Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Kan inte svara på det tyvärr. Du får nog ringa och fråga på måndag.
Grattis att du kom in.
Branschen behöver folk som vill utbilda sig och har intresse för att sedan verkligen bli chaufförer.
Skulle det vara så att YKB:n måste bekostas ur egen fick (vilket vi inte hoppas givetvis) så brukar det finnas rätt så tacksam finansiering i det fall man inte känner för/kan kontantbetala den delen.
När börjar utbildningen?
Tack för svar

Ja, det får nog bli att ringa på måndag. Har redan mailat Studievägledaren, men har varken tid eller tålamod att vänta på svar :P
Tack så jättemycket! Jag är verkligen stolt över att jag kom in då det enbart fanns 2 platser i min kommun och jag var en av dem!

Min utbildning börjar för övrigt 7/2 i Eksjö. Mer vill jag inte säga pga privata skäl
Ja, verkligen. Det känns som att många ansöker till dessa platser då det verkar vara ett "soft" jobb. Men jag vet verkligen hur jobbet är då jag både har människor runt i kring mig som jobbar med det, och jag själv har varit med i så gott som hela mitt liv.
Jag hoppas verkligen man kan lägga upp en avb.plan på det hela! jag menar, vem har råd att lägga ut 25.000 till när redan kortet kostar (Med C-E behörighet) nästan 50.000. Förvisso får jag mitt betalt, men ändå. en färsking på 21 år kommer ut på marknaden. Inte tusan har man råd med då. det borde finnas någon typ av dispens att man får jobba i 1 år utan detta "bevis" så man har råd att spara undan pengar i min mening.
Isch, jag ogillar verkligen de här löjliga reglerna. Jag förstår att äldre människor sätter sig emot dem.
Men på tal om dessa grejer. Jag är precis i svängen till ansöka om körkortstillstånd. Vad kollar de upp på läkar-undersökningen? Har förvisso inget att dölja, men vore intressant att veta vad man kan "förbättra" om man säger så
Höhö, ursäkta pratgladheten, Jag är i firande läge för tillfället. Puss på Eder alla och lycka till alla andra sökande!
/shinto