2020-06-26, 11:34
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Tycker Lasse Stefanz är rätt kassa överlag, tror aldrig dom har gjort något bra. Har Errol skrivit några låtar till dom?

Jag har hört talats om att Errol först skrev Midsommarnatt till Lasse Stefanz men att de tackade nej till den, vilket ledde till att han själv spelade in den.
Dock har jag aldrig lyckats få denna information 100 % verifierad, men det är inte omöjligt med tanke på att Errol skrev många texter åt olika dansband.

Ute På Vischan och Kopparbärsjul (eller "Bonnajul" som de själva kallar den) är de två enda andra låtarna Lasse Stefanz har spelat in av Errol, åtminstone vad jag känner till.
Citera
2020-06-26, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag har hört talats om att Errol först skrev Midsommarnatt till Lasse Stefanz men att de tackade nej till den, vilket ledde till att han själv spelade in den.
Dock har jag aldrig lyckats få denna information 100 % verifierad, men det är inte omöjligt med tanke på att Errol skrev många texter åt olika dansband.

Ute På Vischan och Kopparbärsjul (eller "Bonnajul" som de själva kallar den) är de två enda andra låtarna Lasse Stefanz har spelat in av Errol, åtminstone vad jag känner till.

Har han skrivit några hit-betonade låtar åt andra? Har inte så bra koll på det där. En lite udda låt han skrivit, tillsammans med John Norum, är ju den här:

Europe - Boyazont (1983)
https://www.youtube.com/watch?v=Ax9gH0JtjDo
Citera
2020-06-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Har han skrivit några hit-betonade låtar åt andra? Har inte så bra koll på det där. En lite udda låt han skrivit, tillsammans med John Norum, är ju den här:

Europe - Boyazont (1983)
https://www.youtube.com/watch?v=Ax9gH0JtjDo

Låten Evert hamnade på Svensktoppen med Matz-Ztefanz med Lailaz och låg där i 22 veckor så den får anses som en hit.
Citera
2020-06-26, 15:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja det där tänkte de inte till riktigt. Visst nu är inte Kopparbärsjul bland mina topp 100-låtar med Errol, även om jag gärna spelar den för barn så är den ändå ett mästerverk i jämförelse med deras cover och den lyssnar jag hellre alla dagar i veckan.

Lasse Stefanz gör inte Errol rättvisa.

Precis, Lasse Stefanz borde ha lärt sig redan där att inte göra fler covers.
Citera
2020-06-26, 16:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Låten Evert hamnade på Svensktoppen med Matz-Ztefanz med Lailaz och låg där i 22 veckor så den får anses som en hit.
Den låten minns jag när den låg etta på Svensktoppen, då hade jag ingen aning om vem Errol var. Minns också att jag sjöng den låten när liten, några år senare blev Errol min stora idol.
Citera
2020-06-28, 10:42
Medlem
https://youtu.be/97Rr6tbkxtI
Denna uppskattar jag.
Citera
2020-06-29, 20:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Den låten minns jag när den låg etta på Svensktoppen, då hade jag ingen aning om vem Errol var. Minns också att jag sjöng den låten när liten, några år senare blev Errol min stora idol.

Matz-Ztefanz med Lailaz var faktiskt enligt mig det sämsta skit jag hade hört
innan jag hörde Gyllne Tider. Dock kan mormor uppskatta Epa- Traktorn & Evert

Citat:
https://youtu.be/97Rr6tbkxtI
Denna uppskattar jag.

En av mina favoritlåtar. Dock finns den i bättre kvalitet på Dokumentärens bonus DVD.
Lyssna här https://www.youtube.com/watch?v=Xy6mwx3BKLs

Undrar om sonen Anders är Eddies grabb han sjunger om

Samtidigt vad är menas med Tulpaner I Skorna Åt Far
Citera
2020-06-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
En av mina favoritlåtar. Dock finns den i bättre kvalitet på Dokumentärens bonus DVD.
Lyssna här https://www.youtube.com/watch?v=Xy6mwx3BKLs

Undrar om sonen Anders är Eddies grabb han sjunger om

Samtidigt vad är menas med Tulpaner I Skorna Åt Far

Anders är troligen Anders Hansson som var medlem i Anders Norstedts Orkester. Sonen Anders föddes 1971 och låten är från 1968 så jag chansar på Anders Hansson.
Citera
2020-06-29, 22:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Anders är troligen Anders Hansson som var medlem i Anders Norstedts Orkester. Sonen Anders föddes 1971 och låten är från 1968 så jag chansar på Anders Hansson.

Där ser man visste inte något om det måste jag erkänna.
Troligen är det väl så

Undrar vad Eddie Meduza hade skrivit om idag ifall han hade levt
Citera
2020-06-29, 23:13
Medlem
Citat:
Undrar vad Eddie Meduza hade skrivit om idag ifall han hade levt

Jag tror att hade han levt idag så hade han skrivit sina absolut bästa texter! Han hade iallafall haft mycket att kunna jobba med, både om våran nuvarande regering, om sociala medier och om de extremt skitnödiga ideologiska idioter som inte vet vad humor är och som drabbas av moralpanik av både allting och ingenting.

Det tror jag iallafall, sedan tror jag även han hade fortsatt med att skriva texter om bilar, brudar och sådant som är så ursvenskt man kan tänka sig.

Det är min spekulation, det är inte sällan man faktiskt känner en stor sorg över att han inte finns mer, idag är han mer behövd än någonsin.
Citera
2020-06-30, 19:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag tror att hade han levt idag så hade han skrivit sina absolut bästa texter! Han hade iallafall haft mycket att kunna jobba med, både om våran nuvarande regering, om sociala medier och om de extremt skitnödiga ideologiska idioter som inte vet vad humor är och som drabbas av moralpanik av både allting och ingenting.

Det tror jag iallafall, sedan tror jag även han hade fortsatt med att skriva texter om bilar, brudar och sådant som är så ursvenskt man kan tänka sig.

Det är min spekulation, det är inte sällan man faktiskt känner en stor sorg över att han inte finns mer, idag är han mer behövd än någonsin.

Han hande nog bara kört sitt race och gett fansen en riktigt bra liveskiva tror jag.
Å så klart mera musik för fansen att ta till sitt hjärta.
även om etablisemanget hade honom så är han fortfarande älskad av fansen och han kommer att bli riktigt stor med tiden var så säkra
Citera
2020-07-05, 00:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Matz-Ztefanz med Lailaz var faktiskt enligt mig det sämsta skit jag hade hört
innan jag hörde Gyllne Tider. Dock kan mormor uppskatta Epa- Traktorn & Evert
Haha du har nog rätt, har inte hört dem sedan de låg på Svensktoppen 97 eller när det nu var.
Det roliga var att jag inte visste vem Errol var när jag hörde den låten, men minns att jag sjöng den när jag var ute och gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in