2008-09-01, 13:48
Medlem
-th-s avatar
Hade jag varit intagen p hassela s hade nog personalen landat p en 'hmdlista', och ftt lida resten av sina liv
Citera
2008-09-01, 15:12
Medlem
Mr Frstndets avatar
Angende klassresan s var det ett Hasselahem, fast vi bodde separat frn de intagna. Kommer tyvrr inte p orten (i norra delen av landet iallafall), bara att de hade en hel del skidbackar i nrheten. Har knappt tnkt p den vistelsen p dryga 20 r. Det var mer nr man blev ldre som man fattade hur skruvat det var.
Citera
2008-09-01, 15:33
Medlem
Som sagt jag har bott p Hassela Gotland och jag har inget negativt att sga om dem. Det handlar om att dom uppfostrar ungdomar som kanske aldrig tidigare behvt flja regler. Bli drogfri? Tror inte att man bara kan bli drogfri antingen s knarkar man ner sig fullstndigt och inser att man kommer d ifall man fortstter eller att man helt enkelt vxer ifrn det nr man skaffar jobb och familj.

P Hassela fr man lra sig att skta ett arbete, ta ansvar, skta skolan...Hitta ngot vettigt fritidsintresse. n idag s anser jag att mitt strsta misstag var att jag flytta drifrn.
Citera
2008-09-03, 22:13
Medlem
Pelle_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Förståndet
Angende klassresan s var det ett Hasselahem, fast vi bodde separat frn de intagna. Kommer tyvrr inte p orten (i norra delen av landet iallafall), bara att de hade en hel del skidbackar i nrheten. Har knappt tnkt p den vistelsen p dryga 20 r. Det var mer nr man blev ldre som man fattade hur skruvat det var.

hassela i hassela kanske?
Citera
2008-09-07, 12:01
Medlem
Har inte varit med om Hasselaliknande behandling, men dremot lagts in p Maria Ungdom fr drogutlst psykos (250 mg mephedrone, ALLDELES fr mkt fr mitt psyke, plus att jag bldde nsblod i flera dagar eftert) och det r mer eller mindre robotik var man n lggs in p rehab i det hr landet: bara vara p rummet, komma ut vid fasta tider d det vankas mat och prata med personalen om man mr dligt.

Annars ska det vara tyst, trkigt och ensamt. Hade jag inte vetat om meditation och upplevt egodd p en tidigare LSDtripp hade jag blivit mer psykotisk av att vara inlagd .

Fy fan fr Sverige sger jag bara - vi borde kolla mer t Holland och liknande lnder med "Harm reduction" istllet om jag fr sga det sjlv, d skulle det tillsammans med legalisering av lttare droger (Cannabis, psilocybinsvampar, kanske t.o.m. LSD) medfra mindre pengar t missbruksbekmpning och gladare missbrukare i samhllet .
Citera
2008-09-07, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Har inte varit med om Hasselaliknande behandling, men dremot lagts in p Maria Ungdom fr drogutlst psykos (250 mg mephedrone, ALLDELES fr mkt fr mitt psyke, plus att jag bldde nsblod i flera dagar eftert) och det r mer eller mindre robotik var man n lggs in p rehab i det hr landet: bara vara p rummet, komma ut vid fasta tider d det vankas mat och prata med personalen om man mr dligt.

Annars ska det vara tyst, trkigt och ensamt.
Fy vad hemskt det lter . Lggs du in p Maria Ungdom i Skne blir du visserligen inlst p avdelningen, men inte p ditt rum utan man fr umgs med de andra inlagda. S hr r det fritt fram att sitta i dagrummet och prata knark hela dagarna om man vill. Visserligen kommer personalen flygande och stter sig bredvid och avbryter samtalet om de hr att man pratar p ett "omotiverat stt" om droger, men de tycker nd att gemenskapen r viktig.

Det lter som ett fngelse att bara f vara sjlv p sitt eget rum, klart man blir galen av det. Jag hade ocks en psykos pga alla doger nr jag kom in, men inte ens d blev jag inlst p rummet.
Citera
2008-09-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rewt
jag har som sagt, 1 dygn! kommer ihg nn gammal krring och nn hasse(?) tror jag han hette.

Hehe, jo, Ankan och Hasse.. Hasse var king nr man vl charmat honom, annars var han stenhrd. Ankan var en riktig jvla pain in the ass som skrek och jvlades hela tiden. Hon har vittnat mot mej fr ett tag sedan frresten, jvligt irriterade. Hon och Therese, ifall ngon vet vilka det r?
Citera
2008-09-22, 17:12
Bannlyst
Och Hassela Gotland har absolut inte samma mentalitet och regelverk som Hassela Hassela.. Gotland r en jvla semester i jmfrelse ju.
Citera
2008-09-22, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -th-
Hade jag varit intagen p hassela s hade nog personalen landat p en 'hmdlista', och ftt lida resten av sina liv

Hehe, i mina argaste, mrkaste stunder lyckades slnga ur mej bde ddshot och btfllningar mot en riktig jvla slida i personalen p B-ng..
Sen fick jag flytta pga knivhot mot en personal, men han var tyvrr en av de bsta p hela stllet ;/
Citera
2008-09-23, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Som sagt jag har bott p Hassela Gotland och jag har inget negativt att sga om dem. Det handlar om att dom uppfostrar ungdomar som kanske aldrig tidigare behvt flja regler. Bli drogfri? Tror inte att man bara kan bli drogfri antingen s knarkar man ner sig fullstndigt och inser att man kommer d ifall man fortstter eller att man helt enkelt vxer ifrn det nr man skaffar jobb och familj.

P Hassela fr man lra sig att skta ett arbete, ta ansvar, skta skolan...Hitta ngot vettigt fritidsintresse. n idag s anser jag att mitt strsta misstag var att jag flytta drifrn.

Du r nog unik, eller s r Hassela Gotland mycket bttre, vilket jag har hrt att det ska vara.
Citera
2009-06-04, 23:21
Medlem
Siinsanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Jag och andra medlemmar hr inne har ju varit p ett eller annat Hasselakollektiv.

Jag har i dagarna hrt av mig till uppdrag granskning och bett de gra en granskning av just nmnda kollektiv.

Och ju fler som hr av sig desto bttre, fr det finns mnga berttelser som br komma ut, bde bra och dliga.

Sg p hemsidan att man kan vara anonym nr man hr av sig till dom, och man skyddas ven av lagen (vars namn jag inte kommer p just nu)

Jag sitter dr nu Norrlaaaand
Citera
2009-08-16, 22:40
Medlem
Hibernaculums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
N, han basar p HAssela Gteborg nu.

http://www.hasselagoteborg.se/

Jas, det lter som ngot positivt i allt negativ som har skrivits. Hur var han kenta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in