2019-06-25, 21:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det blir svårt med kassetterna. Tror att de snuskiga låtarna/sketcherna skulle gå bra att återutge på vinyl. Men vissa låtar och sketcher är ju lite rasistiska och då blir lite problem. I alla fall i dagens PK-Sverige.

Men vissa låtar och sketcher är ju lite rasistiska
Sunda Åsikter , Vm i att Prata skit och även låten Nege**** eller har jag missat några låtar
Japp men det har sin charm på sitt sätt.
Men när Börje Knullar Rosa och även när gänget tar Lisa i alla hål skulle nog bli svårt att få utgivna i dagen läge.
Citera
2019-06-25, 23:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Men vissa låtar och sketcher är ju lite rasistiska
Sunda Åsikter , Vm i att Prata skit och även låten Nege**** eller har jag missat några låtar
Japp men det har sin charm på sitt sätt.
Men när Börje Knullar Rosa och även när gänget tar Lisa i alla hål skulle nog bli svårt att få utgivna i dagen läge.

Allt är ju på skämt och vi som känner till humorn kan ju även se den. Men tyvärr så läser folk kanske bara låttitlarna och då blir det missuppfattningar. Kan tänka att just de rasistiska är värst. Även fast "Börje Knullar Rosa", "Våldtäkt på Marita" och så klart "Farbror Svens brevlåda" det är faktiskt råa inspelningar, men väldigt humoristiska och man kan se humorn i det hela.

Men just de kassetter som antyder något om Hitler blir nog ännu svårare att sälja som t.ex kassetten Hej Hitler eller någon av E.Hitler kassetterna. Och på Radio Ronk nr 2 finns ju nyversionen av låten "Heil Hitler" med och den blir också svår att få ut på vinyl. Sedan då sketcherna "VM i att prata skit" och "Obersturmführer Waldmann" som slog ihjäl judar. Roligt men så långt ifrån PK det bara går.

Apropå Obersturmführer Waldmann så skulle det ju ges ut en nyinspelning till Alla tiders fyllekalas serien där Errol låtsades vara en från Ultima Thule som inte gillade judar för att de hade stora näsor. Men den tog inte UT med på skivan, för att så måmga skulle missförstå den.
Citera
2019-06-25, 23:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Allt är ju på skämt och vi som känner till humorn kan ju även se den. Men tyvärr så läser folk kanske bara låttitlarna och då blir det missuppfattningar. Kan tänka att just de rasistiska är värst. Även fast "Börje Knullar Rosa", "Våldtäkt på Marita" och så klart "Farbror Svens brevlåda" det är faktiskt råa inspelningar, men väldigt humoristiska och man kan se humorn i det hela.

Men just de kassetter som antyder något om Hitler blir nog ännu svårare att sälja som t.ex kassetten Hej Hitler eller någon av E.Hitler kassetterna. Och på Radio Ronk nr 2 finns ju nyversionen av låten "Heil Hitler" med och den blir också svår att få ut på vinyl. Sedan då sketcherna "VM i att prata skit" och "Obersturmführer Waldmann" som slog ihjäl judar. Roligt men så långt ifrån PK det bara går.

Apropå Obersturmführer Waldmann så skulle det ju ges ut en nyinspelning till Alla tiders fyllekalas serien där Errol låtsades vara en från Ultima Thule som inte gillade judar för att de hade stora näsor. Men den tog inte UT med på skivan, för att så måmga skulle missförstå den.

Du har så rätt folk läser titlarna men lyssnar inte på texterna
Sorligt men sant.

Vet att jag har hört den där nyinspelningen av Obersturmführer Waldmann någonstans
Men jag tror inte att den finns kvar.
låten Sunda Åsikter är riktigt hemsk med för övrigt
Citera
2019-06-26, 17:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Du har så rätt folk läser titlarna men lyssnar inte på texterna
Sorligt men sant.

Vet att jag har hört den där nyinspelningen av Obersturmführer Waldmann någonstans
Men jag tror inte att den finns kvar.
låten Sunda Åsikter är riktigt hemsk med för övrigt

Man kan ju också säga som Errol sa att han låtar är så uppenbart ironiska att en mongoloid i fem års åldern ska fatta det. Men sedan så fattar inte de folkvalda politikerna det. Eller något liknande säger han i intervjun med Bodil Furu.

Det kan man säga om låten Sunda Åsikter, att den måste man vara rätt korkad om man inte fattar att den är ironisk. Och det är väl därför som den ännu är outgiven.
Citera
2019-06-26, 22:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Man kan ju också säga som Errol sa att han låtar är så uppenbart ironiska att en mongoloid i fem års åldern ska fatta det. Men sedan så fattar inte de folkvalda politikerna det. Eller något liknande säger han i intervjun med Bodil Furu.

Det kan man säga om låten Sunda Åsikter, att den måste man vara rätt korkad om man inte fattar att den är ironisk. Och det är väl därför som den ännu är outgiven.

Så sant så
Har dock hört låten Sunda Åsikter för längesedan
Vet att jag har den som MP3 någonstans Men den är väldigt mörk och ironisk
Citera
2019-06-26, 22:28
Medlem
Rebali179s avatar
Samtidigt så måste jag ta och lyfta fram denna låt

Eddie Meduza - Släktsången
https://www.youtube.com/watch?v=84zzjx79spY

Undrar bara hur det skulle ha låtit med en annan text.
Låten växer 6 det är alltid lika roligt med Dialekter
Citera
2019-06-27, 00:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Så sant så
Har dock hört låten Sunda Åsikter för längesedan
Vet att jag har den som MP3 någonstans Men den är väldigt mörk och ironisk

Ja, den fanns att ladda ner på någon raggarsida för många år sedan. Men lyssnar man på den så hör man ju att det är ironi. Som när han sjunger "Jag är blond som en nasse med samma IQ som en konsumkasse". Och sedan i slutet på låten så nämner han ju alla folkgrupper som ska dödas, och det är ju typ halva jordens befolkning.

Sedan så undrar jag om den nyinspelade versionen på låten Negerjävel, antar att den spelade in i samma tillfälle som Sunda åsikter. Varför gjorde han en nyinspelning på en låt som han tidigare hade ångrat?
Citera
2019-06-27, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Samtidigt så måste jag ta och lyfta fram denna låt

Eddie Meduza - Släktsången
https://www.youtube.com/watch?v=84zzjx79spY

Undrar bara hur det skulle ha låtit med en annan text.
Låten växer 6 det är alltid lika roligt med Dialekter

Det hade varit en höjdar låt helt klart. Kul med dialekter samma sak som låten Sverige som sjöngs på olika dialekter.

En annan "släktingsång" som också är bra är ju Släkting boogie.

https://www.youtube.com/watch?v=7OsgAlFUVno
Citera
2019-06-27, 08:01
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Det hade varit en höjdar låt helt klart. Kul med dialekter samma sak som låten Sverige som sjöngs på olika dialekter.

En annan "släktingsång" som också är bra är ju Släkting boogie.

https://www.youtube.com/watch?v=7OsgAlFUVno

Släktsången är rolig, särskilt med tanke på att merparten av min släkt består av grötiga skåningar.
Citera
2019-06-27, 08:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, den fanns att ladda ner på någon raggarsida för många år sedan. Men lyssnar man på den så hör man ju att det är ironi. Som när han sjunger "Jag är blond som en nasse med samma IQ som en konsumkasse". Och sedan i slutet på låten så nämner han ju alla folkgrupper som ska dödas, och det är ju typ halva jordens befolkning.

Sedan så undrar jag om den nyinspelade versionen på låten Negerjävel, antar att den spelade in i samma tillfälle som Sunda åsikter. Varför gjorde han en nyinspelning på en låt som han tidigare hade ångrat?

Det stämmer att man kunde ladda ner den från en raggarsida
Det var så jag fick tag på den låten. Men den finns inte kvar där dessvärre.
skulle Sunda Åsikter spelas idag så skulle det bli ett himla liv.
Tur att vi vet bäst.

Ang låten NegerJävel så är det en gammal låt från en kassett
E Hitler & Luftwaffe - Mannen utan hjärna
det han säljas ca 20 kassetter innan " Eddie sedan ångrade och drog efter 20 sålda exemplar in försäljningen av kassetten.
Eddie har senare sagt att det är den enda låten han någonsin ångrat att han gjort.
(trots att cirkulerar en nyinspelning av låten på Internet)"

Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Släktsången är rolig, särskilt med tanke på att merparten av min släkt består av grötiga skåningar.

Är det "Skumma Skåningar" ??
Citera
2019-06-27, 17:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det stämmer att man kunde ladda ner den från en raggarsida
Det var så jag fick tag på den låten. Men den finns inte kvar där dessvärre.
skulle Sunda Åsikter spelas idag så skulle det bli ett himla liv.
Tur att vi vet bäst.

Ja, ett himla liv är nog det minsta man kan säga att det skulle bli hehe.

Citat:
Ang låten NegerJävel så är det en gammal låt från en kassett
E Hitler & Luftwaffe - Mannen utan hjärna
det han säljas ca 20 kassetter innan " Eddie sedan ångrade och drog efter 20 sålda exemplar in försäljningen av kassetten.
Eddie har senare sagt att det är den enda låten han någonsin ångrat att han gjort.
(trots att cirkulerar en nyinspelning av låten på Internet)"

Ja, jag vet det. Men ändå så gjorde han en nyversion, kan ha varit fans som ville höra hur låten gick eller liknande. Undra vilket år det kan ha varit gjord, alltså den nya versionen.
Citera
2019-06-27, 20:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, ett himla liv är nog det minsta man kan säga att det skulle bli hehe.

Tur att man har låten sparad Hemsk men sant

Ja, jag vet det. Men ändå så gjorde han en nyversion, kan ha varit fans som ville höra hur låten gick eller liknande. Undra vilket år det kan ha varit gjord, alltså den nya versionen.

Ang Låten Negerjävel så måste ha varit deppig eller så.
Även om låten är väldigt provocerande på sitt eget sätt.
Men det som är gjort är gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in