Vet du vad de handlar om? Han beskriver oftast ett beteende som finns bland folk men som man inte får tala om. Jag älskar Eddie men skrattar inte när jag hör hans snusk låtar. Däremot är det kul när t.ex du blir upprörd å inte förstår hur man kan lyssna på sånt. Där har du poängen. Sen har Eddie gjort fler än 200seriösa låtar. Det är 600st enligt min samling!
Som Eddie själv sa om sin musik:
Ja just de är väl den seriösa sidan som folk förstår att de är seriöst bara för att de är så pinpinaktigt seriöst jämfört med de andra jag gör va, men de andra e ju ochså seriöst. Jag hörde ett program idag om de va en konstnär som heter Peter Dal tror jag han hette han pratade om Bellman. Å då försökte ju den här kvinnliga reportern vinkla det lite grann då till att Bellman skulle ha varit en obotlig suput å en som förespråkar bruk av Alkohol osv.
Å då menade den här Peter Dal på att de var ju så dåligt på den tiden dom dog ju som flugor å det ena med det andra. Så spriten var det ändå som dom hade att ta till, å lite av det här har vi idag i Sverige ochså å i hela världen. Nu dör vi ju inte som flugor nu lever vi istället å får se eländet, å då är det inte så konstigt att man tar till sprit ibland å då kommer vi in på det här att man skämtar om underliv å sex å folk som är på kor å tidelag å såna där saker. Men alltså jag menar det ligger en seriös botten i det ochså, skämtet som sådant de burleska som sådant e ju till för att säga neutralisera de där sorgsna och ledsna vi har inom oss, att försöka få bort de med bullrande gapflabb å inte visa att man gråter i kudden hemma. Så jag menar den sidan e precis lika seriös som King's Horses nånsin är.
Men vi har lite underliga tabuer här man kan ju säga så här till exempel att. Hans apparat stod redo och startklar de kan man säga i ganska fint sällskap. Men man kan inte säga att kuken stod på han så han kunde skära glas med den. Men de betyder ju exakt samma sak
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Jo det har kan kanske, men hur känd är han för dessa stycken...?
Nåväl ska erkänna att jag inte kände till den seriösa sidan och kankse överdrev det jag skrev, MEN jag kan inte fatta att folk över 10 tycker hans fyllealster är roliga, lika lite som jag förstår hur ngn med fler en 2 hjärnceller kan gilla Stefan och Krister.