Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-01-04, 19:47
Medlem
Backstory: Ska av diverse anledningar prova att ta bort all ost (åtminstone "hård" ost; mjukost kan gå bra) och griskött, inkl. skinka och korv.
Vad finns det för vettiga pålägg kvar?
Jag gillar inte kaviar, förresten.

Jag letar inte efter en gigantisk lista (även om en lista också vore trevligt) utan snarare tips.
Citera
2008-01-04, 19:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Backstory: Ska av diverse anledningar prova att ta bort all ost (åtminstone "hård" ost; mjukost kan gå bra) och griskött, inkl. skinka och korv.
Vad finns det för vettiga pålägg kvar?
Jag gillar inte kaviar, förresten.

Jag letar inte efter en gigantisk lista (även om en lista också vore trevligt) utan snarare tips.
Grönsaker, fisk i olika former (lax, ål, sik, sill), nötkött (rostbiff, tjälknöl, hamburgare), kyckling-/kalkonskivor rökta som kokta samt en massa asiatiska pålägg (tofu, quorn osv).

~Paul~
Citera
2008-01-04, 20:03
Medlem
Enhörnings avatar
Marmelad(alt. sylt), jordnötssmör, kryddor (smör, tomat och aromat på hårt bröd är gott), leverpastej(fast du får vara noga att det är nöt), Tartex, vilket är en pastej gjort på örter och liknande. Finns massor av smaker av Tartex.

Potatismos är väldigt gott som pålägg på potatislimpa
Citera
2008-01-04, 20:38
Medlem
Prozacbitchs avatar
Keso.
Citera
2008-01-04, 22:37
Medlem
Rå lök eller grillkrydda. Och helst då på spisbröd/ hårt bröd. Grillkrydda och rå lök för att det smakar så mycket mat+ smaken("maten") håller sig kvar i munnen länge efter= man får en slags "eftermättnadskänsla"(bantningstips).

Skivad tomat, skivad gurka. Nyttigt och "smalt"+ ökar förbränningen.
Sedan passar väl egentligen allting/ vad som helst att ha på bröd. Bara fantasin sätter stopp, liksom.
Och är man dessutom fattig, så finns ju alltid salt att ha på brödet...
Och Aromat är ju himlarn´ s gott, också.
Ja, allt går ju faktiskt att ha som pålägg.

Pratar du frstn mjukt eller hårt bröd?
Kokta, skivade ägg; detta på både mjukt och hårt bröd.
Och rårivna morötter på hårt bröd= en smärre delikatess(saftigt, matigt, mättande, nyttande, förbrännande)
Citera
2008-01-04, 22:47
Medlem
Jans0ns avatar
Just nu äter jag uteslutande bagels med philadelphiaost och kallrökt lax till frukost. Ashkenaziska judar är bra dom .

Godare macka har sällan skådats.
Citera
2008-01-04, 22:48
Medlem
freedom291s avatar
Banan låter inte gott men de är de, (tycker jag)
Citera
2008-01-04, 23:11
Medlem
SwedishPlayboys avatar
I Tyskland finns väldigt god "Rinder Salami", Salami på nötkött, se om du kan hitta det.

Stekt ägg på rostat bröd är väldigt underskattat.
Citera
2008-01-05, 02:23
Medlem
Tjohildas avatar
Mosad avocado med några droppar citron och örtsalt + strimlad röd paprika.

Gör en röra av keso, hackade crabsticks och purjolök. Supergott på knäckebröd.

Pitabröd med hoummos, strimlad rå lök och oliver.
Citera
2008-01-05, 02:25
Medlem
LanZas avatar
Vettigt vet jag inte om det är men hackad rå charlottenlök är gott att ha på mackan

Inlagd gurka , rödbetssallad , potatissallad, och diverse andra grönsaker är mumma
Citera
2008-01-05, 02:30
Medlem
Det mest klassiska förutom de du inte gillar, måste väl vara ägg.Både kokta och stekta.
När jag var liten exprimenterade jag med det mesta på mackor. Gör det du med. Min favorit var potatismos, tätt föjd av mammas inlagda gurka eller rödbetor.
Citera
2008-01-05, 02:33
Medlem
Oakas avatar
Finns ju en hel del muslimska pålägg nu i affärerna (ej gris) typ kyckling, kalokon och tupp!
Tuppkorv hade de ju tom på nobelmiddagen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in