Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Hassela r en by i norra Hlsingland dr "Hasselakollektivet" startades (det finns kvar, finns ven Kollektiv i Gotland, Gteborg, Skne etc)
Hassela i Hassela kptes vlan upp av en stor vrdkoncern helt utan "eldsjl" och drivs nu av denna. De anvnder sig dock av goodwillen i reklamen. Det var vad jag frstr ett sjlvmord efter sexuella vergrepp som satte punkt fr det kta Hassela.
Angende AB Hassela Gotland vet jag fljande att frtlja:
Jag tror att de mer eller mindre lmnat den s kallade hasselapedagogiken och har idag ngon slags 12-stegsbehandling. Som bekant tar de emot alla upptnkliga problem s man kan ju undra hur det fungerar.
Knark och brottslighet fldar mer n ngonsin p hemmet skulle jag tro. Som verallt annars s r det vl typ benzo, tromadol och annat som r populrt frutom hampa frstss. Skulle nog gissa p att runt 20 elever blivit dmda fr diverse brott i r med mngder av inbrott och bilstlder. En vuxen boende hos en personal har blivit dmd fr benzofrsljning och dessutom hade denna personal en annan sammanboende som dmts fr en lng rad inbrott.
Mats Barre har eftertrtt Lasse Siggelin som VD men har knappast slppt taget.
Bockes Tjnstehundar r nedlagt efter det att polisen inte lngere ville kpa hundar frn dem. Fr lg kvalite p uppfdningen. Nu vimlar det i stllet av rotveilar, dobermanns och blandraser hos personalen eftersom de behver hundar fr att skydda sig. Minst en gng i halvret blir personal misshandlad och det blir domar i tingsrtten.
Mats Sderberg (personal) hngde sig i en park i Visby. Sorgligt.
Han r inte den frsta anstllde som begr sjlvmord, hur mnga har gjort det egentligen? 3- 4 stycken genom ren?
Mats Sderberg var i vras med och startade Frldrantverk Klintehamn. Ett samarbete som startades efter brottsvgen i vras dr frldrar med problembarn skulle samarbeta fr att styra upp situationen. Det verkar tyvr redan ha avsomnat men de fick ju dock vara duktiga i tidningen och bli lovordade av polisen som exempel p goda frldrar ngra gnger. I det hr gnget var det en blandning med hasselapersonal och andra frldrar.