Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 16:50
  #925
Medlem
Rebali179s avatar
Men det är väl det
antigen så gillar man det eller inte
Dock är det bara synd att han alltid blir uppmärksammad på kuk och fitta låtarna.
När det finns riktigt bra låtmaterial över lag.
Men smaken är väl olika
Citera
2018-08-29, 21:04
  #926
Medlem
Troubleholders avatar
”Jag kramar min kudde”
”När man drömmer sina drömmar”
”Oh Gabrielle”
”Oh Pauline”
”Impossible Love”
Mfl. Låtar som man kan nästan gråta till

Min mamma träffade på honom nere i Tingsryd i slutet av 80 talet av en slump, ska tydligen ha vart en redigt trevlig karl som tog sin tid och pratade med henne.
Citera
2018-08-30, 01:35
  #927
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Men det är väl det
antigen så gillar man det eller inte
Dock är det bara synd att han alltid blir uppmärksammad på kuk och fitta låtarna.
När det finns riktigt bra låtmaterial över lag.
Men smaken är väl olika

Javisst är det tråkigt att han bara blev uppmärksammad för sina snusk och brännvinslåtar, då han har gjort så många riktigt bra och fina låtar.
Och jag kan se en viss likhet mellan Errol och Cornelis Vreeswijk när det gäller spelningar och dylikt. Cornelis var "tvungen" att spela "Hönan Agda" och "Brevet från kolonien" och Errol fick spela sina snusksånger och mera brännvin fast han inte alltid ville det.
Citera
2018-08-30, 12:29
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Javisst är det tråkigt att han bara blev uppmärksammad för sina snusk och brännvinslåtar, då han har gjort så många riktigt bra och fina låtar.
Och jag kan se en viss likhet mellan Errol och Cornelis Vreeswijk när det gäller spelningar och dylikt. Cornelis var "tvungen" att spela "Hönan Agda" och "Brevet från kolonien" och Errol fick spela sina snusksånger och mera brännvin fast han inte alltid ville det.
Dom bästa är ju de här mittemellan, de som inte är riktigt snusk och brännvin, men ändå crazy samtidigt som man känner att Errol verkligen lagt ner möda på musiken. Som Norwegian Boogie, Punkjävlar, Såssialdemokraterna och Volvo.
Citera
2018-08-30, 15:31
  #929
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Då får du upplyssa oss vi som inte vet. Samtidigt så är det väl en del magstarkt med
Det fanns lite i boken Bara man e fantastisk. så jag kan förstå att han inte har haft det lätt.

Som Jojje sa, samt Farbror Svens Brevlåda är jag också säker på att den är verklighetsbaserad, hoppas bara vi slipper en massdebatt om den.
Citera
2018-08-30, 20:34
  #930
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Javisst är det tråkigt att han bara blev uppmärksammad för sina snusk och brännvinslåtar, då han har gjort så många riktigt bra och fina låtar.
Och jag kan se en viss likhet mellan Errol och Cornelis Vreeswijk när det gäller spelningar och dylikt. Cornelis var "tvungen" att spela "Hönan Agda" och "Brevet från kolonien" och Errol fick spela sina snusksånger och mera brännvin fast han inte alltid ville det.

Dessvärre så måste han ju spela på publikens önskemål.
Men det finns som sagt så mycket bättre låtar att plocka fram. Det är som det är

Farbror Svens Brevlåda är nog det sjukaste han har gjort & om det verkligen stämmer att den är verklighetsbaserad så är det bara tragisk.

Dock undrar jag om man skall garva åt låten "Sunda Åsikter" eller fråga vad det är som har hänt med människan
Citera
2018-08-30, 20:56
  #931
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dessvärre så måste han ju spela på publikens önskemål.
Men det finns som sagt så mycket bättre låtar att plocka fram. Det är som det är

Farbror Svens Brevlåda är nog det sjukaste han har gjort & om det verkligen stämmer att den är verklighetsbaserad så är det bara tragisk.

Dock undrar jag om man skall garva åt låten "Sunda Åsikter" eller fråga vad det är som har hänt med människan
Är "Sunda åsikter" en väldigt obskyr och sällsynt låt, jag hittar den varken på Spotify eller youtube...?
Citera
2018-08-30, 23:17
  #932
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är "Sunda åsikter" en väldigt obskyr och sällsynt låt, jag hittar den varken på Spotify eller youtube...?

Den fanns på en bootleg sida för ett par år sedan. Dock fanns den på Youtube men den är nog borta igen
Texten finns på denna länk http://www.luftkaffe.se/wiki/index.p...a_%C3%85sikter Själv så har jag den inte kvar dessvärre.
Men den är lite speciell på sitt eget sätt.
Citera
2018-08-30, 23:45
  #933
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det enda man kan klaga på vissa stunder om man skall ta Eddie Meduza rakt av så är det ibland hans "sjuka humor"
Tänker på en del sketcher eller låtar som man hade sluppit
Negerjävel
Jag Vill Runka Balle
Våldtäkt På Marita
Perversa Sagostunden
E Hitler Runkar Kuk
Knulla En Get I Röven
Knulleti-Knull
Slit Mig I Röven
Jag Är Konstnärrrr
Lisa Suger av Ljungbacken
dubbelmackan i Kräfkalas kasseten
Hallå Där, Jag Protesterar!
Munken Som Runkade
Börje Knullar Kon
Börje Lundins Kukrunkarafton
Perversa Sagostunden (Om Agneta)
Ljungbacka-Erik Knullar Lisa På Spisen
Lisa Suger Av Ljungbacka-Erik
Man Spyr I Grytan
Stora Djupa Fittor
Fruntimmer Ska En Ha Å Knulla Mä
E Hilter Skiter
Farbror Svens Brevlåda
Den runkande spårvagnsschauffören
Kukrunkarmaskinen
Vresa upp fetta käringajävel
Kukrunkarblues



Det blir för mycket galenskaper vissa stunder och så klart alla sketcher med "Dalarna"
Man tröttnar till slut på honom
Jag är konstnärrr är ju en klockren låt. Slit mig i röven är inte heller tramsig. Dock kan jag hålla med om att vissa av dem onödiga (perversa sagostunder, farbror sven etc.)
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Den fanns på en bootleg sida för ett par år sedan. Dock fanns den på Youtube men den är nog borta igen
Texten finns på denna länk http://www.luftkaffe.se/wiki/index.p...a_%C3%85sikter Själv så har jag den inte kvar dessvärre.
Men den är lite speciell på sitt eget sätt.
Ja den var speciell, gillade slutet endå.


Finns det för övrigt någon artist i världshistorien som varit verksam i så många olika genres som meduza? Dessutom är det väl inte allt för vanligt att göra musik både på engelska och sitt eget språk.
Citera
2018-08-30, 23:59
  #934
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Som Jojje sa, samt Farbror Svens Brevlåda är jag också säker på att den är verklighetsbaserad, hoppas bara vi slipper en massdebatt om den.

Jag antar att vår gode Meduza hittade inspiration till sin karaktär Farbror Sven från radioprogrammet Barnens Brevlåda som sändes mellan 1925 och 1972 med Sven Jerring som ende programledare.

Personligen gillar jag,när tillfälle ges,att mata in en gammal E.Hilter kassett i stereon och höra Meduzas mindre rumsrena version av Farbror Sven.
Citera
2018-08-31, 00:05
  #935
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Dessutom är det väl inte allt för vanligt att göra musik både på engelska och sitt eget språk.
Det är väl inte så ovanligt - i Sverige finns t.ex Annika Norlin, Per Gessle och Di Leva som varvar svenska och engelska skivor... Och det är inte ovanligt att franska artister sjunger på bägge språken...
Citera
2018-08-31, 00:39
  #936
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Dom bästa är ju de här mittemellan, de som inte är riktigt snusk och brännvin, men ändå crazy samtidigt som man känner att Errol verkligen lagt ner möda på musiken. Som Norwegian Boogie, Punkjävlar, Såssialdemokraterna och Volvo.
Jo, precis och jag tror faktiskt att Errol gillade att spela de låtarna, då musiken är som gammal helig rock 'n roll i femtiotalsanda.



Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dessvärre så måste han ju spela på publikens önskemål.
Men det finns som sagt så mycket bättre låtar att plocka fram. Det är som det är

Farbror Svens Brevlåda är nog det sjukaste han har gjort & om det verkligen stämmer att den är verklighetsbaserad så är det bara tragisk.

Dock undrar jag om man skall garva åt låten "Sunda Åsikter" eller fråga vad det är som har hänt med människan

Ja, och han sa ju också att de har ju betalt för det och ska då även få höra det.

Farbror Svens brevlåda är ju riktigt sjuk och det är ju det som är poängen med den schetsen och Errol ångrade sedan att han hade spelat in den. Den och schetsen "Våldtäkt på Marita" är bland det sjukaste han spelat in och få till och med Onkel Kånkel att framstå som pryd. Jag själv gillar dessa schetser, men jaghar sjuk humor.


Låten Sunda Åsikter är ju en kul låt, helst i dessa PK-tider.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback