljer att bojkotta är det ca. 3-7% som är deras kunder.

Av 3-7% av de som är deras kunder och väljer att bojkotta är det ca. 1-2% som kommer ihåg det eller fullföljer över en längre period.

Ergo 1-2% tapp på att ha icke-vita men man når ut till en helt ny målgrupp = Vinst
Citera
2021-03-21, 20:53
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur många % bögar och transor finns det? De verkar som om de är kraftigt överrepresenterade nämligen. Hur många rasister, dvs SD:are, finns det i reklamfilmerna och hur många av dessa porträtteras på ett positivt vis?

Är du skön? Hur ska du veta om det är en rasist eller SD:are i en reklam eller inte? Du tänkte nog inte till där.
Citera
2021-03-21, 20:57
Medlem
Ja det är fruktansvärt, man kan inte titta på nån reklam utan att se några negrer,araber, afganer och annat skit som ockuperar Sverige. Ska försöka bojkotta alla firmor som använder dessa primater till sin reklam
Citera
2021-03-21, 20:58
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Det senaste året tycker jag mig ha sett allt fler annonser för kläder, bilar, hemteknik och resor som illustreras med invandrare som konsumenter. Är det fler än jag som gjort samma iakttagelse?

Visst har jag också gjort den iakttagelsen. Dessutom har jag lagt märke till att det förekommer en överrepresentation av män bland invandrare som gör reklam. Detta är särskilt påfallande när det är par svensk/invandrare i reklamen. Då är det typiskt en Charmig Sydländsk Man som är i par med en svensk kvinna. Men detta fenomen kanske bara avspeglar hur det faktiskt ser ut i dagens Sverige?
Citera
2021-03-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
70-80% av vita svenskar bryr sig inte.

Dessutom av 20-30% som bryr sig är det endast 5-10% som aktivt väljer att bojkotta.

Av 5-10% som aktivt väljer att bojkotta är det ca. 3-7% som är deras kunder.

Av 3-7% av de som är deras kunder och väljer att bojkotta är det ca. 1-2% som kommer ihåg det eller fullföljer över en längre period.

Ergo 1-2% tapp på att ha icke-vita men man når ut till en helt ny målgrupp = Vinst
Resonemanget påminner lite om hur den där matematikern som beräknade flockimmunitet resonerade för ett år sedan, fast tvärtom. Jag för min del tror nog att det inte handlar om aktiv bojkott, utan mer om känslan man får när man tittar på till exempel HM:s fotomodeller. Det lockar helt enkelt inte till köp.
Senast redigerad av RexStout 2021-03-21 kl. 21:05.
Citera
2021-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Anledningen är inte att företagen tjänar på det för det mesta, okej ibland så vill dom komma åt en ny marknad för araber och afrikaner och så. Men för det mesta beror det på reklamföretagen som dom anlitar för att göra reklamfilmen. De flesta reklamare är typ flashbacks mardröm - totalt marinerade i kulturmarxism, de är degenererade, vill förstöra vårt samhälle genom att kalla ont för gott och så vidare - det fick de faktiskt lära sig på sin fina frankfurtskola - att det är hippt.

Håller med dig till 100%
Citera
2021-03-21, 21:02
Medlem
Tjoflos avatar
Reagerar mest på svarta män med vita kvinnor för det är en direkt riktlinje som reklambyråer ska följa numera.
Citera
2021-03-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argusbrillor
Att reklamen ser ut som här beskrivs är ju för att inte hamna i dålig dager i MSM. Att som välkänt företag med högt renommé inte spela safe vad gäller rätt blandning av folk i reklamen kan leda till jobbig kritik från pk-håll. Just nu tycker jag Ikeas reklam är bästa exemplet.
Så är det, du uttryckte dig bättre än vad jag gjorde.
Citera
2021-03-21, 21:04
Medlem
Har gått så långt nu att det är udda med en vit man i reklamfilmerna.
Givetvis är det upp till reklammakarna och deras beställare att välja men det känns rätt märkligt i ett land som Sverige.
Mer märkligt blir det i reklam för jobb och yrken. Färgade/kvinnor i annonser där av naturliga skäl 90% av de som kan tänkas passa är vita män. Vad skickar det för signaler till barn och ungdomar?

Ocj som flera varit inne på - det handlar om MSM som "bestämmer" vad som är ok och inte och som inte drar sig för att dra företag som inte följer deras "reklamkorridor" i skiten.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-03-21 kl. 21:06.
Citera
2021-03-21, 21:06
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem