2006-03-24, 22:22
Medlem
Jag hittade den på en Eddie Meduza sida: http://web.telia.com/~u58113644/Meduza.htm Under "Radio"

Fan jag känner igen ditt namn Humbug men kan fan inte koppla vart ifrån

Men vänta nu, den känner jag igen. Var kommer texten ifrån?[/quote]
Citera
2006-03-24, 22:51
Medlem
Diablos avatar
Citat:
Så dina låtar är inte sjuka?
- Sjuka? Jag har inte gjort några sjuka låtar. Skulle inte du vilja få din kuk avsugen? Jaha, jaha visste jag väl. Ha ha ha.

Hehe, karln var ju genial ! Sitter och lyssnar på hans goa låtar just nu
Citera
2006-03-26, 12:00
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Jag hittade den på en Eddie Meduza sida: http://web.telia.com/~u58113644/Meduza.htm Under "Radio"

Fan jag känner igen ditt namn Humbug men kan fan inte koppla vart ifrån

Tack så mycket, Han som gjort den sidan heter Stefan, för övrigt (guldstjärna)

Ja.... detta nick använder jag bara på några få forum... så det är svårt att veta...
Citera
2006-03-26, 22:06
Medlem
Pellenezs avatar
Jag väljer att flytta den här tråden till musik nu.
Tycker den passar bättre där.

*M&J -> Musik*
Citera
2006-03-29, 18:32
Medlem
Hellcats avatar
Eddie Meduza tabulatur

Jag har letat på diverse tabsidor efter Gitarr, bas och trumtabulatur till Eddies låtar, men har enbart hittat ett fåtal gitarrtabs till typ Epatraktorn och skinnet.
Finns det nån sida som har ett hyfsat stort utbud på hans tabulatur eller kan man vända sig till nån firma?
Citera
2006-03-29, 18:57
Medlem
Här fanns det några... Men du kanske redan kollat där.
Citera
2006-03-30, 12:17
Medlem
Magnus Brages avatar
vad e tabulatur?, nu när Eddie e död så ere väl dags att nån börjar göra lite covers på hans gamla låtar. Väntar på att Magnus JudeUgglan ska sjunga epatraktorn i folkparkerna.
Citera
2006-03-30, 13:35
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Det här reportaget går inte av för hackor heller

http://web.telia.com/~u58113644/okejnr22_2.htm

http://web.telia.com/~u58113644/okejnr22_3.htm

läste att Eddie släppt 20 kassetter med rasse skämt, dom måste va rariteter idag. tror att Eddie´s kvinnosyn var densamma både privat o som artist. han våga väl inte säga annat.

Sedan tvingade jag mig själv, under hemska abstinensbesvär, att vänta två-tre timmar på att alkoholen skulle gå ur kroppen någorlunda så jag kunde ta bilen till Bolaget.
Citera
2006-03-30, 16:13
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukimdead
Här fanns det några... Men du kanske redan kollat där.
jag kollade google men det är typ bara ett fåtal låtar, och oftast samma tabulaturer på de olika sidorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
vad e tabulatur?, nu när Eddie e död så ere väl dags att nån börjar göra lite covers på hans gamla låtar. Väntar på att Magnus JudeUgglan ska sjunga epatraktorn i folkparkerna.
Det är ett diagram över hur man skall plinka på strängarna.
Citera
2006-03-30, 19:05
Medlem
Eddie kanske tänkte så ibland, de har nog alla killar gjort

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
läste att Eddie släppt 20 kassetter med rasse skämt, dom måste va rariteter idag. tror att Eddie´s kvinnosyn var densamma både privat o som artist. han våga väl inte säga annat.

Sedan tvingade jag mig själv, under hemska abstinensbesvär, att vänta två-tre timmar på att alkoholen skulle gå ur kroppen någorlunda så jag kunde ta bilen till Bolaget.
Citera
2006-03-30, 22:34
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Eddie kanske tänkte så ibland, de har nog alla killar gjort

jo, fast Eddie gjorde mer än tänkte, han runkade på scen också. Eddie var begåvad men han kanske la sin begåvning på fel ställe, han skrev en massa kuk o fitta låtar som aldrig spelades i radio, om han gjort normala texter till melodierna skulle han varit lika känd som Carola o Magnus Uggla. Han söp bort sin talang helt enkelt.
Citera
2006-03-30, 22:38
Medlem
Magnus Brages avatar
finns en torrent på 5Gb med Eddie på pirate bay. Måste va hela hans produktion genom åren. MYCKET är förståss ren skit, men Kräftkalas gillar jag skarpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in