Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-09, 17:34
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
På DiPT låter världen lite som när dom visar ett anonymiserat brottsoffer på Efterlyst där man ser en siluett och rösten är förvrängd. Egentligen omöjligt att beskriva utan måste upplevas. Själv tror jag att den gör sig extremt bra med 2cB.

Extrem påverkan då, kort och koncist. Och mycket intressant!
Citera
2013-10-09, 20:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natopsych
Jag har varken provat DiPT eller 2cB men varför tror du så starkt på just denna kombo?

Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Extrem påverkan då, kort och koncist. Och mycket intressant!

DiPT påverkar ju hörseln och 2cB är känt för framför allt två saker; att det är väldigt visuellt och att syntesi (att man ser ljud, smakar färger, ja ni fattar) är relativt vanligt. Fatta vad ballt att man får till sån syntesi att man ser ljuden, fast med "diptade" så att säga. Att man ser låten man lyssnar på är inte så krånligt att greppa men lägg på dipt-tvisten och man har antagligen så roligt man kan ha med kläderna på sig.
Citera
2013-10-09, 20:09
Medlem
natopsychs avatar
Citat:
DiPT påverkar ju hörseln och 2cB är känt för framför allt två saker; att det är väldigt visuellt och att syntesi (att man ser ljud, smakar färger, ja ni fattar) är relativt vanligt. Fatta vad ballt att man får till sån syntesi att man ser ljuden, fast med "diptade" så att säga. Att man ser låten man lyssnar på är inte så krånligt att greppa men lägg på dipt-tvisten och man har antagligen så roligt man kan ha med kläderna på sig.

Mmm det låter som en sjuk kombo. Har upplevt synestesi på syra och det var helt fantastiskt. Tack för tipset, hoppas jag får tillfälle att prova
Citera
2013-10-09, 20:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natopsych
Mmm det låter som en sjuk kombo. Har upplevt synestesi på syra och det var helt fantastiskt. Tack för tipset, hoppas jag får tillfälle att prova
Första gången jag tog 2cB var på ett skogsrave. Jag, min flickvän och hennes kompis varav jag var den enda som hade psykedelisk erfarenhet. Hur som helst så att vi tre trippade tomtar där på en kulle och det var "den här låten har jag nog sett innan" och "hörni, vad konstigt den här mossan låter" mest hela tiden. 2cB är en av få substanser jag verkligen rekommenderar folk att prova, även om man inte är särskilt knarkig av sig annars.
Citera
2013-10-09, 22:16
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Jag ogillar vanligtvis psykedeliska droger faktiskt om det inte handlar om candyflips eller kombos med empatogener, men detta lät riktigt jävla häftigt faktiskt!
Citera
2013-10-09, 23:11
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Jag ogillar vanligtvis psykedeliska droger faktiskt om det inte handlar om candyflips eller kombos med empatogener, men detta lät riktigt jävla häftigt faktiskt!

Oj, det trodde jag verkligen inte. Hur kommer det sig? Har du alltid ogillat psykadeler?
Citera
2013-10-09, 23:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
I regel gillar jag inte att blanda droger alls, förutom med röka så klart, men just den här kombinationen känns stört lockande.
Citera
2013-10-09, 23:53
Medlem
PerpetualVoids avatar
Nej, nu jävlar får den här snuskigt charmanta substansen ta och dyka upp inrikes, tycker jag. Har mailat en prominent shop och frågat om det möjligen kan vara aktuellt, håll tummarna!
Citera
2013-10-10, 03:33
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Oj, det trodde jag verkligen inte. Hur kommer det sig? Har du alltid ogillat psykadeler?

Jag anade att frågor åt det här hållet skulle dyka upp.

Första och andra gången på svamp, första och andra drogupplevelsen, älskade jag verkligen. Sedan kom den nedrans snedtrippen tredje gång på svamp. Dumt nog tog jag 2C-P som första psykedeliksa efter det och därför känner jag känslorna inom mig från de tripparna att det skulle kunna hända igen, men jag har trippat massor av gånger nu och det börjar släppa, men de är inte min favorittyp av droger åtminstone.

Citat:
I regel gillar jag inte att blanda droger alls, förutom med röka så klart, men just den här kombinationen känns stört lockande.

Haha! Då fann jag precis en väldig skillnad mellan dig och mig.
Citera
2013-10-10, 07:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Haha! Då fann jag precis en väldig skillnad mellan dig och mig.
Mycket av mitt knarkande har varit i rent akademiskt syfte och då förstår man ju lite för sig genom att blanda hej vilt. Inte för att jag inte har gjort det och kommer att göra igen, det är bara sällan det är ett självändamål.
Citera
2013-10-10, 13:50
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Jag anade att frågor åt det här hållet skulle dyka upp.

Första och andra gången på svamp, första och andra drogupplevelsen, älskade jag verkligen. Sedan kom den nedrans snedtrippen tredje gång på svamp. Dumt nog tog jag 2C-P som första psykedeliksa efter det och därför känner jag känslorna inom mig från de tripparna att det skulle kunna hända igen, men jag har trippat massor av gånger nu och det börjar släppa, men de är inte min favorittyp av droger åtminstone.

Mina 30 första trippar var kanon och känslan att jag aldrig skulle kunna snea infann sig ganska fort. Sen en vacker dag på en medeldos svamp så bröt helvetet lös och ända sen dess så tar jag det lugnt med hallucinogener. Så jag förstår vad du menar, någon form av hat/älsk förhållande

Jag hoppar verkligen att någon RC-shop tar in denna (snälla TT ).
Citera
2014-03-13, 22:54
Medlem
Fantasia2000s avatar
Denna låter så spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in