Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Unge man hur vet du att jag inte r ldre n dej
Nej nej,verkligen inte.Men i denna forumsdel s tycker jag att det r ett sklsord d det sllan tas upp ntt annat n negativa saker om invandrare.Och det facket tycker jag inte majoriteten av adopterade hr hemma.
Eftersom jag inte har tillgng till ngra som helst personuppgifter s r det en uppfattning jag har utifrn ditt stt att skriva och uttrycka dig p, men fr all del - du kanske r ver 40. OT r det i vilket fall som helst
Kardinalfelet du gr r att ge mig sikter jag inte har "bara" fr att jag skriver i I&I.
Jag vet att det ofta r svartvitt hr inne och att man snabbt klassificerar folk i den ena eller andra gruppen, men det fungerar inte alltid. I en annan aktuell trd hr inne representerar jag flyktingkramarna och flyktingars absoluta rtt till skydd.
I andra gr jag till mrdande hrt angrepp mot rabiata muslimer.
ven nr det gller flyktingar/invandrare/illegaler r det bra om man kan slppa sin svartvita vrldsuppfattning, kunna skilja agnarna frn vetet och fra en nyanserad diskussion.
Den hr trden startades i frsta hand med tanke p den totala begreppsfrvirring som rder i bde media och hr p flashback.
F verkar veta att det finns ett flertal olika sorters flyktingar/invandrare/illegaler, utan klumpar i sina diskussioner ihop alla (vilket fungerar fr de som har en rasbiologisk grund till sina sikter med inte fr vriga)
Fr att f till ngon slags seriositet i diskussionerna s r det bra att folk vet vad de talar om, eller hur?
Att generalisera, ljuga, frneka, hitta p, anta och tro r vanligtvis ganska dliga utgngslgen nr man vill komma fram till ngot.
Min frga r logisk. Var ska man lgga krutet?
Varken politiken eller integrationen fungerar tillfredsstllande idag.
Istllet fr att se folk skriva "stoppa flyktingarna", "ut med alla", "skicka hem dem" s kanske man kan f till en debatt om hur svensk politik skulle kunna frndras.
Vilka r det som br "skickas hem"?
I min mening s hr knappast adoptivbarn, flyktingar eller arbets-studieinvandring dit.
Dremot illegalerna som jag tycker ska jagas med blslampa och jag anser att det br till en skrpning nr det gller anhriginvandringen s till vida att de ska ha en garanterad frsrjning innan de fr komma. Helst ven skola och/eller arbete.
Det skulle gra mycket fr att gallra bort de som frstr fr bde vrt land och fr de sktsamma invandrarna och det skulle bidra mycket markant till integrationen.
Vi har ju haft perioder av hgfungerande integration - kanske r det id att titta p hur det var d motfr hur det r nu?
Nu vet vi att det knappast fungerar att tycka synd om alla mrkhyade och stta dom i offerfacket och dadda med dem och se sig sjlv som den stora omhndertagaren - de r fungerande mnskliga varelser med full frmga till ansvar, sjlvutveckling och initiativfrmga - ngot alltfr mnga vill berva dem.
I det ligger ven det faktum att vissa av dem r krk, as och idioter.
Vit mans brda kan vara tung att bra.