2008-02-07, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Har du någon källa att hänvisa till på det citatet?

http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin
Citera
2008-02-07, 01:51
Medlem
CitySoundtracks avatar
Då var det väldigt felciterat.

Rätt är alltså:
"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet"
Citera
2008-02-07, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack

Rätt är alltså:
"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet"

Källa på det tack
Citera
2008-02-07, 08:32
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Rätt är alltså:

Vem är det som är mentalt skadad när man inte ens kan citera rätt? Dessutom vet varje människa som klarat av svensk skola att om man skall citera någon skall man också kunne hänvisa till en källa.

Att diskutera i den här tråden är uppenbart som att försöka tala till ett urblåst ägg, inga intelligenta svar ges.

Sedan kan man tycka vad man vill om Sahlins uttalande...
Citera
2008-02-07, 11:02
Medlem
Ska anmäla negerreklam för diskriminering av Svenskar

JC
Ibumetin och övriga smärtstillande-piller reklam
T.o.m. Max har med en neger (tidningsreklam, ej TV-reklam) på en neger iklädd svensk folkdräkt (100% svenskt). Snacka om att släpa svenskheten i smutsen.
Citera
2008-02-10, 12:47
Medlem
fastigos avatar
Kvotnegrer PK men ej bra för försäljningen

Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?

I flera fall tex i den aktuella reklamen för Volkswagen har man en neger med i något slags syfte att visa att man är ett modernt företag som erkänner multikultur. Det är säkert politiskt korrekt men det säljer inga bilar. Somalierna i Sverige har framgångsrikt förstört negern som varumärke.
Citera
2008-02-10, 13:58
Medlem
akksel2s avatar
När man ser negrer i reklamer så vet man att företaget har typ tänk "Fan vi måste ta ha med en invandrare för att vara lite jämnställda" Dem måste nästan ha dem med!
Citera
2008-02-12, 15:16
Medlem
ronnie10s avatar
Vet inte om det har avhandlats, men har ni tänkt på att de flesta negrerna är sådana som jag själv kallar för jamaica-negrer. De ser inte sådär apiga ut, är lite mer bruna än svarta och har ofta lite längre hår eller någon sorts dreadlocks/flätor. Tänk typ Lenny Kravitz eller Bob Marley.

Hyfsat exempel på vad jag menar:
http://www.thanksforthemusic.com/events/images2/fn0412.jpg

Är detta för att vi har så få sådana i Sverige och därför inte har några dåliga associationer?
Dessutom, förknippar inte vi svenskar sådana med sol, bad, reggae och en allmänt härlig avslappnad (pårökt? ) attityd? Jag tror att dessa negrer fångar min uppmärksamhet bättre än ett anonymt "ariskt" ansikte.
Citera
2008-02-12, 16:03
Medlem
fastigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnie10
Vet inte om det har avhandlats, men har ni tänkt på att de flesta negrerna är sådana som jag själv kallar för jamaica-negrer. De ser inte sådär apiga ut, är lite mer bruna än svarta och har ofta lite längre hår eller någon sorts dreadlocks/flätor. Tänk typ Lenny Kravitz eller Bob Marley.

Hyfsat exempel på vad jag menar:
http://www.thanksforthemusic.com/events/images2/fn0412.jpg

Är detta för att vi har så få sådana i Sverige och därför inte har några dåliga associationer?
Dessutom, förknippar inte vi svenskar sådana med sol, bad, reggae och en allmänt härlig avslappnad (pårökt? ) attityd? Jag tror att dessa negrer fångar min uppmärksamhet bättre än ett anonymt "ariskt" ansikte.

Det är en riktig observation, jamaica-negern har större goodwill än blånegrer och sandnegrer. Gäller nog på fler marknader än den svenska.
Citera
2008-02-12, 16:12
Medlem
Citat:
Det är ingen idé att försöka, visst folk här är uppenbarligen mentalt skadade.

Ja. Det citatet existerar faktiskt.

En fråga till dig i andrahand. Vad har du presterat i den här tråden förutom att tala om hur löjliga andra människor är? Om de nu är så löjliga så borde det vara väldigt enkelt att krossa deras argument med några egna simpla argument. Eller vänta lite nu? Det kanske inte blir så lätt då.
Citera
2008-02-12, 16:12
Medlem
1. Ingen vill se vita människor i reklamer eftersom vita människor i regel är MYCKET fulare än svarta och det är idealet som säljer.

2. Svarta människor är just nu heta inom modellvärlden.

3. Dom vill visa upp att vi lever i ett multikultisamhälle och att svarta numera kan speglas i "vitas positioner".
Citera
2008-02-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernautism
1. Ingen vill se vita människor i reklamer eftersom vita människor i regel är MYCKET fulare än svarta och det är idealet som säljer.

2. Svarta människor är just nu heta inom modellvärlden.

3. Dom vill visa upp att vi lever i ett multikultisamhälle och att svarta numera kan speglas i "vitas positioner".

1. Lögn/påhitt

2. Grundat på vad? Vilken statistisk ökning kan du hänvisa till?

3. Vilka är det "vita" positionerna? Har det inom Sveriges gränser någonsin funnits ett apartheidsystem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in