2008-02-11, 18:31
Medlem
OliTs avatar
Ett skräpinlägg borttaget.

/Moderator
Citera
2008-02-11, 19:00
Medlem
undefs avatar
Kommer även jag bidra med en recension från herrarna Frantzén/Lindeberg. Hoppas det inte är fullbokat allt långt fram.

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag har tyvärr inte hunnit med än då mina vardagar för närvarande består av 15-timmarsdagar och helgerna spenderas i Schweiz.

Dock har jag bokat bord på Frantzén-Lindeberg, Aquavit samt Och Himlen Därtill vilka skall provköras under en tiodagarsperiod i Mars, jag återkommer med en recension av samtliga om inte någon annan hinner före.
Citera
2008-02-20, 15:01
Medlem
Har svårt att se hur den krogen ska överleva, men projektet i sig är intressant. Väntar med spänning på recensioner!
Citera
2008-02-23, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darchi
Har svårt att se hur den krogen ska överleva, men projektet i sig är intressant. Väntar med spänning på recensioner!
Hörde att det var 3-4 veckors vätetid för att få bord, så man får hoppas att de klarar sig..
Citera
2008-03-03, 23:25
Medlem
Jag avnjöt 10-rättersmenyn för några dagar sedan...

...och håller fortfarande på att smälta intrycken.

Jag är för lat för att recensera hela menyn men kan sammanfatta hela upplevelsen enligt följande;

* Gudomligt gott
* Fantastisk service
* Trevlig miljö
* Mycket prisvärt

För att nämna några favoriter ur menyn;

* Pilgrimsmussla ”Boulangerie” med tobakshonung & bränd brödpudding
Om det var var pilgrimsmusslorna, det brynta smöret, blomkålsskummet eller "höaskan" som gjorde rätten vet jag inte men den smakade gudomligt.

* Grisbog ”Vaccum” 60 timmar senare…
Underbar "textur", fantastisk smak på köttet som tillsammans med den färska tryffeln gör denna rätt till något sagolikt gott.

Efter ca 4 timmar ren och skär njutning var det en sak som poppade upp i huvdet; grabbarna Frantzén och Lindeberg måste vara genier, för det dom har åstadkommit är genialiskt, att servera mat av yttersta klass på ett lekfullt sätt (Cheesburgare 1.0, Lakritsluft, Höaska etc.) gör att den där något stela och tråkiga atmosfär som ibland infinner sig på stadens "finkrogar" aldrig infinner sig här. I detta hus får man en sak klart för sig, killarna älskar sitt jobb och det undgår INGEN, de har dessutom en stor portion humor.¨

Att få med sig såväl en papperskopia av menyn och innehållet i vinpaketet tillsammans med en "goodybag" innehållande frukost som att man dagen efter på ett lagom diskret sätt möts av ett meddelanden där man tackar för besöket och hälsar välkommen åter är detljer som visar att man tagit servicenivåen ett steg längre än vad brukligt är i Stockholm.

Till slut, mat och matupplevelser är subjektiva, att jämföra Frantzén & Lindeberg med andra "finkrogar" är därför svårt, på min personliga rankinglista hamnarde dock högst upp för tillfället, Edsbacka blev nedpetad till en 2:a plats...

En kommentar kring "bokningsläget", jag bokade bordet samma dag och möttes av ett "självklart finns det plats", restaurangen var ungefär halvfull när jag var där.

/Kpt Hadokk
Citera
2008-03-04, 09:30
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadokk
...och håller fortfarande på att smälta intrycken.

Jag är för lat för att recensera hela menyn men kan sammanfatta hela upplevelsen enligt följande;

* Gudomligt gott
* Fantastisk service
* Trevlig miljö
* Mycket prisvärt

För att nämna några favoriter ur menyn;

* Pilgrimsmussla ”Boulangerie” med tobakshonung & bränd brödpudding
Om det var var pilgrimsmusslorna, det brynta smöret, blomkålsskummet eller "höaskan" som gjorde rätten vet jag inte men den smakade gudomligt.

* Grisbog ”Vaccum” 60 timmar senare…
Underbar "textur", fantastisk smak på köttet som tillsammans med den färska tryffeln gör denna rätt till något sagolikt gott.

Efter ca 4 timmar ren och skär njutning var det en sak som poppade upp i huvdet; grabbarna Frantzén och Lindeberg måste vara genier, för det dom har åstadkommit är genialiskt, att servera mat av yttersta klass på ett lekfullt sätt (Cheesburgare 1.0, Lakritsluft, Höaska etc.) gör att den där något stela och tråkiga atmosfär som ibland infinner sig på stadens "finkrogar" aldrig infinner sig här. I detta hus får man en sak klart för sig, killarna älskar sitt jobb och det undgår INGEN, de har dessutom en stor portion humor.¨

Att få med sig såväl en papperskopia av menyn och innehållet i vinpaketet tillsammans med en "goodybag" innehållande frukost som att man dagen efter på ett lagom diskret sätt möts av ett meddelanden där man tackar för besöket och hälsar välkommen åter är detljer som visar att man tagit servicenivåen ett steg längre än vad brukligt är i Stockholm.

Till slut, mat och matupplevelser är subjektiva, att jämföra Frantzén & Lindeberg med andra "finkrogar" är därför svårt, på min personliga rankinglista hamnarde dock högst upp för tillfället, Edsbacka blev nedpetad till en 2:a plats...

En kommentar kring "bokningsläget", jag bokade bordet samma dag och möttes av ett "självklart finns det plats", restaurangen var ungefär halvfull när jag var där.

/Kpt Hadokk

Låter mycket trevligt.

Hur ser vinpaketen ut? Priser?
Citera
2008-03-04, 22:53
Medlem
Sugarfrees avatar
Citat:
...

/Kpt Hadokk

Lät intressant, även jag undrar vad slutnotan hamnade på? Räckte 10-rättersmenyn eller borde du tagit 20 rätters?
Citera
2008-03-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Låter mycket trevligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Låter mycket trevligt.

Det vinpaket som erbjöds den kvällen vi var där bestod av genomgående franska viner + ett kaffe(!) från Panama;

* Billecart-Salmon, Brut Reserver, Mareuil-sur-Aÿ
* 2003 Domaine de Tours, VDP Vaucluse
* 2005 Domain du Trapadis, Côted du Rhône Blanc
* 2004 Domaine Ogier Michel et Stephane, La Rosine Syrah, VDP de Collines Rhodaniennes
* 2004 Domain du Traginer, Banyuls Rimage

* Hacienda Esmeralda, Panama

Vinpaktet kostade 795:-,jag upplevede att vinerna var väl valda och somneliern som mycket kunning och lyhörd för önskemål om ev. ändringar i paktet ovan. En snabb studie av vinlistan gav vid handen att det var en stark betoning på franska viner även där men det fans naturligtvis andra högkvalitetsalternativ att välja på, prisnivåerna på de viner som togs upp i vinlistan var högst moderata på de flaskor vi hade som tänkta alternativ till ovanstående vinpaket.

Någon undrade om totalkostnaden, en lätt sumering ger att man kommer undan med ca 1700 bagis per person för 10-rätters meny inkl. vinpaket, jag skulle vilja påstå att detta är ett MYCKET attraktivt pris, rent av ett fynd.

/Kpt Hadokk
Citera
2008-03-05, 02:55
Medlem
Blodulvs avatar
Anar vi en stjärna eller två i en viss guide?
Citera
2008-03-05, 09:34
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Det vinpaket som erbjöds den kvällen vi var där bestod av genomgående franska viner + ett kaffe(!) från Panama;

* Billecart-Salmon, Brut Reserver, Mareuil-sur-Aÿ
* 2003 Domaine de Tours, VDP Vaucluse
* 2005 Domain du Trapadis, Côted du Rhône Blanc
* 2004 Domaine Ogier Michel et Stephane, La Rosine Syrah, VDP de Collines Rhodaniennes
* 2004 Domain du Traginer, Banyuls Rimage

* Hacienda Esmeralda, Panama

Vinpaktet kostade 795:-,jag upplevede att vinerna var väl valda och somneliern som mycket kunning och lyhörd för önskemål om ev. ändringar i paktet ovan. En snabb studie av vinlistan gav vid handen att det var en stark betoning på franska viner även där men det fans naturligtvis andra högkvalitetsalternativ att välja på, prisnivåerna på de viner som togs upp i vinlistan var högst moderata på de flaskor vi hade som tänkta alternativ till ovanstående vinpaket.

Någon undrade om totalkostnaden, en lätt sumering ger att man kommer undan med ca 1700 bagis per person för 10-rätters meny inkl. vinpaket, jag skulle vilja påstå att detta är ett MYCKET attraktivt pris, rent av ett fynd.

/Kpt Hadokk

Detta är ett fyndpris för det hantverk de utför. Jag kommer genast boka in ett besök.
Citera
2008-03-05, 13:32
Medlem
Tjohildas avatar
Hadok, som du säkert läst i tråden hade jag en del synpunkter på utseendet på maten med utgångspunkt från de bilder som publicerats. Vad tyckte du om utseendet/uppläggningen?

Låter annars verkligen som en upplevelse till ett hyfsat pris, jag är verkligen sugen på att prova.

Edit: Vad fick man i frukostpåsen?? *nyfiken*
Citera
2008-03-20, 17:56
Medlem
Ph0nys avatar
Stor artikel i veckans DN På Stan rörande just Frantzén-Lindeberg. Hoppas det skall smaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in