2008-01-03, 19:22
Medlem
sektledarens avatar
Jag kör alltså med avira och är nöjd så här långt, det jag inte riktigt greppar är om det startar automatiskt vid datorstart och om det ligger i bakgrunden. Alla andra virus program jag haft har man sett en liten symbol på nere i högra hörnet på aktivitetsfältet. En eller två gånger har jag fått upp avira lilla paraply där nere. Måste man ha avira uppe på en hel windows sida ? För när jag tittade på aviras process försvann den när jag stängde ner fönstret ?

Nån som kan avira och kan hjäpa mig ?

EDIT: ok, hittade nu att man kunde stänga ner det med alt+F4, då finns aviras process i alla fall levande, men fortfarande inget "paraply" brevid klockan.
Citera
2008-01-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledaren
Jag kör alltså med avira och är nöjd så här långt, det jag inte riktigt greppar är om det startar automatiskt vid datorstart och om det ligger i bakgrunden. Alla andra virus program jag haft har man sett en liten symbol på nere i högra hörnet på aktivitetsfältet. En eller två gånger har jag fått upp avira lilla paraply där nere. Måste man ga avira uppe på en hel windows sida ? För när jag tittade på aviras process försvann den när jag stängde ner fönstret ?

Nån som kan avira och kan hjäpa mig ?
Jag kör Avira sedan länge och är nöjd. Jag har en ikon i form av ett paraply nere i hörnet, uppfällt när Avira körs och ihopfällt när jag stängt av det...
Citera
2008-01-03, 19:35
Medlem
sektledarens avatar
Se där, hur gör du ?

Vill ju också ha det

Konstigt, hittade det här.....

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=901293

Samma sak för mig ett år senare
Citera
2008-01-03, 21:25
Medlem
Jizardss avatar
Tänkte bara tipsa om att Avira AntiVir PersonalEdition Premium nu är kostnadsfritt i 6 månader framöver.

http://www1.avira.com/en/evaluate/dennis_special.php
Citera
2008-01-03, 22:17
Medlem
927s avatar
programmet startar automatiskt ja och skyddet aktivt så är parapylet uppe. när du inaktiverat det så är det ihopfällt men paralyt ska alltid synas, förutsatt att man inte pillat här o där förstårs. det är guard.exe som måste va igång för att du ska se paraplyet, om jag minns rätt

jag vet att dom misslyckade en gång förra året med uppgradering, programmet skydda men paralyt syntes inte
Citera
2008-01-04, 08:11
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jizards
Tänkte bara tipsa om att Avira AntiVir PersonalEdition Premium nu är kostnadsfritt i 6 månader framöver.

http://www1.avira.com/en/evaluate/dennis_special.php
Det tankade jag ner och fungerar ypperligt. Körde deras system scan, räcker det, eller behöver man scanna efter virus med andra program - ad-aware osv?
Citera
2008-01-04, 11:07
Medlem
927s avatar
olika program hittar ju olika filer men antivirs detektion jämfört med ad-aware är som att jämföra herr fotboll med dam fotboll.
däremot kan ju antivir förstårs missa filer som tex kaspersky eller superantispyware flaggar för, o tvärt om
Citera
2008-01-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
olika program hittar ju olika filer men antivirs detektion jämfört med ad-aware är som att jämföra herr fotboll med dam fotboll.
däremot kan ju antivir förstårs missa filer som tex kaspersky eller superantispyware flaggar för, o tvärt om

Om jag inte fått allt om bakfoten så är alltså Avira Antivir ett Anti-Virus program..

Ad-aware är ett program som söker up och tar bort Spyware,Adware. (malware)

Går väl inte att gämföra ett AV med ett program som tar bort Spy/Ad/malware ?
Citera
2008-01-04, 12:12
Medlem
927s avatar
men herregud, du tror väl inte att antivirusprogram enbart detekterar virus!?
isf måste du levt under en sten i flera år

du har en poäng i att inte jämföra antispy mot antivirus program men i när det gäller ad-aware så även om man gjorde en antispyware test så kan lova att antivirusprogram skulle komma före ad-aware, det gäller antagligen även spybot. däremot skulle det bli tuffare mot program som superantispyware, avg antispyware, spysweeper, pc doctor och counterspy då dessa är mycket bra

observera att mitt svar va till schabol-labo, dvs antivir premium

malware innefattar allt
Citera
2008-01-04, 12:31
Medlem
927s avatar
den här panda loggen är 3 år gammal, det är en online scan

Citera
2008-01-04, 12:35
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
Tack för svaret. Jag kollar aldrig på damfotboll, så jag nöjer mig skyddet Avira Preminum ger
Citera
2008-01-04, 13:41
Medlem
Jizardss avatar
Nu när du har Premiumversionen behöver du inte använda dig av något antispyware program då betalversionen av AntiVir tar hand om spyware. Den vanliga gratisversionen däremot har ingen särskild antispyware funktion.

f.ö. använt inte ad-aware, SUPERantispyware är desto bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in