2019-05-04, 09:08
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Haha som norrrrlänning så kan jag ju bara skratta åt det hela, det är ju guld. Norrland är något som inte förekommer så värst mycket i Errols sketcher. Finns några stycken och förstås låten Mord i Norrland, men ändå inte så vanligt förekommande.

Orten Blattnicksele nämndes i och för sig en hel del.
Citera
2019-05-05, 00:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Javisst, det ligger ju också norrland
Citera
2019-05-05, 00:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo det finns ju människor som inte är så begåvade om man säger så, jag fattade redan som 13-åring att han med låttitlar som "Runke Ball", "Heil Hitler" och "Negerjävel" var lite av en som gillade att reta folk. Vad som gör det hela ännu roligare är att jag på papper har diagnosen autismliknande tillstånd, vilket får mig att tänka på det Errol sa om att även en mongoloid idiot i 5-årsåldern skall kunna fatta hans texter är ironiska.
Precis, det finns så många korkade människor. Låtarna är ju så uppenbart ironiska som t.ex De e gött å supa pöjka, där Errol t.om säger i sluten av låten att "Missförstår ni den här låten, så är ni inte kloka era jävlar". Lyssnar man så hör man ju bara negativa och farliga saker med alkoholen, men det fattar ju vissa tydligen inte.
Citera
2019-05-07, 09:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis, det finns så många korkade människor. Låtarna är ju så uppenbart ironiska som t.ex De e gött å supa pöjka, där Errol t.om säger i sluten av låten att "Missförstår ni den här låten, så är ni inte kloka era jävlar". Lyssnar man så hör man ju bara negativa och farliga saker med alkoholen, men det fattar ju vissa tydligen inte.

Vilket bevisar att svenska folket är idioter
Det är bara att se på valresultatet för att citera Eddie själv.
Citera
2019-05-07, 09:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Vilka sketcher är det som Blattnicksele nämns
Basmannen kommer upp direkt i mitt huvud
Citera
2019-05-07, 11:01
Medlem
Hallå Pöjka

Tänkte ni kunde hjälpa mig hitta en "sketch" där Eddie härmar vilket jag minns kan va Olof Palme eller annan politiker
Han pratar något sånt här...

Vart är mina skor?mina skor med sulor på?

Har försökt hitta den länge på tex tuben men lyckas inte finna
Citera
2019-05-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GriLLbengT
Hallå Pöjka

Tänkte ni kunde hjälpa mig hitta en "sketch" där Eddie härmar vilket jag minns kan va Olof Palme eller annan politiker
Han pratar något sånt här...

Vart är mina skor?mina skor med sulor på?

Har försökt hitta den länge på tex tuben men lyckas inte finna

Du tänker nog på sketchen "Personlighetsomvandlaren" från kassetten "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 2".
Citera
2019-05-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vilka sketcher är det som Blattnicksele nämns
Basmannen kommer upp direkt i mitt huvud

Bland annat "Mannen Utan Hjärna" där E. Hitler nämner att Evald Gryngång är därifrån efter sketchen "Sadistklubben".

Och vi har när Eddie Meduza är instängd i en låda och E. Hitler säger att "Carolas Pattar" kan syfta på Carola Svensson från Blattnicksele (om hon finns på riktigt eller inte återstår att se).

Vi har också från "Radio Ronka Nr. 1", mellansnacket innan "Birds And Bees" där E. Hitler nämner en från Blattnicksele som gillar våldsvideon men inte snusk.

Det var några exempel jag lite hastigt kom att tänka på.
Citera
2019-05-07, 18:09
Medlem
VonObens avatar
Ber om ursäkt om detta dryftats tidigare. Sökte på "Spanien" och "spanska" i tråden först.

Meduza verkar ha fått ett visst följe i spansktalande länder, utan att jag kan begripa hur det har gått till.

Här har t.ex. ”Reaktorn läck i Barsebäck” 1,8 miljoner spansktalande visningar: https://www.youtube.com/watch?v=_DH0VmEAYic

Finns fler spanska videor med Meduza-musik och icke sökbara titlar.

I en annan Flashback-tråd skriver någon:

"Träffade en Spansk tjej under en musikfestival på sydligare breddgrader och hon var tung Eddie Meduza-fan!! Oerhört surrealistiskt. Hon hade inte en aning om vad låtarna handlade om och när jag började gå in på det så höll vår samvaro på att gå åt skogen innan den knappt börjat.

Men jag lyckades ta mig ur det och höll mig till brännvinstexterna, det gick bättre även om hon naturligtvis inte fattade ens hälften av vad Eddie är/var. Det var framförallt många gitarrsolon hon spelade för mig som hon blev helt till sig av. Härlig bekantskap."

Hur blev det såhär? Musikalisk kvalitet och Internet?

Edit: Hittade Flashback-tråden... (FB) Reaktorn läck i Barsebäck - en mexikansk hit - kanske onödigt att jag drog upp det här också. Mod får radera om dom tycker det är lämpligt.
Senast redigerad av VonOben 2019-05-07 kl. 18:21.
Citera
2019-05-07, 18:43
Medlem
VonObens avatar
Har för övrigt svårt att bestämma mig för om det är värdelöst att jag sett Meduza live två gånger... men inte minns någon av gångerna... eller om det på sätt och vis är helt rätt.
Citera
2019-05-07, 18:49
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querelle
Jag har hört ett märkligt rykte om att Eddie skrev Vresa upp fetta, kärringajävel på krogen Red Brick i Karlskoga. Vad tror ni om detta?

Låten kom 1979 och Red Brick öppnade någon gång i mitten av 90-talet... så... nej.
Citera
2019-05-07, 18:58
Medlem
Citat:
Du tänker nog på sketchen "Personlighetsomvandlaren" från kassetten "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 2".

Tackar så hjärtligt!

Fan va skojj jag har nu,kvällen räddad

Tack igen punkjävlar

Eddie har jag sett live 3 gånger,sista gången var 2001 Folkets hus Rottneros,
rätt bra röj och mycket folk...god times
Senast redigerad av GriLLbengT 2019-05-07 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in