2019-04-23, 10:08
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dock nu när påsken är över!

Har Eddie spelat in någon Påsk låt.
Jul musik finns det dock rejält av

Någon låt om påsken känner jag inte till att han har spelat in, sedan vet vi aldrig vad som finns bland de outgivna materialet.
Citera
2019-04-23, 14:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Angående "Mutta-Spricka Polka", det finns en uppladdning på Youtube där det står att Eddie Meduza gör den, fast klickar du på den så får du höra Johnny Bode. Så det tror jag är en myt att Errol skulle ha gjort en inspelning på den.

In Kommer Gösta känner jag inte heller till att Errol skulle ha spelat in. Fast det känns dock inte alls omöjligt, i och med att vi inte vet vilka som döljer sig bakom PA & TD så vet man aldrig om de någon gång har haft samröre med Errol, det hade varit jättehäftigt.

Ang "Mutta-Spricka Polka" så finns det en notis i boken Jakten på Johnny Bode att Eddie Meduza har spelat in den, Sedan så vet man ju inte ifall han har tagit det från Youtube eller andra källor.
Men om den finns någonstans som outgivet så får vi väl hoppas på att den kommer ut snart.
Citera
2019-04-23, 14:36
Medlem
Nu när kärnkraften börjar komma till heders igen kan man påminna om hans lilla
käcka trudelutt med titeln "Mera kärnkraft" som nu kanske kan bli aktuell ånyo.
Citera
2019-04-23, 15:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Nu när kärnkraften börjar komma till heders igen kan man påminna om hans lilla käcka trudelutt med titeln "Mera kärnkraft" som nu kanske kan bli aktuell ånyo.

"Mera kärnkraft" har jag inte lyssnat på länge måste jag erkänna.
Så jag får spela den senare. en Klassiker på sitt eget sätt som alltid är aktuell på sitt eget sätt.
Men frågan är ifall han är ironisk eller allvarlig,
Citera
2019-04-23, 20:25
Medlem
Citat:
"Mera kärnkraft" har jag inte lyssnat på länge måste jag erkänna.
Så jag får spela den senare. en Klassiker på sitt eget sätt som alltid är aktuell på sitt eget sätt.
Men frågan är ifall han är ironisk eller allvarlig,

Jag tror han är både ock, kärnkraft har både sina för- och nackdelar.
Citera
2019-04-23, 21:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag tror han är både ock, kärnkraft har både sina för- och nackdelar.

Så sant så men med Eddie vet man aldrig eftersom han själv säger att låtarna är ironiska så vem som helst kan lyssna på dem,
Citera
2019-04-23, 21:42
Medlem
Citat:
Så sant så men med Eddie vet man aldrig eftersom han själv säger att låtarna är ironiska så vem som helst kan lyssna på dem,

Så uppenbart ironiska att vem som helst skall kunna förstå dem.

Förresten, kärnkraft är en politiskt laddad fråga, missa inte denna imorgon:
https://youtu.be/RQ7FZzXEJJk
18:00.
Citera
2019-04-24, 01:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Har dock en fråga till er ni vetande.

Har stött på info om att Eddie Meduza har spelat in "Mutta - Spricka Polka" av Johnny Bode.
Någon som vet om den finns att hitta
Skulle vara intressant att höra den

Sedan så lär det finnas en inspelning av In Kommer Gösta av Philemon Arthur And The Dung
Någon som vet om den finns att hitta
Skulle vara intressant att höra den

Citat:
Dock nu när påsken är över!

Har Eddie spelat in någon Påsk låt.
Jul musik finns det dock rejält av

Någon påsklåt tror jag inte att han spelade in, utan det blev jullåtar edan gjorde han ju kassetter om dårarnas midsommar också.

Jag tror inte att han har spelat in Mutta - Spricka Polka, söker man den låten på internet så dyker även Onkel Kånkel upp som upphovsman till den låten och vad det gäller Träd, Gräs och Stenars låt In kommer Gösta, så vet jag bara att jag hört den med dem och att Magnus Uggla har gjort en cover på den. Har inte hört att Errol skulle ha spelat in någon cover på den. Fast han gjorde ju en låt som hette samma sak som det var på valaffischerna åt Moderaterna, Rösta På Gösta.
Citera
2019-04-24, 01:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ang "Mutta-Spricka Polka" så finns det en notis i boken Jakten på Johnny Bode att Eddie Meduza har spelat in den, Sedan så vet man ju inte ifall han har tagit det från Youtube eller andra källor.
Men om den finns någonstans som outgivet så får vi väl hoppas på att den kommer ut snart.

Det låter ju konstigt, men som du skriver så kan de ha tagit infon från internet och där är inte allt sant. Har hört att den låten är gjord och inspelad av både Onkel Kånkel och Tunnan & Moroten och det vet vi ju är falskt. Men om Errol skulle ha gjort en cover på "Mutta-Spricka Polka" så vorde det ju guld för oss fans att få höra den, men jag tror dock bara att det hela är ett missförstånd.
Citera
2019-04-24, 01:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Så uppenbart ironiska att vem som helst skall kunna förstå dem.

Förresten, kärnkraft är en politiskt laddad fråga, missa inte denna imorgon:
https://youtu.be/RQ7FZzXEJJk
18:00.
Det ser jag fram emot. Antar att det finns en viss likhet med kassetten som Errol själv släppte "Kritik å Politik". Väldigt bra samhällskretik samt även en åskådning hur det såg ut i Sverige förr i tden.
Citera
2019-04-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det ser jag fram emot. Antar att det finns en viss likhet med kassetten som Errol själv släppte "Kritik å Politik". Väldigt bra samhällskretik samt även en åskådning hur det såg ut i Sverige förr i tden.

Den blir lite som grövsta-listan jag gjorde, dock bara runt 10 minuter och jag går såklart lite in på läget i Sverige då och hur vissa låtar förhåller sig till idag.
Citera
2019-04-24, 09:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Någon påsklåt tror jag inte att han spelade in, utan det blev jullåtar edan gjorde han ju kassetter om dårarnas midsommar också.

Jag tror inte att han har spelat in Mutta - Spricka Polka, söker man den låten på internet så dyker även Onkel Kånkel upp som upphovsman till den låten och vad det gäller Träd, Gräs och Stenars låt In kommer Gösta, så vet jag bara att jag hört den med dem och att Magnus Uggla har gjort en cover på den. Har inte hört att Errol skulle ha spelat in någon cover på den. Fast han gjorde ju en låt som hette samma sak som det var på valaffischerna åt Moderaterna, Rösta På Gösta.

Synd att han missade påsken skulle nog blivit många religiösa låtar då.
Det skulle dock vara väldigt intressant ifall Eddie Meduza hade spelat in Mutta - Spricka Polka på sitt eget sätt, antingen i visa eller rockabilly version vem vet
Eller ifall Mannfred Willes satte tänderna i den,

Off - Topic Ang In kommer Gösta

Ang In kommer Gösta så var Philemon Arthur & The Dung först med den den kom ut 1972 &
Träd, Gräs och Stenars version kom ut 1972. Dock låg de på samma bolag så frågan är bara vem kopierade vem tro. Dock gav Träd, Gräs och Stenar ut en skiva så sent som 2017 med titeln Tack För Kaffet som en blinkning till In Kommer Gösta

Vilken version tror ni var först
In kommer Gösta - Philemon Arthur and the Dung
https://www.youtube.com/watch?v=-d69hYZsGoo

Träd, Gräs och Stenar - In kommer Gösta
https://www.youtube.com/watch?v=2BB-39a2wCU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in