2025-04-03, 18:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Fick min tröja signerad av Ralf i Halmstad, önskar man kunde ha fått det av Cornelius också.
Fan vad kul. Såg Ralf i pausen springandes med några starköl i handen. Du kanske får Cornelius signera nästa gång du går på spelningen. Tycker mest att Ralf var ett dragplåster Cornelius hade klarats sig utan Ralf.
Citera
2025-04-03, 18:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja, och att man får höra Errol sjunga en traditionell amerikansk sång som inte finns inspelad på några av hans skivor.

Ja, han sjunga de låtar som han helst ville spela. Hade låtit ännu bättre om hela bandet var med. Kanske det hela var något soundcheck och en viss publik var på plats? Intressant att få veta mer om det hela.
Citera
2025-04-03, 18:34
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fan vad kul. Såg Ralf i pausen springandes med några starköl i handen. Du kanske får Cornelius signera nästa gång du går på spelningen. Tycker mest att Ralf var ett dragplåster Cornelius hade klarats sig utan Ralf.

Göra ett försök kan jag alltid göra.
Citera
2025-04-03, 18:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det här hade jag missat.

Eddie Meduza And The Boogie Station
https://www.youtube.com/watch?v=ul9EmeswZMw
Citera
2025-04-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ja, han sjunga de låtar som han helst ville spela. Hade låtit ännu bättre om hela bandet var med. Kanske det hela var något soundcheck och en viss publik var på plats? Intressant att få veta mer om det hela.

Löfberg kanske vet?
Citera
2025-04-03, 18:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Löfberg kanske vet?

Ja, han borde ju veta.
Citera
2025-04-03, 18:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
En annan sak som jag funderat tidigare på är låten Vart E Vi På Väg alltså den från kassetten Dubbelidioterna. Snart så är det åttiofyra som han skrev om Orson Wells sjunger han i början.
Då funderar jag varför Orson Wells? Menar han inte George Orwell? Jag kanske missar något här, men själv så brukar jag blanda ihop George Orwell med Orson Wells.
Citera
2025-04-03, 20:34
Medlem
Citat:
En annan sak som jag funderat tidigare på är låten Vart E Vi På Väg alltså den från kassetten Dubbelidioterna. Snart så är det åttiofyra som han skrev om Orson Wells sjunger han i början.
Då funderar jag varför Orson Wells? Menar han inte George Orwell? Jag kanske missar något här, men själv så brukar jag blanda ihop George Orwell med Orson Wells.

Jo, jag tror han menar Orwell, jag kan faktiskt förstå om man blandar ihop namnen, rent vokabulärt låter namnen ganska snarlika.
Citera
2025-04-04, 21:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En annan sak som jag funderat tidigare på är låten Vart E Vi På Väg alltså den från kassetten Dubbelidioterna. Snart så är det åttiofyra som han skrev om Orson Wells sjunger han i början. Då funderar jag varför Orson Wells? Menar han inte George Orwell? Jag kanske missar något här, men själv så brukar jag blanda ihop George Orwell med Orson Wells.

På Eddie Wikin så står det dock " Ursprungligen från kassetten Dubbelidioterna under titeln Vart É Vi På Väg I texten blandar han ihop skådespelaren Orson Wells med författaren George Orwell som skrev boken 1984, som är den han han anspelar på i texten."
Citera
2025-04-08, 00:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo, jag tror han menar Orwell, jag kan faktiskt förstå om man blandar ihop namnen, rent vokabulärt låter namnen ganska snarlika.

Precis, även jag brukar ta fel ibland. Så då kan ju även andra stora genier ta fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
På Eddie Wikin så står det dock " Ursprungligen från kassetten Dubbelidioterna under titeln Vart É Vi På Väg I texten blandar han ihop skådespelaren Orson Wells med författaren George Orwell som skrev boken 1984, som är den han han anspelar på i texten."

Oj, trodde det bara var jag som hade märkt detta.
Citera
2025-04-08, 19:52
Medlem
Rebali179s avatar
Har ni någon Eddie Meduza skiva ni inte tröttnar på trots att ni spelat den runt 20-40 ggr.??
i mitt fall är det nog dött lopp mellan West A Fool Away & Dårén E Lös
Citera
2025-04-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har ni någon Eddie Meduza skiva ni inte tröttnar på trots att ni spelat den runt 20-40 ggr.??
i mitt fall är det nog dött lopp mellan West A Fool Away & Dårén E Lös

Gasen I Botten för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in