2017-12-11, 16:35
Medlem
En talang helt klart.

Och en hel del texter som faktiskt hade budskap.
Citera
2017-12-11, 17:02
Medlem
MrMadoffs avatar
Roligt att dom som svarar "-Nej,det är han inte" är bara dom som har hört någon enstaka av hans snusk låtar, han skrev ju braaaa mycket mer än sånt.
Citera
2017-12-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseAro69
Hej Vänner,

Jag kan med stor säkerhet säga att Eddie Meduza är en av om inte Sveriges största musikaliska geni genom tiderna.
Krävs inte jätte mycket för att förstå vad jag menar, bredden av hans musik är helt ofattbar.
Vad anser ni?

Nä nått geni kan han inte vara. Han är tatuerad, finns en tråd på FB som försäkrar att alla tatuerade är wt och har låg intelligens. 🤔

Wt stämmer ju in så den tråden stämmer nog
Citera
2017-12-11, 17:19
Medlem
Han hade en helt egen gengre i Landet, inte många som kan skryta med det. Första gången jag hörde Punkjävlar.OjOJ. Jag fattade ingenting det var galet! Här sjöng en svensk på svenska om att sådana som jag skulle hålla käften. DET var stort. och kul! I motsats till Ebba Grön och alla andra band som kopierade Engelsmännen. både musikaliskt och utseendemässigt. Så visst, han var ett geni. Kunde säkert ha blivit större om han inte supit så förbaskat vilket jag antar att han gjorde.
Citera
2017-12-11, 17:23
Medlem
http://penguininbondage.blogspot.se/...med-eddie.html
Citera
2017-12-11, 17:23
Medlem
Ta gitarrlektioner i ett eller två år och du kan spela alla hans låtar.
Rök på lite och du får fram en massa rim och skojiga låttexter.

Han va på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Citera
2017-12-11, 17:46
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Roligt att dom som svarar "-Nej,det är han inte" är bara dom som har hört någon enstaka av hans snusk låtar, han skrev ju braaaa mycket mer än sånt.

Ja typ dansband, den mest avancerade musikformen sedan Mozart. Eddie var ett mobboffer som kom på att man kan få folk att skratta genom att vråla "kuken står". Han var bara tragisk på alla sätt och borde tagit livet av sig på nåt vettigare sätt än att supa ihjäl sig.
Citera
2017-12-11, 17:52
Medlem
Attunes avatar
Haha knappast, helt irrelevant snubbe vars enda fanbase är bönder/volvoraggare.

Ingen seriös musiker bryr sig som den här killen.
Citera
2017-12-11, 18:13
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Ta gitarrlektioner i ett eller två år och du kan spela alla hans låtar.
Rök på lite och du får fram en massa rim och skojiga låttexter.

Han va på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Och med det inlägget kan vi snabbt konstatera att du knappast satt dig in i hans låtskatt.
Citera
2017-12-11, 18:21
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Ja typ dansband, den mest avancerade musikformen sedan Mozart. Eddie var ett mobboffer som kom på att man kan få folk att skratta genom att vråla "kuken står". Han var bara tragisk på alla sätt och borde tagit livet av sig på nåt vettigare sätt än att supa ihjäl sig.

Du vet ju uppenbarligen inte vad du talar om. Du borde fan skämmas.

Här är en låt du kan lyssna på och säg mig sedan om han som skrivit den inte är ett geni med tanke på alla varierande låtar han skrivit.

https://youtu.be/XtvCjAgiOcY

Geniet ligger i textraden.
Citera
2017-12-11, 18:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du vet ju uppenbarligen inte vad du talar om. Du borde fan skämmas.

Här är en låt du kan lyssna på och säg mig sedan om han som skrivit den inte är ett geni med tanke på alla varierande låtar han skrivit.

https://youtu.be/XtvCjAgiOcY

Fast den där var verkligen inget vidare om man tex jämför med Saxofonen.

https://www.youtube.com/watch?v=msi0lupBhps

...så jag fann för gott att retirera en liten bit...jodå!
Senast redigerad av Dofterna 2017-12-11 kl. 18:28.
Citera
2017-12-11, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Eddie var mer musikaliskt begåvad än 99 % av dagens artister.

Det är jag med.
Citat:
Kunde spela många instrument.
Det kan jag med.
Citat:
Hans förmåga att rimma var på samma nivå som Povel Ramel och Cornelis.

Nja, "sitter på huk, med en duk, runka kuk runka kuk. Jag är nog sinnessjuk" är inte riktigt i nivå med Cornelis och Povel.
Men han var bra på att få ihop lättsamma rim och texter överlag på sin nivå. Ibland. I bland var det bara trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Haha knappast, helt irrelevant snubbe vars enda fanbase är bönder/volvoraggare.

Ingen seriös musiker bryr sig som den här killen.

Seriösa musiker brukar oftast vara likamed pisstråkig prettoskit så vem bryr sig? Vem bryr sig om dig öht killen?

Errol gjorde mkt bra skit. Punkjävlar-LPn, Garagetaper och liven Dåren e lös är genomgående suveräna. Gasen i botten och West a fool away inte långt efter.
På kassetterna finns hur mkt guld som helst insprängt bland tramset och tomgångs-rocken.

Errol var en sån där människa som såg omvärlden och sig själv glasklart och det leder oftast raka spåret till bedövningsmedlen.
Tror att Rocky Rocky- texten var oerhört självbiografisk. Han visste att han var bra men att han aldrig skulle få en chans. Att då behöva se posörfjantar som Uggla, Ledin och Lundell eller falsksjungande modebögar som Lustans Lakejer och liknande lyckas pga kontakter och att dom visste hur man "ska vara" är nog rätt outhärdligt. Enklare då att låsa in sig i studion och supa och sjunga trams på brusiga kassetter som man sen fick reda pengar för utan att beblanda sig med kräken i branschen. Jag skulle gjort samma sak.

Och vem är en legend i dag? Skitsamma att det är hos "volvoraggare och bönder" som Attune så ödmjukt uttrycker sig...Det är en stor del av Svenska folket, det som är kvar av det, iaf.

Vad betalar folk för Errols plattor och grejer i dag? Vad betalar folk för den seriöse Gylf Lundells gamla plattor i dag? Den mkt seriöse musikern Tomas Ledins plattor ska vi bara inte tala om. Du skulle inte få dom sålda till en sketfull skrothandlare en gång för att citera Jan Rippe.

Totalt meningslöst att snacka om Errol med folk som har huvet upp i sitt eget eller nån annans arsle, t.ex. Jelloh och Attune. Som att försöka stämma en gammal Hagström.

EDIT: La just på Dead mans curve från West a fool away. Sånt som retrogarage-banden i början av 2000 talet drömde om att kläcka ur sig.
Senast redigerad av Smokes-Lets-go 2017-12-11 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in