• 3
  • 4
2008-01-08, 00:52
Medlem
Jinxys avatar
Citat:
Du kan inte integrera bort blatteDNA. Kolla p trden om den ihjlsparkade spaggepojken, dr hittar du tminstone tv adopterade svartmuskingar som ftt terfall i blattebeteende. Det har vid adoptionsstudier visats att barndomsmiljn har minimalt inflytande ver vuxet beteende och det r synnerligen oroande att afrikaner, araber med mera infilterar landet via adoption.
Ok gr s hr. Klla p att adopterade r verepresenterade i brottstatistiken.
Lnk till adoptionsstudien.
Citera
2008-01-08, 02:04
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Om det, min unge man, vet du inget

Unge man hur vet du att jag inte r ldre n dej

Citat:
Sedan verkar du tycka att invandrare r ett skllsord. det tycker inte jag. Det r bara en beskrivning av att en mnniska r fdd i Norge, Kanada eller fr all del Somalia innan de flyttade till Sverige.

Nej nej,verkligen inte.Men i denna forumsdel s tycker jag att det r ett sklsord d det sllan tas upp ntt annat n negativa saker om invandrare.Och det facket tycker jag inte majoriteten av adopterade hr hemma.
Citera
2008-01-08, 02:07
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du kan inte integrera bort blatteDNA. Kolla p trden om den ihjlsparkade spaggepojken, dr hittar du tminstone tv adopterade svartmuskingar som ftt terfall i blattebeteende. Det har vid adoptionsstudier visats att barndomsmiljn har minimalt inflytande ver vuxet beteende och det r synnerligen oroande att afrikaner, araber med mera infilterar landet via adoption.

Jmfrt med hur mnga riktiga invandrare och etniska svenskar s tror jag nog adopterade hammnar lngt ner p listan.(ver vldsbrott)
Citera
2008-01-08, 06:06
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Unge man hur vet du att jag inte r ldre n dej

Nej nej,verkligen inte.Men i denna forumsdel s tycker jag att det r ett sklsord d det sllan tas upp ntt annat n negativa saker om invandrare.Och det facket tycker jag inte majoriteten av adopterade hr hemma.

Eftersom jag inte har tillgng till ngra som helst personuppgifter s r det en uppfattning jag har utifrn ditt stt att skriva och uttrycka dig p, men fr all del - du kanske r ver 40. OT r det i vilket fall som helst

Kardinalfelet du gr r att ge mig sikter jag inte har "bara" fr att jag skriver i I&I.
Jag vet att det ofta r svartvitt hr inne och att man snabbt klassificerar folk i den ena eller andra gruppen, men det fungerar inte alltid. I en annan aktuell trd hr inne representerar jag flyktingkramarna och flyktingars absoluta rtt till skydd.
I andra gr jag till mrdande hrt angrepp mot rabiata muslimer.
ven nr det gller flyktingar/invandrare/illegaler r det bra om man kan slppa sin svartvita vrldsuppfattning, kunna skilja agnarna frn vetet och fra en nyanserad diskussion.

Den hr trden startades i frsta hand med tanke p den totala begreppsfrvirring som rder i bde media och hr p flashback.
F verkar veta att det finns ett flertal olika sorters flyktingar/invandrare/illegaler, utan klumpar i sina diskussioner ihop alla (vilket fungerar fr de som har en rasbiologisk grund till sina sikter med inte fr vriga)

Fr att f till ngon slags seriositet i diskussionerna s r det bra att folk vet vad de talar om, eller hur?
Att generalisera, ljuga, frneka, hitta p, anta och tro r vanligtvis ganska dliga utgngslgen nr man vill komma fram till ngot.

Min frga r logisk. Var ska man lgga krutet?
Varken politiken eller integrationen fungerar tillfredsstllande idag.
Istllet fr att se folk skriva "stoppa flyktingarna", "ut med alla", "skicka hem dem" s kanske man kan f till en debatt om hur svensk politik skulle kunna frndras.
Vilka r det som br "skickas hem"?
I min mening s hr knappast adoptivbarn, flyktingar eller arbets-studieinvandring dit.
Dremot illegalerna som jag tycker ska jagas med blslampa och jag anser att det br till en skrpning nr det gller anhriginvandringen s till vida att de ska ha en garanterad frsrjning innan de fr komma. Helst ven skola och/eller arbete.
Det skulle gra mycket fr att gallra bort de som frstr fr bde vrt land och fr de sktsamma invandrarna och det skulle bidra mycket markant till integrationen.

Vi har ju haft perioder av hgfungerande integration - kanske r det id att titta p hur det var d motfr hur det r nu?
Nu vet vi att det knappast fungerar att tycka synd om alla mrkhyade och stta dom i offerfacket och dadda med dem och se sig sjlv som den stora omhndertagaren - de r fungerande mnskliga varelser med full frmga till ansvar, sjlvutveckling och initiativfrmga - ngot alltfr mnga vill berva dem.
I det ligger ven det faktum att vissa av dem r krk, as och idioter.
Vit mans brda kan vara tung att bra.
Citera
2008-01-08, 11:40
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Eftersom jag inte har tillgng till ngra som helst personuppgifter s r det en uppfattning jag har utifrn ditt stt att skriva och uttrycka dig p, men fr all del - du kanske r ver 40. OT r det i vilket

Om du utgr frn mitt stt att skriva s skulle jag nn pasa in som 10 ring
nej jag r inte s gammal som 40

Citat:
Kardinalfelet du gr r att ge mig sikter jag inte har "bara" fr att jag skriver i I&I.

Ger dej sikter?
Citera
2008-01-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag tycker att man frst skall tillta ALLA att f komma, sledes har man inget problem lngre med illegala invandrare.

Drefter skall man HJLPA de "riktiga" flyktningarna enbart. vriga som vill komma hit, skall som sagt f gra det, men de skall kunna frsrja sej - antingen sjlv - eller via anhriga eller sponsorer. Inga bidrag till fullt friska mnniskor - eller anhriga till dessa.

Undantag r givetvis de som utvisats pga brott.

Efter att ha vistas i landet i x antal r (kan diskuteras) - och inte varit ngon belastning - d kan de ska om medborgarskap och drefter har de samma villkor som de infdda, dvs kan f bidrag om behov finnes.

Kan bara hlla med
Citera
2008-01-08, 12:08
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Okej d.

Alla skall f STANNA legalt - slnge de inte begr grova brott, d.
Dvs de skall kunna ta legala jobb, vita jobb.
Och sjlvklart mste det gras ltt fr arbetsgivare att anstlla dem.

(Det gr ltt att dra paralleller till t ex droger. Om staten gjorde alla droger legala, men endast kunde kpas via licensierade affrer - typ alkohol - s skulle priserna sjunka, brukarna avkriminaliseras och gangsterna som lever p det hr f ska sej nya omrden.)

Personer som tillts bo i Sverige har rtt till socialbidrag, barnbidrag mm. Hur ska man kunna erbjuda ALLA som vill dessa frmner utan att Sverige blir bankrutt?

Jag sympatiserar med ett system baserat p fri rrlighet, men det krver att de sociala ersttningssystemen endast gller de personer som ftts eller vistats (och arbetat) lnge i landet. Men ett snt system skulle nog inte passa Sverige, tnk p alla snyftreportage som skulle komma nr folk fryser ihjl eller barn svlter ute p gatorna fr att det inte finns tillrckligt mycket arbeten fr kamelsktare.

Fri rrlighet med bibehllna sociala skyddsnt r en ekvation som inte gr ihop.

Parallellen med drogerna haltar ordentligt.
Citera
2008-01-08, 16:34
Medlem
Galenskaperna som publiceras i Aftonbladet bara fortstter: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1584819.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1584814.ab

Jag kan verkligen inte, hur mycket jag n frsker, frst hur ngon som propagerar fr dessa papperslsa parasiters "rttigheter" tnker?
Citera
2008-01-08, 18:51
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Personer som tillts bo i Sverige har rtt till socialbidrag, barnbidrag mm. Hur ska man kunna erbjuda ALLA som vill dessa frmner utan att Sverige blir bankrutt?

Jag sympatiserar med ett system baserat p fri rrlighet, men det krver att de sociala ersttningssystemen endast gller de personer som ftts eller vistats (och arbetat) lnge i landet. Men ett snt system skulle nog inte passa Sverige, tnk p alla snyftreportage som skulle komma nr folk fryser ihjl eller barn svlter ute p gatorna fr att det inte finns tillrckligt mycket arbeten fr kamelsktare.

Fri rrlighet med bibehllna sociala skyddsnt r en ekvation som inte gr ihop.

Parallellen med drogerna haltar ordentligt.

Lste du mitt frsta inlgg?
Citera
2008-01-08, 20:22
Medlem
che_danis avatar
lskar vi USA s ska vi fan fortstta att ta flest invandrare.
Irakier r vlkomna d!
Citera
2008-01-09, 03:58
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxy
Ok gr s hr. Klla p att adopterade r verepresenterade i brottstatistiken.
Lnk till adoptionsstudien.

Nu tnkte jag p en amerikansk studie av adopterade negrer men en snabb googling gav detta:

Sluten vrd fr psykiska problem, drogmissbruk, anorexi, vldsbrott och sjlvmordsfrsk
114 adopterade i ldrarna 11-18 r inskrivna p ungdomspsykiatrisk klinik 1980-85:
4 gngers verrepresentation (Cederblad 1989)
2600 adopterade i ldrarna 0-18 r 1990-94: 2 gngers verrepresentation fr alkohol-
(pojkar) och narkotikamissbruk (flickor), 2 gngers verrepresentation fr anorexi (flickor), 2
gngers verrepresentation som frvare av vldsbrott (pojkar) respektive som offer fr
vldsbrott (flickor) och 3 gngers verrepresentation fr sjlvmordsfrsk (pojkar; 2 gnger
fr flickor) (Hjern 1998)

http://64.233.183.104/search?q=cache...3&client=opera

Adopterade r precis som invandrare en ganska heterogen grupp: det gr inte att studera adopterade koreaner och sen dra slutsatser om adopterade afrikaner (den som r insatt i basal raslra inser varfr). Den relativt lga verrepesentationen av adopterade pojkar i vldsbrottslighet (bara 2x relativt svenskar jmfrt med 4x fr standardaraber) beror frmodligen p att relativt mnga adopterade var asiater som r naturligt mindre vldsamma n mrkare kulturberikare (och nej det beror inte p testosteronnivn utan hjrnstrukturer).

Personligen tycker jag att mnniskohandel (vilket adoption i praktiken r, det gr att gra grova pengar p att fixa fram "frldralsa" barn) r moraliskt frnsttande. Det finns gott om svenska barn i dysfunktionella WT familjer som skulle m bra av att komma till en verklassfamilj (verklassen r stora adoptionskonsumenter). Men det skulle frsts inte ge samma status i dessa kretsar att sitta med en WTunge som med en liten tam (vnta bara) neger.
Citera
2008-01-09, 23:09
Medlem
Citat:
Flyktingar

- Flyktingstatus
- andra skyddsbehov
- synnerligen mmande skl
- humanitra skl
- kvotflyktingar

Invandrare

- anhriga
- arbete
- studier
- adoption
- EES (fri rrlighet mellan EES-lnderna)
- EU-medborgares fria rrlighet

Illegala invandrare

- de som smyger sig in i landet
- de som gmmer sig efter att ha blivit utvisade
- de som stannar efter att begrnsade tillstnd gtt ut

Slutligen finns ven gruppen som blivit utvisade men dr det finns verkstllighetshinder som gr att utvisningen inte kan genomfras.

Om man tittar p statistiken fr 2006 s uppdelar sig de olika grupperna p fljande stt av 100% invandring.

Flyktingar, kvotflyktingar, skyddsbehov 7%
Synnerligen mmande skl, humanitra skl 4%
Gststuderande 8%
Arbetsmarknadsskl 7%
EU/EES 23%
Adoptivbarn 1%
Familjeanknytning 31%
Tillfllig lag 17% (varav 5% tidsbegrnsat)

Nr det gller de illegala invandrarna s uppskattade svensk polis antalet till minst 10 000 stycken r 2005 ngot jag personligen tycker lter vldigt lite.
Inom hela EU rknar man med att det finns mellan tre och fem miljoner illegala invandrare och Sverige r ett populrt land

Om man tittar p flyktingarna, s r de inte mnga procent av invandrarna som r just det. nd envisas media med att skriva och tala om gmda flyktingar.
ven hr p flashback verkar begreppsfrvirringen i mngt och mycket vara total. Att skriva ut med alla flyktingar eller stoppa flyktinginvandringen r som att skriva slng ut myran men behll elefanten.

Sedan har jag visst sikter om flyktingpolitiken ocks, och kan fr mitt liv inte frst varfr man inte enbart tar emot kvotflyktingar. Det r skillnad p den som tagit sig till Sverige fr egen maskin fr 70 000 kronor via kriminella kontakter, motfr kvotflyktingen som ofta kommer i de trasor han br p kroppen och inget mer.

Sedan har jag ven synpunkter p att de kommer till Sverige, vilket knappast r det frsta skra land de nr. Nu har sossarna gjort allt som str i deras makt fr att se till att inte en enda asylskande ska kunna ta sig till Sverige, men det fungerar inte s bra d mnniskosmugglarna har strlande tider.

Nr man har delat upp flyktingarna , invandrarna och de illegala vilka tycker ni d att ska f komma till Sverige?
Vilka ska inte f komma?
Var ska man lgga krutet fr att komma tillrtta med problemen?
Jag vet...vi byter land med faanskapen. Jag har alltid velat komma till vrmen.
Vlken start fr alla nyfretagare, sol och vrme, lite siesta, Lt dom stanna hr uppe i detta regniga smllkalla land s tar vi med oss pick och pack typ vra pengar och resurser s fr dom kivas som vanligt vem som skall ha religion skgg och makt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in