2017-01-23, 02:27
Medlem
Gabriel Knights avatar
Men vad säger kursledaren/studierektorn mm om saken?
Kan inte någon lärare opponera på c-uppsats eller är det bara på doktorsavhandlingar som läraren, eg professorn opponerar?
Citera
2017-01-23, 15:23
Medlem
Vågskålens avatar
Hittar de ingen opponent som är student kan de fylla ut den rollen genom examinator eller någon annan från institutionen. Kan bli lite jobbigare för dig eftersom det kan bli en mer relevant och kunnigare kritik. Men det skall du betrakta som en förmån.

Annars gäller som påpekats att institutionen får betalt per utexaminerad student. Aldrig i livet att de kommer att krångla till det för dig, det blir deras förlust. I värsta fall blir det ingen opposition alls. Så chilla, du är hemma!
Citera
2017-01-24, 19:04
Medlem
Du kanske börjar inse att fristående tyska inte är världens mest lästa utbildning?

Ska du bli lärare i framtiden har du tänkt dig eller?
Citera
2017-01-25, 07:11
Medlem
Det löser sig. För närmare detaljer, fråga din lärare istället för flashback.
Citera
2017-03-12, 17:55
Medlem
Problem med C-uppsats

Hej,

Jag har lite problem med min C-uppsats då jag skriver med en person som verkar vara svagt begåvad när det kommer till tal och skrift. Hen frågade om vi skulle skriva tillsammans och min uppfattning av denna individ då var att det kunde funka helt okej. Nu när vi satt igång märker jag att denna person skriver värre än ett dagisbarn vilket är otroligt frustrerande. Jag själv är inte så duktig på att skriva men hen är katastrofal. De delar av uppsatsen som hen har skrivit är så dåliga att tårar rinner längst kinderna samtidigt som man knappt förstår hur denna individ nästan har tagit sig igenom en utbildning på universitet.
Hen vill heller inte skriva tillsammans utan vill dela upp arbetet individuellt vilket är problematiskt då hens delar är så dåliga. Jag får själv skriva om vissa delar som knappt är läsbara vilket gör att hen blir arg eftersom jag då skapar dubbelarbete. Hen orkar heller inte läsa olika artiklar utan tar första bästa och är inte intresserad av att diskutera det innehåll som finns heller. Det finns ingen röd tråd i det som skrivs heller utan informationen ligger lite huller om buller.

Problemet är att jag satsar på högsta möjliga betyg på uppsatsen vilket jag förstår är omöjligt om jag verkligen inte kämpar hårt ensam dessa veckor. Jag är heller inte sugen att gå till vår handledare och förklara att situationen då vår handledare gillar det vi gör. Dessutom är jag ganska konflikträdd när det kommer till större saker som att exempelvis byta partner. Jag har bara en sådan enorm frustration och funderar nästan på att skriva c-uppsatsen nästa år istället. När jag gjort projektarbeten med andra i klassen har det varit en god nivå på det som skrivits, men detta är fan det värsta jag varit med om

Vad tycker ni jag borde göra? Någon som haft samma problem under uppsatsskrivande?
Citera
2017-03-12, 17:58
Medlem
Vad är det för utbildning?? Jurist eller socionomprogrammet?
Citera
2017-03-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Vad är det för utbildning?? Jurist eller socionomprogrammet?

Jag vill inte outa mig mycket men utbildningen relaterar till informatik.
Citera
2017-03-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Jag vill inte outa mig mycket men utbildningen relaterar till informatik.
Intressant utbildning. Pma mig va det e för utbildning snälla
Citera
2017-03-12, 19:01
Medlem
Rent krasst borde du väl kunna försöka bryta sammarbetet och att ni båda skriver var sin uppsats, gör helt självständiga kandidatuppsatser? Jag vet inte om det redan gått för långt tid, men försök.

Ett samarbete som inte känns bra blir nog inte bra, och nu är det det viktigaste grupparbetet det handlar om, hade det varit en 5p kurs hade man bara kunnat gilla läget.

Sen har varje mynt två sidor, din partner kanske tycker du är petnoga besserwisser . Men det låter som att det bästa för er båda vore att göra enskilda arbeten.
Citera
2017-03-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flumsplums

Sen har varje mynt två sidor, din partner kanske tycker du är petnoga besserwisser . Men det låter som att det bästa för er båda vore att göra enskilda arbeten.

Så kan det självklart också vara och det kan mycket väl vara så. Får se vad vår handledare säger när vi ska få lite feedback på det vi gjort. Hoppas hen kommenterar angående språket i uppsatsen
Citera
2017-04-03, 00:20
Medlem
Hjälp med metod i c uppsats

Jag ska skriva uppsats i internationella relationer och vill göra det enklast och snabbast möjligt,då jag med ett litet barn inte har värsta mycket tid på mig.Jag undrar vilken metod är lättast val då? kan argumentationsanalysen rätt bra men tror den är krävande,vad tycker ni? Behöver hjälp!
Citera
2017-05-28, 09:52
Medlem
Marodants avatar
C-Uppsats, skriva hela namnet inklusive mellannamn?

Skriver C-uppsats och min skrivkompis vill av någon anledning skriva ut hela sitt namn på uppsatsen, alltså även mellannamnet. Stör mig på det och undrar helt enkelt om man får/bör skriva ut mellannamnet i en uppsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in