Citat:
Ursprungligen postat av Juggernautism
*jag gör icke detta 1.2.3. för att verka irriterande, jag försöker bara besvara dina frågor.*
1. Vi lever i Sverige och därför har vi inte samma blandning av svarta och vita människor, men frågar du vem som helst om vilken färg som är vackrast utomlands så är svaret rätt vinnande om att svarta/mulatter faktiskt är vackrare. Vi talar om hy, kroppsideal osv. *ta dig en titt på mtv*. Sedan är detta självfallet från person till person men jag generaliserar.
2. Du kunde läsa i tidningar för bara några dagar sedan om att svarta modeller är på modet igen, att det är en "second coming" sedan Tyra Banks och Naomi Cambells glansdagar. Jag tror jag läste det på nätet, på msn news och i aftonbladet eller om det var expressen.
3. Med dom vita positionerna så menar jag jobb som tidigare ansågs vara vita före vi öppnade upp oss. Du såg inte många svarta skådespelare på 50/60-talet tex.
Jag har inte ställt några frågor i den här tråden mer än de frågor som jag ställt till idioter som inte kan skrapa ihop ett endaste litet argument för sin sak. Props till dig som iaf bemödar dig med att ljuga ihop en argumentation!
1. Du kan alltså inte styrka något utan hänvisar till din väns fasters kusin i Amerika. Bra, då vet vi. Självklart är detta en lögn. Det har inte slagit dig att skönhetsidealet är geogrfiskt varierande och beror på vilket folk som rumstrerar innanför en stats gränser? Att en viss grupp tillhörande en viss hudfärg får mycket mediatid i t.ex. MTV som har en typ av musik på sin agenda där svarta är dominerande bevisar absolut ingenting. Slutsatsen är att ditt antagande baseras på subjektiva uppfattningar. Du kan ju omöjligen ha gjort annat än empiriska studier i mycket liten skala.
2. Det är mycket möjligt att det i modevärlden har blivit ett uppsving för svarta modeller. Frågan är dock hur stor påverkan catwalken i Paris har på svenskt reklammakeri. Nu måste jag även passa på att skratta lite åt dig mi n käre PK-it. Du går in på Flashback och anger Aftonhoran och Expressen som källor. Även om det i sammanhanget är betydelselöst var du snudd på att uppnå samma klassiska status som "Gusten" och allas vår käre "Mr. Har ni uppfattat mig korrekt rätt".
3. Fanns det svarta människor i Sverige i någon större utsträckning för 60 år sedan? Inte? Ja, men hur kunde det då finnas ett apartheidsystem? Hur kan det då komma sig att det inte fanns några svarta skådespelare?
Nej, återigen hittar du på...