• 1
  • 2
2006-12-21, 00:06
Medlem
West-ens avatar
Hur känt är detta ämne? Är det någon här som har testat det egentligen? Det finns på ND och lite, lite info på erowid.
Det var för ett tag sedan en FB-medlem som kontaktade mig och sade att detta skulle vara jätteffektivt. Men det var nog bara något sorts reklamtrick.
Om man söker på flashback hittar man knappt någonting!
Därför tyckte jag att det kunde behövas en egen tråd.

EDIT: Jag tar halvt tillbaka vad jag sa om reklamtrick. Det någurlunda rolig FB-medlem som hade kontaktat mig.
Citera
2006-12-21, 00:22
Medlem
Ralf2s avatar
Jodå, DIPT fungerar, jag tog det för några år sen. Det förändrar ens hörsel, alla ljud blir förvrängda och konstiga. Musik låter helt galet. Kvinnor fick basröst osv. Däremot närapå inga andra psykedeliska effekter (fraktaler, mindfuck osv). Det sägs också att det förvränger olika frekvenser olika mycket, så olika toner blir förskjutna olika mycket. Dom har visst gjort experiment med detta på folk med absolut gehör.

Faktiskt ganska intressant att ha provat, men jag nöjer mig nog med att ha tagit det en gång.
Citera
2006-12-21, 00:22
Medlem
anakata2s avatar
Det r ganska intressant, men mysko! Den frmsta effekten r ju hrselfrvrngning. Knappast ngot man tar mer n en gng, med andra ord, men absolut vrt att prova.
Citera
2006-12-21, 04:45
Medlem
vdkas avatar
Jag tycker om DIPT. en annorlunda psykadel. fast jag skulle hellre kpa ethyl-2c-b eller DPT om man r ute efter en psykadelisk upplevelse. Fast dipt r helt okej fr att ha kul ocg strre doser (runt 100milligram) rtt psykadel iskt. ljud effekterna r helt klart unik och kul. kan inte sluta skratta t alla tjejer som lter som killar. Konstigt nog fr jag rtt mycket oevs p det, fast kompisar som testat det har inte alls ftt lika mycket.

en fin kombo jag tagit r DIPT+Bromo-d-fly. blev riktigt skumt med massa oevs och hrselfrvrngningen.

frvrigt s bjd jag klister hr p forumet p riktigt mycket DIPT p dreamhack. Han verkade gilla det, ska be honom skriva I denna trden.

// alex
Citera
2006-12-21, 07:31
Medlem
SkinnyFistss avatar
r det inte en massa lskigheter om att det kan ge en tinnitus och grejer?
Citera
2006-12-21, 10:15
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists

Men de r vl nd ett pris man r beredd att betala fr att knarka ;P
Citera
2006-12-21, 13:15
Medlem
vdkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists

jadu, det r en bra frga, jag har inte mrkt av det och jag har tagit det mnga gnger. Men det logiska r att ljudhallisar kan ge tinitus och synhallisar hppd.

// Alex
Citera
2006-12-21, 13:17
Medlem
anakata2s avatar
Nu är visserligen en enstaka fallstudie inte särskilt intressant, men jag har tinnitus sedan många år och den förvärrades vare sig innan eller efter DIPT-sessionen.

(PS. DPT är hysteriskt roligt! Jag rekommenderar att det IVas, men man måste i princip ha någon som drar ur verktyget efteråt eftersom det slår VÄLDIGT snabbt)
Citera
2006-12-21, 20:37
Medlem
SkinnyFistss avatar
Kanske vrt att prova en gng d.
Citera
2008-01-07, 15:51
Medlem
cpblommans avatar
DiPT - diisopropyltryptamine

Tja!

Har ftt hem 100mg DiPT och undrar vad som kan vara en kul frstagngsdos fr en oskuld p psykedelia. Har 4 psar med 25mg i varje.

Snort? Blanda med lite vatten och dricka?

Vad kan jag vnta mig fr skojjsigt? Bertta grna om era erfarenheter.
Citera
2008-01-07, 15:55
Medlem
Trollishs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Diisopropyltryptamine
http://www.erowid.org/chemicals/dipt/dipt.shtml
http://www.erowid.org/library/books_...tihkal04.shtml

DIPT Dosages
Oral
Threshold 15 mg
Light 15 - 30 mg
Common 30 - 75 mg
Strong 50 - 150 mg
Heavy 120+ mg

Verkar vara en ganska trkig hallucinogen ensam, tillsammans med nn annan rolig s kan det nog bli jvligt skoj.
Citera
2008-01-07, 16:08
Medlem
cpblommans avatar
Hmm...jo jag lste lite om den nu. Fr nog bli att ta den tillsammans med ngon annan. Borde la brja med att trycka i mig 25mg. Bara fr att vara p den skra sidan. Tack fr all info du postade...

Eftersker fortfarande ngon som har egna erfarenheter av den hr drogen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in