Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-01, 03:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
En sak som jag nästan tycker är häftigt är att Errols farfar överlevde sitt barnbarn, vilket är ovanligt. Förresten vet någon när Errols far dog? Före eller efter Errol?

Film om Errols farfar
https://www.youtube.com/watch?v=Do4nvolR5fg
Citera
2017-03-01, 10:20
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
En sak som jag nästan tycker är häftigt är att Errols farfar överlevde sitt barnbarn, vilket är ovanligt. Förresten vet någon när Errols far dog? Före eller efter Errol?

Film om Errols farfar
https://www.youtube.com/watch?v=Do4nvolR5fg

Stig Oskar Evald Norstedt dog den 12 oktober 1979, före Errol alltså.
Citera
2017-03-06, 13:21
Medlem
Är det värt att köpa boken om man redan har dokumentären Eleganten från vidderna? Förutom den har jag även lyssnat på radiodokumentärerna, tror det är två stycken. Tycker att alla tre ger ungefär samma information. Ger det något mer att läsa boken eller blir det bara upprepning?
Citera
2017-03-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det värt att köpa boken om man redan har dokumentären Eleganten från vidderna? Förutom den har jag även lyssnat på radiodokumentärerna, tror det är två stycken. Tycker att alla tre ger ungefär samma information. Ger det något mer att läsa boken eller blir det bara upprepning?

Boken ger mer då sambon Leila och systern Maritza har varit med och skrivit den.
Citera
2017-03-06, 21:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Boken är klart värt sitt pris, Finns nu även i Pocket om du vill ha det.
Själv så har jag hårdboken. Rekommenderar den skarpt
Citera
2017-03-09, 17:25
Bannlyst
Angående låten Negerjävel; Spelades den in vid flera tillfällen?

Storyn säger ju att den fanns på hans allra första kassett, som han själv drog in efter 20 sålda ex och tog bort låten.

Jag har hört lite olika grejer från denna första kassett, främst på YT och det hörs tydligt att det är ett oerhört slitet band på gränsen till olyssningsbart med gnissel, brus och svaj. Men låten Negerjävel finns också på YT med klart godkänd ljudkvalite ( med Eddie-mått mätt).

Är det en senare version som cirkulerar på YT eller hur ligger det till?
Citera
2017-03-09, 18:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Angående låten Negerjävel; Spelades den in vid flera tillfällen?

Storyn säger ju att den fanns på hans allra första kassett, som han själv drog in efter 20 sålda ex och tog bort låten.
Jag har hört lite olika grejer från denna första kassett, främst på YT och det hörs tydligt att det är ett oerhört slitet band på gränsen till olyssningsbart med gnissel, brus och svaj. Men låten Negerjävel finns också på YT med klart godkänd ljudkvalite ( med Eddie-mått mätt).

Är det en senare version som cirkulerar på YT eller hur ligger det till?

"E. Hitler & Luftwaffe - Mannen Utan Hjärna är Eddie Meduzas första kassett som gavs ut 1976. Den slutade säljas efter cirka 20 sålda exemplar, han ångrade nämligen inspelningen av låten Negerjävel. Men det finns ändå en nyare version som cirkulerar på Internet. Så kassetten är väldigt svår att få tag på. På kassetten så för vi höra pseudonymerna Roger Ballis, E. Hitler, Greve von Boegroeff och Efraim Barkbit."

Vet inte riktigt om Eddie Var nere när han gjorde nyinspelningen
Citera
2017-03-09, 19:41
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Stig Oskar Evald Norstedt dog den 12 oktober 1979, före Errol alltså.

Vet du möjligen hur Eddies far Stig Norstedt dog? Han blev bara 49 år gammal (1930-1979). Söp han ihjäl sig liksom hans son sedermera skulle göra?

Lite häftigt ändå att Eddies farfar blev nästan 98 år gammal och överlevde sitt barnbarn med 5 år och sin son med nästan 30 år. Synd att inte Meduza ärvde de långlivade generna.
Senast redigerad av Venicones 2017-03-09 kl. 20:02.
Citera
2017-03-09, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Synd att inte Meduza ärvde de långlivade generna.

Gammelgubben kanske inte sänkte ett helrör om dagen som Errol. Även snikne Norstedt(fadern) var väl rätt nersupen, så generna kanske fanns men blev övermannade.
Citera
2017-03-09, 21:15
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Eddie Meduza - The Lost Tape - Hela Albumet - Outgivet Material

https://www.youtube.com/watch?v=M1To4FuH4Y0

Tack
Citera
2017-03-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Vet du möjligen hur Eddies far Stig Norstedt dog? Han blev bara 49 år gammal (1930-1979). Söp han ihjäl sig liksom hans son sedermera skulle göra?

Lite häftigt ändå att Eddies farfar blev nästan 98 år gammal och överlevde sitt barnbarn med 5 år och sin son med nästan 30 år. Synd att inte Meduza ärvde de långlivade generna.

Har för mig att det var en liknande dödsorsak som drabbade Errol.
Citera
2017-03-25, 15:13
Medlem
http://sla.se/noje/2017/03/24/eddie-meduza-dodade-errol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in