Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-05, 00:15
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Vad är poängen med att äta onyttig och icke näringsrik mat, du lär knappast bli grövre eller mer fit. Allt handlar inte om kalorier.

Vem har pratat om onäringsrik mat?
Citera
2008-01-05, 00:52
  #14
Medlem
Imbriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Vi säger att man skulle få för sig att endast käka Pizza/Hamburgare varje dag i 2-3 månader. Men man äter endast för 1800 kalorier varje dag och har en förbränning på 2000(t.ex.) Gå man up eller er i vikt?

Hur mycket kalorier är det i en normal-stor pizza? Nån som vet?

Och vad bränner kroppen varje dag om man inte gör nått?

Visst går du ner i vikt på energiunderskott, inget snack om saken. Däremot kommer du må dåligt, inte få i dig andra essentiella näringsämnen osv.
Citera
2008-01-05, 01:09
  #15
Avstängd
Grischkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Vem har pratat om onäringsrik mat?

Hela tråden.
Citera
2008-01-05, 03:21
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Hela tråden.

Ingen förutom du och imbrium.
Citera
2008-01-05, 06:34
  #17
Medlem
jag har också tänkt på det där med kroppens passiva förbränning. Jag skrev in min vikt, längd ålder osv på flertalet hemsidor som räknar ut sånt. Jag hamnade runt 3300 på alla. Men när jag pratade med en dietist om det så trodde denna att jag hade en passiv förbränning på 2200 typ. Men kan det verkligen stämma på mig som då vägde 144kg?
Citera
2008-01-05, 06:37
  #18
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 144kg
jag har också tänkt på det där med kroppens passiva förbränning. Jag skrev in min vikt, längd ålder osv på flertalet hemsidor som räknar ut sånt. Jag hamnade runt 3300 på alla. Men när jag pratade med en dietist om det så trodde denna att jag hade en passiv förbränning på 2200 typ. Men kan det verkligen stämma på mig som då vägde 144kg?
2200 kcal som kaloribehov @ 144kg? Knappast.
Citera
2008-01-05, 20:06
  #19
Medlem
andreas_nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Nej, du går inte upp i vikt om du ligger på energiminus och bara äter "skräpmat" men du kommer nog bli ganska hungrig.
Det är mkt energi och lite mättnad i sådan mat.
Har för mig att en pizza ligger på ca 800-1000kcal beroende på vad man har på.
Kan vara helt fel dock, tänker sällen på det
När jag äter en pizza så brukar jag inte bry mig om hur mkt energi den innehåller...

Sunt förnuft och en liten överslagsräkning säger att en köpt pizza på +400g bör ge åtminstonde 1200-1500kcal.
Citera
2008-01-06, 02:54
  #20
Medlem
Algifaris avatar
Enbart skräpmat leder till brist på vitaminer och andra viktiga ämnen, blodsockret kommer rusa upp och ner som en berg- och dalbana. Kan inte detta hämma en viktnedgång och därmed göra det svårare att gå ner i vikt?

Jämfört med en person som ligger på kcal underskott men inte vitamin underskott.
Citera
2008-01-06, 03:03
  #21
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Enbart skräpmat leder till brist på vitaminer och andra viktiga ämnen, blodsockret kommer rusa upp och ner som en berg- och dalbana. Kan inte detta hämma en viktnedgång och därmed göra det svårare att gå ner i vikt?

Jämfört med en person som ligger på kcal underskott men inte vitamin underskott.

Spelar ingen roll, iochmed att utgifterna är större än inlagringen.
Citera
2008-01-06, 03:10
  #22
Medlem
ColtrasteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Vi säger att man skulle få för sig att endast käka Pizza/Hamburgare varje dag i 2-3 månader. Men man äter endast för 1800 kalorier varje dag och har en förbränning på 2000(t.ex.) Gå man up eller er i vikt?

Hur mycket kalorier är det i en normal-stor pizza? Nån som vet?

Och vad bränner kroppen varje dag om man inte gör nått?


Jag mätte en gång hur mycket kcal en pizza innehöll. (Från en vanlig pizzeria). Du kan alltid söka på denna forumsdel, eller så kan jag kolla upp det imorgon.
Citera
2008-01-06, 16:17
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Enbart skräpmat leder till brist på vitaminer och andra viktiga ämnen, blodsockret kommer rusa upp och ner som en berg- och dalbana. Kan inte detta hämma en viktnedgång och därmed göra det svårare att gå ner i vikt?

Jämfört med en person som ligger på kcal underskott men inte vitamin underskott.

Du verkar ju vara en jäkel på det här med vitaminer.

Vilka vitaminer missar jag om jag lever på pizza, förutom C?
Citera
2008-01-06, 16:36
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Du verkar ju vara en jäkel på det här med vitaminer.

Vilka vitaminer missar jag om jag lever på pizza, förutom C?
Ta en Hawaii med ananas på så får du i dig vitamin-C oxå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback