Ja guuud det är förskräckligt, inte sant? *viftar upprört med lillfingret* Ursäkta, mina herrar, nu måste jag gå och laga mitt dagliga mål snabbmakaroner med bearnaisesås...
Denna månads "RestaurangVärlden" (krögare,kockar och servetrisers facktidning)
har ett reportage om herr Björn Franzén där det är en intervjuv, lite recept och lite fakta om den nya restaurangen.
Så ni restaurangpersonal som har tidningen oöppnad hemma får slita upp plasten och ta sig en liten lässtund.
men jag vill verkligen inte påstå att uppläggen ser särskilt aptitliga ut (tänker då främst på "pilgrimsmussla med pure på tobakshonung" ser verkligen inte så aptitlig ut). Dock så verkar hela restaurangen vara mer åt "upplevelsehållet" än något annat. Min personliga åsikt.
Tror även att den ovan nämda pilgrimsmusslan kan vara det som tidigare kallats "kattspya med hårbollar" tidigare i tråden (tjohilda)
Aldrig tidigare har väl en restaurang fått en sådan uppmärksamhet innan den öppnat som just Frantzén-Lindeberg. Inte ens Mathias Dahlgrens återkomst renderade i lika många artiklar. Draget med att blogga om restaurangens tillkomst var genialt.
Men jag har inte sett en enda recension/bloggkommentar än. Konstigt.
En av herrarna är kusin till mig, så jag kan iaf varmt rekommendera hans kulinariska färdigheter! Visserligen bara smakat hans tårtor, choklad och dylikt innan, men om detta ligger i samma klass så är dom värda att döda för! (Seriöst, jag funderade på att råna en bank så jag hade råd att köpa några års förråd av hans choklad, den är livsfarligt god.)
En av herrarna är kusin till mig, så jag kan iaf varmt rekommendera hans kulinariska färdigheter! Visserligen bara smakat hans tårtor, choklad och dylikt innan, men om detta ligger i samma klass så är dom värda att döda för! (Seriöst, jag funderade på att råna en bank så jag hade råd att köpa några års förråd av hans choklad, den är livsfarligt god.)
Om jag hade en sån kusin skulle jag be honom fixa maten och tårtan nästa jämna födelsedag. Som en liten present...
Okej, någon som varit på plats och ätit ännu? Xallo med sällskap kanske?
Jag har tyvärr inte hunnit med än då mina vardagar för närvarande består av 15-timmarsdagar och helgerna spenderas i Schweiz.
Dock har jag bokat bord på Frantzén-Lindeberg, Aquavit samt Och Himlen Därtill vilka skall provköras under en tiodagarsperiod i Mars, jag återkommer med en recension av samtliga om inte någon annan hinner före.