Citat:
Då har man varit och sett föreställningen Eddie/Errol och nu kommer min utlovade recension:
Det var en fin föreställning, man vågade visa Errols mörka barndom, och jag satt på spänn när jag visste vad som väntade, det måste säkert varit en chock för de som bara förväntade sig att allt bara skulle vara humor. Jag blev också positivt överraskad över ett par oväntade låtval på sina ställen, vilket höjde upplevelsen.
Sedan förekom ett par faktafel här och där som jag helst inte avslöjar här, fast det var i och för sig något man förväntade sig.
Slutet var en smula antiklimaxiskt också, fast överlag så rekommenderar jag att man ser den om man har möjlighet, jag själv gör gärna det.
Det var en fin föreställning, man vågade visa Errols mörka barndom, och jag satt på spänn när jag visste vad som väntade, det måste säkert varit en chock för de som bara förväntade sig att allt bara skulle vara humor. Jag blev också positivt överraskad över ett par oväntade låtval på sina ställen, vilket höjde upplevelsen.
Sedan förekom ett par faktafel här och där som jag helst inte avslöjar här, fast det var i och för sig något man förväntade sig.
Slutet var en smula antiklimaxiskt också, fast överlag så rekommenderar jag att man ser den om man har möjlighet, jag själv gör gärna det.
Citat:
Smällfete Sigge var tyvärr inte med, fast jag kan sätta en spoilersektion, klicka bara om ni inte har möjlighet att se föreställningen:
Personer som gestaltades, förutom Errol såklart:
Hanne Mikkelsen. (Som korrekt talade på skånska).
Rosine Welander. Som konstigt nog pratade på skånska, trots att hon är västgöte).
Maritza Johansson.
Stig Norstedt. (Som korrekt talade på skånska).
Mary Peterson. (Som av förståeliga skäl pratade på skånska då hon var ifrån Skåne).
Arne Pettersson (som förväxlades med Yngve Johansson och pratade på skånska, trots att Arne var smålänning).
Erik Norstedt (via telefon och enbart med repliken "ja").
Och sedan ett flertal personer som jag förmodar är påhittade.
Figurerna Börje Lundin, Greve von Boegroeff, Efraim Barkbit, Roger Ballis och E. Hitler & Luftwaffe nämns.
Låtar som sjöngs (om inte mitt minne sviker):
Juanita.
Gasen I Botten.
Mera Brännvin.
Jag Vill Runka Balle.
Ta Mig I Röven, Pojkar.
Buona Sera.
Eleganten Från Vidderna.
Låtar som blev refererade:
Fruntimmer Ska En' Ha Å' Knulla Mä'.
Stora Djupa Fittor.
Glasögonorm.
Såssialdemokraterna.
Göran Persson I Mitt Rövhål.
Sedan fick vi också höra Dans På Brännö Brygga av Lasse Dahlkvist och Lite Grann Från Ovan med Edvard Persson.
Hanne Mikkelsen. (Som korrekt talade på skånska).
Rosine Welander. Som konstigt nog pratade på skånska, trots att hon är västgöte).
Maritza Johansson.
Stig Norstedt. (Som korrekt talade på skånska).
Mary Peterson. (Som av förståeliga skäl pratade på skånska då hon var ifrån Skåne).
Arne Pettersson (som förväxlades med Yngve Johansson och pratade på skånska, trots att Arne var smålänning).
Erik Norstedt (via telefon och enbart med repliken "ja").
Och sedan ett flertal personer som jag förmodar är påhittade.
Figurerna Börje Lundin, Greve von Boegroeff, Efraim Barkbit, Roger Ballis och E. Hitler & Luftwaffe nämns.
Låtar som sjöngs (om inte mitt minne sviker):
Juanita.
Gasen I Botten.
Mera Brännvin.
Jag Vill Runka Balle.
Ta Mig I Röven, Pojkar.
Buona Sera.
Eleganten Från Vidderna.
Låtar som blev refererade:
Fruntimmer Ska En' Ha Å' Knulla Mä'.
Stora Djupa Fittor.
Glasögonorm.
Såssialdemokraterna.
Göran Persson I Mitt Rövhål.
Sedan fick vi också höra Dans På Brännö Brygga av Lasse Dahlkvist och Lite Grann Från Ovan med Edvard Persson.
Låter ju verkligen intressant. Sedan att man stör sig på en del faktafel får man kanske leva med, hoppningsvis blir det förbättring under tiden som föreställningen går.
Tyvärr kommer jag inte se det här, då jag lever och bor allt för långt bort från de platserna som de ska uppträda på. Men nu hoppas jag på att det blir en film också, känns inte helt omöjligt nu.