• 1
  • 2
2008-01-05, 02:36
Medlem
Oakas avatar
Prova även tjocka skivor tomat med ev lite hackad rödlök på samt grovmalen svartpeppar på det! Mums!
Makrill oxå e jävla gött, fast man blir lite sur i ashlet av det pga av att de är likätare. Ha det!
Citera
2008-01-05, 19:37
Medlem
Californias avatar
Någon sa marmelad... testa fikonmarmelad! Godaste marmeladen jag ätit iallfall! Kycklingröra är inte helt fel heller!
Citera
2008-01-05, 20:26
Medlem
Jäklar vad med förslag
För att vara mera exakt så provar jag en migrän-trigger-diet - det låter rätt hokuspokus men 87% har gett boken 5/5 på amazon, och de på läkarens (som skrev den) sjukhus rekommenderar den osv, så något vettigt måste det ju ligga i det hela! Tror förstås inte att det är hela lösningen, men kanske en del. Nåja.

Pga det så går rå lök inte, rökta saker tror jag inte går (ska kolla upp), men det blir ju ändå sjukt mycket kvar att testa! Grönsaker, kyckling/kalkon, marmelad och philadelphiaost/liknande speciellt
Tackar för alla förslag! Lär inte hinna prova alla i år dock.
Citera
2008-01-05, 21:01
Medlem
Tjohildas avatar
Kom på några fler: Makrill i tomatsås utrörd i lite gräddfil, köttbullemacka med rödbetssallad (du kan ju göra egna köttbullar på enbart nötkött)
Citera
2008-01-06, 11:41
Bannlyst
Köp en burk tahin super gott att bre på mackan annars kan du ju testa Marmite eller Vegimite
Citera
2008-01-06, 14:04
Medlem
w84funs avatar
Köttbullar med bostongurka, keso, gurka och tonfisk, stekt ägg, äggröra, makrill, böckling, rostbiff... det finns ju hur mycket som helst!

Som alternativ till varm macka föreslår jag (om du gillar starka kryddor) paprika och tacosås/salsa på franska, paprika. Osten är överflödig, men god om man vill synda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in