2019-06-27, 23:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ang Låten Negerjävel så måste ha varit deppig eller så.
Även om låten är väldigt provocerande på sitt eget sätt.
Men det som är gjort är gjort

Jag tycker faktiskt att den är ganska rolig, väldigt grov. Men kul när man förstår att det bara är humor. Klart den är provocerande, bara låttiteln får man ju inte ens nämna. Sedan är ju musiken i låten också väldigt bra, tänk en annan text och det hade blivit en bra rocklåt.
Citera
2019-06-28, 07:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tycker faktiskt att den är ganska rolig, väldigt grov. Men kul när man förstår att det bara är humor. Klart den är provocerande, bara låttiteln får man ju inte ens nämna. Sedan är ju musiken i låten också väldigt bra, tänk en annan text och det hade blivit en bra rocklåt.

Med riktigt bra arr så skulle musiken och texten blivit bättre många gånger.
Nackdelen med nyinspelningen är att han säger att han "skall göra en rasistisk låt här så jag kommer i tidningarna"
Dock är det bortklippt här https://soundcloud.com/user-71414756/negerjavel-eddie-meduza
Citera
2019-06-28, 10:31
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Det stämmer att man kunde ladda ner den från en raggarsida
Det var så jag fick tag på den låten. Men den finns inte kvar där dessvärre.
skulle Sunda Åsikter spelas idag så skulle det bli ett himla liv.
Tur att vi vet bäst.

Ang låten NegerJävel så är det en gammal låt från en kassett
E Hitler & Luftwaffe - Mannen utan hjärna
det han säljas ca 20 kassetter innan " Eddie sedan ångrade och drog efter 20 sålda exemplar in försäljningen av kassetten.
Eddie har senare sagt att det är den enda låten han någonsin ångrat att han gjort.
(trots att cirkulerar en nyinspelning av låten på Internet)"

Är det "Skumma Skåningar" ??

Det är massor av skumma skåningar!!
Citera
2019-06-28, 10:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Det är massor av skumma skåningar!!

Då måste ni ju spela in en egen version av Släktsången.
Det kan ju bara bli en hit. Kör på bara
Citera
2019-06-28, 16:52
Medlem
Citat:
Då måste ni ju spela in en egen version av Släktsången.
Det kan ju bara bli en hit. Kör på bara

Får jag dem bara till att ställa upp så. ;P

På tal om inget särskilt, typ nu i början av juli lägger jag upp lite från avsnitt 46 av podcasten Snedtänkt då de i det avsnittet trillar in lite på Errol. Blir lite med Micke Dubois också.
Senast redigerad av LanthandelRecords 2019-06-28 kl. 17:05.
Citera
2019-06-28, 21:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Får jag dem bara till att ställa upp så. ;P

På tal om inget särskilt, typ nu i början av juli lägger jag upp lite från avsnitt 46 av podcasten Snedtänkt då de i det avsnittet trillar in lite på Errol. Blir lite med Micke Dubois också.

DÅ har man lite att se fram emot i dubbel bemärkelse
Citera
2019-07-01, 00:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Med riktigt bra arr så skulle musiken och texten blivit bättre många gånger.
Nackdelen med nyinspelningen är att han säger att han "skall göra en rasistisk låt här så jag kommer i tidningarna"
Dock är det bortklippt här https://soundcloud.com/user-71414756/negerjavel-eddie-meduza

Precis, då hade en kunnat bli utgiven om man ändrade lite på den. Poängen med introt på låten är ju att visa att den är gjord med ironi. Han säger ju samma sak även i låten Sunda åsikter.
Citera
2019-07-01, 07:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis, då hade en kunnat bli utgiven om man ändrade lite på den. Poängen med introt på låten är ju att visa att den är gjord med ironi. Han säger ju samma sak även i låten Sunda åsikter.

Tycker det är konstigt att när han flera gånger har sagt att låtarna är uppenbart ironiska.
Men folk tolkar allt som fan läser bibeln
Citera
2019-07-01, 23:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Tycker det är konstigt att när han flera gånger har sagt att låtarna är uppenbart ironiska.
Men folk tolkar allt som fan läser bibeln

Precis, samma sak säger han ju också i sluten på låten De e gött å supa pöjka. Då säger han ju i slutet av låten "Ja missförstår ni den här texten så är ni inte kloka era jävlar!" Men ändå så missuppfattades den låten. Det är förövrigt en rätt rå låt den med, jag sjöng den för min mor när jag var liten. Och hon tyckte den var hemsk.
Citera
2019-07-02, 07:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis, samma sak säger han ju också i sluten på låten De e gött å supa pöjka. Då säger han ju i slutet av låten "Ja missförstår ni den här texten så är ni inte kloka era jävlar!" Men ändå så missuppfattades den låten. Det är förövrigt en rätt rå låt den med, jag sjöng den för min mor när jag var liten. Och hon tyckte den var hemsk.

Jag håller med dig ang Det är gott å supa pöjkar.
En klockren om hur det är när man super bort allt man äger.
Dock verkar folk bara missuppfatta Eddies texter,
trots att han själv säger att låtarna är Ironi
Citera
2019-07-02, 09:03
Medlem
En av sakerna i universum som är oändligt är människans dumhet kan vi bara konstatera.

Planen är att fixa en hårddiskadapter idag, förhoppningsvis så får ni något skoj att se på ikväll eller imorgon.
Citera
2019-07-02, 17:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
En av sakerna i universum som är oändligt är människans dumhet kan vi bara konstatera.

Planen är att fixa en hårddiskadapter idag, förhoppningsvis så får ni något skoj att se på ikväll eller imorgon.

Okej, det låter ju toppen! Då har vi något att se fram emot, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in