2008-04-14, 14:21
Bannlyst
.........

Citat:
Du uttrycker dig rasistiskt, och uttrycker ett förakt för "negrer". Är det verkligen realistiskt att dra alla som inte ser ut och beter sig precis som du, över en kam? Du är fördomsfull, det borde du inse själv. Jag känner flera " negrer" som lever enligt samma kulturella mönster som jag och har lyckats bra med både arbete och familj. Att som du, hata dessa människor enbart pga deras utseende, är för mig helt sjukt.

Du är tyvärr så sanslöst blåst så jag gnisslar tänder. Jag drar inte alla neger över en kam. Jag säger att neger invandring leder till kaos. Varför vill du inte flytta till Lagos eller Dar el Salam? Är det för att du drar alla invånare där "över en kam"? Anledningen till att du inte vill bo i Dar el Salam är att det är en otrevlig miljö att bo i. Anledningen till att det är otrevligt att bo där är att där bor kaotiska männsikor som skapar en otrevlig miljö. Om du tar hit dem så blir blir det kaos här också. Männsikor här vill leva organiserat utan allt skräp kaos och våld som negrer och araber för med sig, fatta det.
Flytta dit prova bo där va fan är det som hindrar dig, är du fördomsfull, eller?
Prova i verkligheten att bo i ett negerland istället för att sitta i ditt jävla vita rasrena radhusområde och fantisera om exotiska negrer och hur precis lika de är oss.
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-14 kl. 14:29.
Citera
2008-04-14, 14:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
En stor del av sveriges befolkning är svarta, en ännu större del av Sveriges befolkningen är invandrare. Dock så tänker den vanliga svensson bättre om en svart som pratar svenska utan brytning än en arab. Araber kan verka provokativt att ha med i reklamer. En svart är perfekt, den genrella svensson stör sig ej på en svart vitifierad man, men är också någon slags representant för invandrarna som kollar på reklamen och de kan identifiera sig med.

Nej, en mycket liten del av de boende i Sverige är negrer. Bland journalister och mediefolk tycks dock uppfattningen vara att omkring 70% av befolkningen är muslimer/araber, 25% negrer, och så en liten skvätt vita svenskar.

Vad som vore rimligt är reklam till araber på arabiska, på samma sätt som att man gör riktad reklam på spanska till hispanics i USA.
Citera
2008-04-14, 14:43
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Du är tyvärr så sanslöst blåst så jag gnisslar tänder. Jag drar inte alla neger över en kam. Jag säger att neger invandring leder till kaos. Varför vill du inte flytta till Lagos eller Dar el Salam? Är det för att du drar alla invånare där "över en kam"? Anledningen till att du inte vill bo i Dar el Salam är att det är en otrevlig miljö att bo i. Anledningen till att det är otrevligt att bo där är att där bor kaotiska männsikor som skapar en otrevlig miljö. Om du tar hit dem så blir blir det kaos här också. Männsikor här vill leva organiserat utan allt skräp kaos och våld som negrer och araber för med sig, fatta det.
Flytta dit prova bo där va fan är det som hindrar dig, är du fördomsfull, eller?
Prova i verkligheten att bo i ett negerland istället för att sitta i ditt jävla vita rasrena radhusområde och fantisera om exotiska negrer och hur precis lika de är oss.

Herregud, vad arg du blev då. Lugna ner dig!

Du säger ju att negrer hör hemma i djungeln! Vilka menar du då? Eller, låt mig omformulera: Vilka "negrer" är ok enligt dig? Vilken typ av "negrer" kan du tänka dig att umgås med?

Jag skulle nog dra mig för att flytta till afrika, där har du helt rätt i. Jag skulle nog ha svårt för att leva där, både kulturellt och levnadsstandardsmässigt. Sen är jag självklart ingen förespråkare för kriminalitet. Jag ogillar människor som beter sig dåligt, oavsett vilken hudfärg de har. Jag tycker om att leva i trygga sverige, och har än så länge blivit beskonad från våld och det kaos du pratar om.

Jag säger inte att invandringen enbart är positivt, jag säger bara att man inte kan döma en människa utifrån hennes urprung och utseende.
Citera
2008-04-14, 16:57
Medlem
Hujedamigs avatar
Haha, så typiskt, Pizzaskinka "argumenterar" mot en halmdocka

OnT
Ja, jag anser också att förekomsten av utlänningar i reklam ofta är krystad. Det är en anpassning till den mångkulturella ideologin som införts...
Citera
2008-04-14, 17:23
Bannlyst
....

Citat:
Jag skulle nog ha svårt för att leva där, både kulturellt och levnadsstandardsmässigt.

Om du inte vill flytta till afrika så argumentera inte för att ta hit negrer, för detta gör att svenskar i Sverige får svårt "kulturellt och levnadsmässigt" att bo i sitt eget land.
Citera
2008-04-14, 17:32
Bannlyst
Därför att reklammakarna vill ha mångfald i deras reklamfilmer, dels däför att det vill hänga med i tidsandan.. men också så att det kan nå fler grupper. Tyvärr så blir det mest enfald som trådskaparen har noterat. Det vill säga svarta och mer svarta människor.

Det är ju knappast så den europeiska eller ens den amerikanska "mångfalden" ser ut. I sverige är negrer en försvinnande liten del av gruppen invandrare. Och man kan ju verkligen fråga sig om araber, kurder och juggar identifierar sig med bubba?
Senast redigerad av Kundkennel 2008-04-14 kl. 17:35.
Citera
2008-04-14, 17:39
Bannlyst
....

Citat:
Och man kan ju verkligen fråga sig om araber, kurder och juggar identifierar sig med bubba?

Jo, jo så är det. När en serb eller kroat ser Buba från Ghana så tänker han: "Det är min brosha för faan".
Citera
2008-04-14, 17:40
Bannlyst
Det sjuka är ju att om det är kille och en tjej som är med i negerreklamen, så är alltid mannen svart och tjejen svensk och blond. Jag antar att de vill representera invandringens våldtäkt på Sverige.
Citera
2008-04-14, 18:31
Medlem
IvanDragos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?
välkomen till 2000-talet din efterblivna, inavlade bondjävel.
Citera
2008-04-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDrago
välkomen till 2000-talet din efterblivna, inavlade bondjävel

Skulle man vara efterbliven för att man lägger märke till negerförekomsten i reklam? Det är väll snarare så att man är efterbliven om man inte lägger märke till reklamnegeröverrepresentationen. Tydligen så har stadspropagandan gjort framsteg i den yngre generationen. För om någon vågar ställa frågan varför det ska finnas negrer i var och varannan reklamfilm så får han vulgära svordomar utan ett uns av sans och reflektion, till svar.
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-14 kl. 19:30.
Citera
2008-04-14, 20:58
Medlem
Separatistens avatar
COOP reklamen som går nu på TV är ju bara för mycket.

Var tvungen gå fram till teven för att ge den en smäll, trodde den blivit svart vit!

http://www.dan.se/wp-content/photos/coop.jpg
Citera
2009-02-14, 14:52
Medlem
BlueStars avatar
Bumpar den här tråden efter att ha upptäckt den italienska sajten lucaffe.com:

http://www.lucaffe.com/

Loggan känns väl inte helt politiskt korrekt, eller vad sägs? Förmodligen är väl italienarna inte så PK-orienterade som vi svenskar. Faktiskt så säljs det här kaffet i Sverige idag via coffeegourmet.se:

http://www.coffeegourmet.se/lucaffe.htm

Den enda förklaringen till varför det inte blivit ett ramaskri kring det måste väl vara att märket inte är så välkänt för den breda allmänheten. Men det är väl bara en tidfråga innan DO får nys på det och då lär det ta hus i helsicke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in