Vet inte om jag gillar de båda versionerna av den sketchen. Men den har sin charm ändå.
Men undrar om Efraim Barkbit visste att han skulle få Kuken i röven av Idi Amin.?
Annars hade han nog inte ha ställt upp?
Annars så finns det en del lite udda & härliga Sketcher Göran Persson Är En Galt En riktig Klassiker Talangjakt I Maranata var den första Sketchen jag hörde & jag skrattar varje gång. Radioteatern Ger - Eleganten Från Vidderna är bara så perfekt bra Flygolyckan är väl en lite charmig en även om det verkar som att han får sig en höger? Vilda Västern kan jag inte låta bli att skratta varje gång när det börjar bli problem?! Stiftelsekärring Får Kuk Av Herr Lindstedt Titeln säger väl allt.
Hallå Där, Jag Protesterar är en bortglömd pärla när man ändå talar om sketcherna (eller är det en låt egentligen)
Själv så med tanke på att jag är uppvuxen i Svenska Kyrkan & Pingst så vetekatten
vad jag tycker om Munken Som Runkade
Vad skiljer versionerna åt?, jag tror bara jag har hört en version.
Det finns vad jag vet 2 versioner av denna , Har själv frågat om det för ett tag sedan i tråden
Först vad jag vet så har vi en version som finns här E. Hitler Intervjuar Efraim Barkbit Från kassetten "E. Hitler & Luftwaffe - Mannen Utan Hjärna" som släpptes 1976
och föregångaren till "V.M. I Skitprat I Uganda" https://youtu.be/goLD6KI0mI0?si=4ZCxb29kAXMMGpo_
Sedan så kommer den versionen som de flesta har hört & då heter den V.M i skitprat i Uganda
som är med på kassetten "E. Hilter & Luftkaffe Nr. 1" från 1977. https://youtu.be/bVGa8jUnZmU?si=ktWJGvH70mltFHMl
Senast redigerad av Rebali179 2025-09-17 kl. 16:49.
Errol hade ju en väldigt bra komisk timing just därför även hans "värsta" sketcher kan vara roliga.
Vm i skitprat i Uganda är tycker jag är en av de bästa sketcherna, kanske inte riktigt hör till de grövsta dock. Det känns som man kunde gjort en mildare Galenskaparna variant av den sketchen och den hade varit lika roligt just pga av timingen från kommentatorn.
Ja, precis. Du har helt rätt. Errol hade en bra komisk timing. Många av han sketcher skulle lätt kunnat ha hamnat i den vanliga median, för de hade så hög klass.
Även om man redan har CD:n hemma så vill man ju väldigt gärna ha en LP av skivan.
Bara Masterbandet finns kvar vid inspelningen av Väg 13. Eller gick det förlorat tro när när UT - Records Sprängdes?
Konstigt dock att inte Sony vill köpa loss Väg 13 å samla in allt "under ett tak"
Det borde väl ändå gå att ge ut den igen. Och intresset finns ju hos fansen.
Ingen stor skillnad mellan versionerna. Första versionen är från första kassetten och den drog ju Errol tillbaka. Sedan är den andra versionen från kassetten Greatest Hits som innehåller de bästa sketcherna från de gamla kassetterna och nya versionen sketcher rån de indragna kassetterna.
Då har man varit och sett föreställningen Eddie/Errol och nu kommer min utlovade recension:
Det var en fin föreställning, man vågade visa Errols mörka barndom, och jag satt på spänn när jag visste vad som väntade, det måste säkert varit en chock för de som bara förväntade sig att allt bara skulle vara humor. Jag blev också positivt överraskad över ett par oväntade låtval på sina ställen, vilket höjde upplevelsen.
Sedan förekom ett par faktafel här och där som jag helst inte avslöjar här, fast det var i och för sig något man förväntade sig.
Slutet var en smula antiklimaxiskt också, fast överlag så rekommenderar jag att man ser den om man har möjlighet, jag själv gör gärna det.
Ingen stor skillnad mellan versionerna. Första versionen är från första kassetten och den drog ju Errol tillbaka. Sedan är den andra versionen från kassetten Greatest Hits som innehåller de bästa sketcherna från de gamla kassetterna och nya versionen sketcher rån de indragna kassetterna.
Är det inte denna kassett som han drog tillbaka Neg******
Originalversionen spelades in 1976 och var med på kassetten E. Hitler & Luftwaffe - Mannen Utan Hjärna som endast såldes i 20 exemplar på grund av att Eddie ångrade att han hade spelat in denna låten
Då har man varit och sett föreställningen Eddie/Errol och nu kommer min utlovade recension:
Det var en fin föreställning, man vågade visa Errols mörka barndom, och jag satt på spänn när jag visste vad som väntade, det måste säkert varit en chock för de som bara förväntade sig att allt bara skulle vara humor. Jag blev också positivt överraskad över ett par oväntade låtval på sina ställen, vilket höjde upplevelsen.
Sedan förekom ett par faktafel här och där som jag helst inte avslöjar här, fast det var i och för sig något man förväntade sig.
Slutet var en smula antiklimaxiskt också, fast överlag så rekommenderar jag att man ser den om man har möjlighet, jag själv gör gärna det.
Låter ändå som att de ändå verkar ha gjort en någonlunda vettig föreställning
om Errol s liv & lite till. Undrar vad han själv hade sagt ifall han hade gått & sett föreställningen ?
Var det någon musik också eller bara teater?
Låter ändå som att de ändå verkar ha gjort en någonlunda vettig föreställning
om Errol s liv & lite till. Undrar vad han själv hade sagt ifall han hade gått & sett föreställningen ?
Var det någon musik också eller bara teater?
Var Smällfete- Zigge / Smällfete-Sigge eller några av hans "andra Gubbar" med i föreställningen?
Undrar förövrigt ifall det flera låtar med honom
Smällfete Sigge var tyvärr inte med, fast jag kan sätta en spoilersektion, klicka bara om ni inte har möjlighet att se föreställningen:
Personer som gestaltades, förutom Errol såklart:
Hanne Mikkelsen. (Som korrekt talade på skånska).
Rosine Welander. Som konstigt nog pratade på skånska, trots att hon är västgöte).
Maritza Johansson.
Stig Norstedt. (Som korrekt talade på skånska).
Mary Peterson. (Som av förståeliga skäl pratade på skånska då hon var ifrån Skåne).
Arne Pettersson (som förväxlades med Yngve Johansson och pratade på skånska, trots att Arne var smålänning).
Erik Norstedt (via telefon och enbart med repliken "ja").
Och sedan ett flertal personer som jag förmodar är påhittade.
Figurerna Börje Lundin, Greve von Boegroeff, Efraim Barkbit, Roger Ballis och E. Hitler & Luftwaffe nämns.
Låtar som sjöngs (om inte mitt minne sviker):
Juanita.
Gasen I Botten.
Mera Brännvin.
Jag Vill Runka Balle.
Ta Mig I Röven, Pojkar.
Buona Sera.
Eleganten Från Vidderna.
Låtar som blev refererade:
Fruntimmer Ska En' Ha Å' Knulla Mä'.
Stora Djupa Fittor.
Glasögonorm.
Såssialdemokraterna.
Göran Persson I Mitt Rövhål.
Sedan fick vi också höra Dans På Brännö Brygga av Lasse Dahlkvist och Lite Grann Från Ovan med Edvard Persson.
Senast redigerad av LanthandelRecords 2025-09-21 kl. 22:08.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!