Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinhimlen
Eddie var mer musikaliskt begåvad än 99 % av dagens artister.
Det är jag med.
Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinhimlen
Kunde spela många instrument.
Det kan jag med.
Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinhimlen
Hans förmåga att rimma var på samma nivå som Povel Ramel och Cornelis.
Nja, "sitter på huk, med en duk, runka kuk runka kuk. Jag är nog sinnessjuk" är inte riktigt i nivå med Cornelis och Povel.
Men han var bra på att få ihop lättsamma rim och texter överlag på sin nivå. Ibland. I bland var det bara trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Attune
Haha knappast, helt irrelevant snubbe vars enda fanbase är bönder/volvoraggare.
Ingen seriös musiker bryr sig som den här killen.
Seriösa musiker brukar oftast vara likamed pisstråkig prettoskit så vem bryr sig? Vem bryr sig om dig öht killen?
Errol gjorde mkt bra skit. Punkjävlar-LPn, Garagetaper och liven Dåren e lös är genomgående suveräna. Gasen i botten och West a fool away inte långt efter.
På kassetterna finns hur mkt guld som helst insprängt bland tramset och tomgångs-rocken.
Errol var en sån där människa som såg omvärlden och sig själv glasklart och det leder oftast raka spåret till bedövningsmedlen.
Tror att Rocky Rocky- texten var oerhört självbiografisk. Han visste att han var bra men att han aldrig skulle få en chans. Att då behöva se posörfjantar som Uggla, Ledin och Lundell eller falsksjungande modebögar som Lustans Lakejer och liknande lyckas pga kontakter och att dom visste hur man "ska vara" är nog rätt outhärdligt. Enklare då att låsa in sig i studion och supa och sjunga trams på brusiga kassetter som man sen fick reda pengar för utan att beblanda sig med kräken i branschen. Jag skulle gjort samma sak.
Och vem är en legend i dag? Skitsamma att det är hos "volvoraggare och bönder" som Attune så ödmjukt uttrycker sig...Det är en stor del av Svenska folket, det som är kvar av det, iaf.
Vad betalar folk för Errols plattor och grejer i dag? Vad betalar folk för den seriöse Gylf Lundells gamla plattor i dag? Den mkt seriöse musikern Tomas Ledins plattor ska vi bara inte tala om. Du skulle inte få dom sålda till en sketfull skrothandlare en gång för att citera Jan Rippe.
Totalt meningslöst att snacka om Errol med folk som har huvet upp i sitt eget eller nån annans arsle, t.ex. Jelloh och Attune. Som att försöka stämma en gammal Hagström.
EDIT: La just på Dead mans curve från West a fool away. Sånt som retrogarage-banden i början av 2000 talet drömde om att kläcka ur sig.