...och håller fortfarande på att smälta intrycken.
Jag är för lat för att recensera hela menyn men kan sammanfatta hela upplevelsen enligt följande;
* Gudomligt gott
* Fantastisk service
* Trevlig miljö
* Mycket prisvärt
För att nämna några favoriter ur menyn;
* Pilgrimsmussla ”Boulangerie” med tobakshonung & bränd brödpudding
Om det var var pilgrimsmusslorna, det brynta smöret, blomkålsskummet eller "höaskan"

som gjorde rätten vet jag inte men den smakade gudomligt.
* Grisbog ”Vaccum” 60 timmar senare…
Underbar "textur", fantastisk smak på köttet som tillsammans med den färska tryffeln gör denna rätt till något sagolikt gott.
Efter ca 4 timmar ren och skär njutning var det en sak som poppade upp i huvdet; grabbarna Frantzén och Lindeberg måste vara genier, för det dom har åstadkommit är genialiskt, att servera mat av yttersta klass på ett lekfullt sätt (Cheesburgare 1.0, Lakritsluft, Höaska etc.) gör att den där något stela och tråkiga atmosfär som ibland infinner sig på stadens "finkrogar" aldrig infinner sig här. I detta hus får man en sak klart för sig, killarna älskar sitt jobb och det undgår INGEN, de har dessutom en stor portion humor.¨
Att få med sig såväl en papperskopia av menyn och innehållet i vinpaketet tillsammans med en "goodybag" innehållande frukost som att man dagen efter på ett lagom diskret sätt möts av ett meddelanden där man tackar för besöket och hälsar välkommen åter är detljer som visar att man tagit servicenivåen ett steg längre än vad brukligt är i Stockholm.
Till slut, mat och matupplevelser är subjektiva, att jämföra Frantzén & Lindeberg med andra "finkrogar" är därför svårt, på min personliga rankinglista hamnarde dock högst upp för tillfället, Edsbacka blev nedpetad till en 2:a plats...
En kommentar kring "bokningsläget", jag bokade bordet samma dag och möttes av ett "självklart finns det plats", restaurangen var ungefär halvfull när jag var där.
/Kpt Hadokk