2018-01-19, 16:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Så bara för att det någon gång är en blond kvinna i reklamen så betyder det att jag som brunett ABSOLUT INTE kan använda deras produkt eller?
Fyfan stackars "gingers" då hur ska de klara sig om det inte blir mer reklam med fräkniga rödtottar?

Näe, reklamen är av politisk agenda, inget annat!
Nu är väl det ändå större skillnad på att ha eller inte ha huvudbonad, än mellan att vara blondin och brunett. F ö så är det ingen som har talat om hårfärg, så sluta fantisera.
Kom inte med så korkade kommentarer, det klär dig inte.

Menar du på att man inte ska göra reklam för schampoo i Sverige under vintern då många har mössa på sig? Tror du på fullaste allvar att gubbar inte gick till frisören på den tid man bar hatt?!? Eller att kvinnor med sjalett eller huckle inte skötte om sig hår?!?

Ser inget politiskt i företagets agerande. De vill tjäna pengar, och kvinnor med slöja är en stor marknad.
Citera
2018-01-19, 16:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag. Säger. Bara. Att. Jag. Förstår. Varför. Det. Blivit. En. Diskussion.
Jo. Ser. Man. Problem. I. Allt. Så. Blir. Det. Lätt. Så.
Citera
2018-01-19, 16:45
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
"en massa dynga"

Men att personer som du tar denna fråga på det största allvar bevisar ju hur efterblivet det kan bli.
Att blanda in religion i såna ämnen där de inte har något att göra är enligt mig en dold agenda, inget annat

Men ni får tjata på här inne, nu tar jag helg!
Citera
2018-01-19, 16:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo. Ser. Man. Problem. I. Allt. Så. Blir. Det. Lätt. Så.

Så den muslimska slöjan är helt oproblematisk, menar du?
Citera
2018-01-19, 20:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så den muslimska slöjan är helt oproblematisk, menar du?
Nu var det ju hårvårdsprodukter det handlade om.
Eller menar du att de som har slöja inte ska få tvätta håret? Hur schysst är det?
Citera
2018-01-19, 23:18
Medlem
För er som inte begriper utländska så skickar jag med en svensk artikel på ämnet. Kommunister anser att det är konstigt att det ens skrivs om något sådan härt.

Sa jag att artikeln kommer från en av landets bästa nyhetskällor?

Slöjbeklädd kvinna i reklam för hårvårdsserie väcker reaktioner
https://samnytt.se/slojbekladd-kvinna-i-reklam-for-harvardsserie-vacker-reaktioner/
Citera
2018-01-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
L’Oreal har en reklamkampanj där man använder sig av en muslim i hijab. Vad tycker du om att handla av företag som börjar använda muslimer i hijab i sin reklam? Bra eller anus (Stefan Löfvén)?

Woman in a Hijab Stars in Hair Product Advertisement for L’Oreal
http://www.breitbart.com/london/2018/01/18/woman-hijab-stars-loreal-hair-product-advertisement/

Jag refererar till mitt eget inlägg för att folk har gjort ytterligare fotarbete och kommit fram till att muslimen som är med i reklamkampanjen har i Twitterinlägg varit anti-Israel och pro-Palestina. Uttalanden som är starkt politiska har ventilerats på Twitter något L'Oreal verkar ha missat eller ignorerat. L'Oreal är ju ett franskt företag (många med låg intelligens) och tar i och med muslimens uttalande indirekt position mot Israel. Vad tycker du, är detta ett märke du kommer handla framöver?

L’Oreal’s Muslim Model: ‘Sinister’ Israel ‘Are Child Murderers’, ‘Defeat Awaits’ Them
http://www.breitbart.com/tech/2018/01/19/loreals-muslim-model-sinister-israel-child-murderers-defeat-awaits/
Citera
2018-01-20, 13:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Jag refererar till mitt eget inlägg för att folk har gjort ytterligare fotarbete och kommit fram till att muslimen som är med i reklamkampanjen har i Twitterinlägg varit anti-Israel och pro-Palestina. Uttalanden som är starkt politiska har ventilerats på Twitter något L'Oreal verkar ha missat eller ignorerat. L'Oreal är ju ett franskt företag (många med låg intelligens) och tar i och med muslimens uttalande indirekt position mot Israel. Vad tycker du, är detta ett märke du kommer handla framöver?

Men åsikten att Israel - den enda demokratin i Mellanöstern - bör utplånas hör väl på nåt konstigt vis till det politiskt korrekta och okontroversiella? Eller, så kan det åtminstone ursäktas med att "palestinierna/araberna/muslimerna i regionen minsann inte har haft det så lätt, så vi måste ha förståelse för att de är upprörda och att upprördheten kan ta sig extrema uttryck".
Citera
2018-03-11, 09:46
Bannlyst
Nyligen barn med far på stor reklambild bredvid vägen. Mellanöstern-ursprung på bägge två. Typiskt Ikea. Texten är den där "Där livet händer".

Det finns förstås andra möbelförsäljare än Ikea att välja bland och det tycker jag man som svensk ska göra.

JM gör just nu reklam för sina bostäder. Texten något "i våra bostäder skrivs historia". På ena sidan en lycklig neger med tårar i ögonen, på andra sidan en flicka med ursprung mellanöstern.
Citera
2018-03-25, 23:21
Medlem
HipToBeSquares avatar
Idag är det extremt ovanligt med reklam som är riktat till svenskar. Man ser aldrig en lycklig svensk familj utan i regel alltid en vit kvinna med någon slags negroid. Det är helt enkelt en oskriven lag.

Vad jag tycker är intressant är hur tvingar man en hel bransch att följa detta. Reklambranschen är inte som MSM med i stort sett bara två ägare utan i reklambranschen har man flera aktörer. Vem eller vad är det som lyckas styra denna bransch med sådan hjärnhand. Är det ägarna, är alla som jobbar i reklambranschen hjärntvättade, är det tidningarna som vägrar publicera annonser som inte har multikultiagendan, är det företagen som begär detta?

Hur ser maktstrukturen ut reklambranschen och hur har globalisterna lyckas genomsyra hela denna bransch? Någon som jobbar i reklambranschen som kan förklara?
Citera
2018-03-26, 19:21
Medlem
Voffsingens avatar
Även om reklambyråerna kommer och går, det finns stora internationella kedjor, och det finns små byråer som på kort tid slår hårt och stort. Men de är alla lyhörda för de som är eller kan bli deras uppdragsgivare. Därför kommunicerar de inte primärt med sin (för varje specifik kampanjs) målgrupp, utan med sin uppdragsgivares preferenser.

För att ta ett konkret exempel. Volvo fick rabatt på reklamkostnaden för sin immigrantkampanj. Volvo är en säker svensk familjebil, det är deras grund. Att ta bort en av deras absoluta säljande argument, oavsett hur relevant det är eller inte är, är ur ett marknadskommunikationsperspektiv väldigt ogenomtänkt. En immigrant + en Volvo + nordisk natur gör inte bilen bättre och mer åtråvärd. Den befäster eller utvecklar inte heller en redan existerande bild. Det skulle endast funka om de som i Sverige köper en Volvo ser en immigrant som något eftersträvansvärt som de själva skulle vilja vara. Känner ni någon sådan? Inte bara som säger det, utan som är beredd att köpa en bil utifrån det? Volvo är inte dummare än att det fattar det också. Så hur gick det till när de bestämde sig för att devalvera sitt eget varumärke för att driva kampanjen om mångkulturalismen som den enda vägens politik?
Citera
2018-04-01, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Idag är det extremt ovanligt med reklam som är riktat till svenskar. Man ser aldrig en lycklig svensk familj utan i regel alltid en vit kvinna med någon slags negroid. Det är helt enkelt en oskriven lag.

Ja ja. Aktuell SJ-reklam. Två kära tonåringar. Vit tjej och svart kille. Max hamburgerrestaurang: vit tjej och svart kille (som delar på mjölkdryck). Det är väldigt ovanligt med vit man / snygg negress.
Senast redigerad av Mertillen 2018-04-01 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in