2019-08-02, 03:10
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Det var han värd, talangen och förmågan fanns där.
En grej Errol tyckte var roligt var att ställa Jan-Åke vid en mikrofon och låta honom improvisera medan han själv stod och trixade vid mixerbordet.

Här är ett exempel på det du beskriver. En fängslande komposition..

https://youtu.be/7fNMpg49LFk
Citera
2019-08-02, 03:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall

Bästa låten som Jan-Åke framför enligt mig. Den är så långt ifrån vad allt som PK är.
Citera
2019-08-02, 03:26
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bästa låten som Jan-Åke framför enligt mig. Den är så långt ifrån vad allt som PK är.

En av de största anledningarna att jag avgudar Meduza är just för att texterna är så jävla provocerande på ett komiskt vis, vilket är sjukt roligt i dagens PK samhälle. När jag sitter hemma nån fredagkväll och knäpper några bärs med ett par kompisar åker bl.a. ”vresa upp fetta käringajävel” och ”fruntimmer sa en ha o knulla mä” ofta på med öppen balkongdörr Ironin i texterna är så uppenbar så även en idiot borde inse det, som han själv sade.

Musiken är ju faktiskt i många fall jävligt bra. Han var en utmärkt komp-gitarrist och hade ju alltid det där jävla rivet i många låtar.. Lyssna på mera brännvin från e.hitler & luftwaffe från -79, hans riviga gitarrspel i den låten är helt grymt!
Citera
2019-08-02, 03:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
En av de största anledningarna att jag avgudar Meduza är just för att texterna är så jävla provocerande på ett komiskt vis, vilket är sjukt roligt i dagens PK samhälle. När jag sitter hemma nån fredagkväll och knäpper några bärs med ett par kompisar åker bl.a. ”vresa upp fetta käringajävel” och ”fruntimmer sa en ha o knulla mä” ofta på med öppen balkongdörr Ironin i texterna är så uppenbar så även en idiot borde inse det, som han själv sade.

Musiken är ju faktiskt i många fall jävligt bra. Han var en utmärkt komp-gitarrist och hade ju alltid det där jävla rivet i många låtar.. Lyssna på mera brännvin från e.hitler & luftwaffe från -79, hans riviga gitarrspel i den låten är helt grymt!

Det är en av anledningarna till att jag började lyssna hans musik. Musiken är riktigt bra och texterna är fantastiska. Stor humor hade han allt. Sedan började man lyssna på det mer seriösa som också är riktigt bra. Fast när man dricker öl och börjar fyllna till så är ju de lite mer "ickeseriösa" som roar mest. Som låtarna Smega på mitt ollon, som är en fantastiskt kul låt.
Citera
2019-08-02, 07:19
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:

Värt att nämna är att åtminstone till låten "Ronka I Ryssland" så hade faktiskt Jan-Åke ett papper han skulle sjunga efter. Fast Jan-Åke brydde sig inte om det utan bara körde på en massa. Tror nog han gjorde samma sak på denna.
Citera
2019-08-02, 11:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Värt att nämna är att åtminstone till låten "Ronka I Ryssland" så hade faktiskt Jan-Åke ett papper han skulle sjunga efter. Fast Jan-Åke brydde sig inte om det utan bara körde på en massa. Tror nog han gjorde samma sak på denna.
Den är nog också improviserad. Låtar brukar ju bli rätt kul när man improviserar, det gjorde ju Errol också i vissa låtar.
Citera
2019-08-02, 20:31
Medlem
Citat:
Den är nog också improviserad. Låtar brukar ju bli rätt kul när man improviserar, det gjorde ju Errol också i vissa låtar.

https://youtu.be/wD54Tcu5Du0
Spelar på soptunna.
Citera
2019-08-04, 00:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://youtu.be/wD54Tcu5Du0
Spelar på soptunna.

Genialt. Synd att synd att inte alla sketcher som Errol och Jan-Åke filmade släpptes, hade varit kul att se dem.
Citera
2019-08-04, 21:14
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar om det finns mera material med Errol och Jan-Åke
Vi får hoppas att det kommer att ges ut med tiden
Citera
2019-08-04, 21:39
Medlem
Citat:
Genialt. Synd att synd att inte alla sketcher som Errol och Jan-Åke filmade släpptes, hade varit kul att se dem.

De kanske släpps, jag hoppas det iallafall.
Citera
2019-08-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar om det finns mera material med Errol och Jan-Åke
Vi får hoppas att det kommer att ges ut med tiden

Mer material finns, jag tror Andreas Brink (anakronfilm) och Peter Löfberg har material, sedan kanske det finns mer lite här och där.
Citera
2019-08-04, 22:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Mer material finns, jag tror Andreas Brink (anakronfilm) och Peter Löfberg har material, sedan kanske det finns mer lite här och där.

Vi får se hur det blir intressant skall det bli när det kommer fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in