2019-05-08, 10:39
Medlem
Det slog mig nyligen att det egentligen är ganska taskigt att alla negrer i reklamerna BARA har vita vänner...
Är det inte lite taskigt mot negrerna? Kan de inte få ha svarta vänner?

Tänk att vara tvungen att bara umgås med hemska vita vänner. Vita människor är ju de värsta människorna som finns !!!
Citera
2019-05-14, 07:54
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Intressant att notera hur Telia nu tydligen aktivt avsäger sig de kunder som är kritiska mot formuleringen Landet tillhör oss alla i "Folknätet"-reklamen. Även en kund som tydligen drar gränsen för tillhörighet vid medborgarskap får uppmaningen att byta leverantör.

https://i.imgur.com/TYZsK9d.jpg
Citera
2019-05-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det slog mig nyligen att det egentligen är ganska taskigt att alla negrer i reklamerna BARA har vita vänner...
Är det inte lite taskigt mot negrerna? Kan de inte få ha svarta vänner?

Tänk att vara tvungen att bara umgås med hemska vita vänner. Vita människor är ju de värsta människorna som finns !!!
Jättebra observation. Det är ju ren rasdiskriminering att ständigt fösas ihop med typer som liknar Strandhäll och Snecker. Vad säger afrosvenskarna, det måste bli ett slut på det här.

Har någon sett en svensk kille med en thailändsk tjej i reklamen?
Citera
2019-05-22, 11:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Jaha, då får man se rasblandarreklam även på Flashback. Reklam för Phonecafé med en svartmuskig man och en rejält mycket vitare kvinna. Oerhört.
Citera
2019-05-23, 09:30
Medlem
Asklords avatar
Är det bara jag som blir lite positiv när jag ser reklamer där det bara är vita? Dom är så få och jag funderar hur länge det tar eller om dom redan ha fått skit för det av den nya religionens värdegrundstroende
Citera
2019-05-26, 00:41
Medlem
Enmansdemos avatar
En nyhet från korvbrödsbagaren
Citera
2019-06-14, 23:52
Medlem
I prospekten till nybyggen, bostadsfastigheter lyser den eljest så hyllade mångfalden med sin frånvaro. Inga nybyggare inom nyproduktionen, förefaller det. Hur kan det komma sig? Och motsvarar reklamen produkten, eller överträffar den färgstarka verkligheten broschyrernas glättiga frånvaro av magstarka element?
Citera
2019-06-18, 22:46
Medlem
Enmansdemos avatar
lagrade ostklassiker från arla
Citera
2019-07-06, 21:52
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
I prospekten till nybyggen, bostadsfastigheter lyser den eljest så hyllade mångfalden med sin frånvaro. Inga nybyggare inom nyproduktionen, förefaller det. Hur kan det komma sig? Och motsvarar reklamen produkten, eller överträffar den färgstarka verkligheten broschyrernas glättiga frånvaro av magstarka element?

Hade du varit intresserad av nybyggen där broshyromslaget "pryds" av sharia-Ali och slöjhustrun?
Jag hade ju tyckt att entreprenörsbyggarn riktar sig till kulturambassadörer från mellanöstern och inte köpstarka vita fina människor..
Citera
2019-07-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Hade du varit intresserad av nybyggen där broshyromslaget "pryds" av sharia-Ali och slöjhustrun?
Jag hade ju tyckt att entreprenörsbyggarn riktar sig till kulturambassadörer från mellanöstern och inte köpstarka vita fina människor..
Självklart inte. Men så är jag ju inte en hycklande förespråkare av massinvandring eller multikulti heller.
Citera
2019-07-09, 22:54
Medlem
Jag heter Regiss avatar
edit
Citera
2019-07-09, 23:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är det inte lite taskigt mot negrerna?

Reklam som inte blandar negrer och vita skulle snabbt anklagas för att vara rasistisk.

Stora företag som IKEA och Telia har blandat negrer och vita i reklamen i över 10 år.

Ganska sjukligt eftersom det typiska hushållet i Sverige (deras kunder) består av 100% vita svenska familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in