Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Kanske en dum fråga men är det svårt att lasta och lossa om man är oteknisk?
Beror helt på vad som ska lastas/lossas, och finns allt för olika körningar därute att jag ska kunna svara på det.
Citat:
Hur ofta görs det rent allmänt och hur lång tid tar det?
Samma som ovan.
Citat:
Behöver man kunna det här t.ex.?
https://www.youtube.com/watch?v=9GsPTVFgCtU I så fall är jag jävligt tveksam då jag är sjukt oteknisk och saknar det logiska tänkandet när det kommer till maskiner och funktioner.
Såg inte hela videon, men en säkerhetskontroll ska du kunna, kommer alltid göras före körning på skolan och dessutom på uppkörningen, om jag minns rätt kan t o m vissa frågor relatera till säkerhetskontrollen.
Sen om chaufförerna gör kontrollen dagligen, eller för den delen varje månad, tvivlar jag på. Finns säkert, men de är få. Tror dock t.ex om man kör vissa typer av ADR att de är noggranna med sådant.
Citat:
Sen undrar jag varför en lastbilsförare ska lasta åt företag? De har väl egna anställda/lagerpersonal som borde kunna lasta? Hade 90% av arbetet gått ut på att faktiskt köra så hade jag kanske satsat på det.
Det finns många anledningar, en kan vara så simpelt att de inte har folk nog för att kunna utföra sådant, eller att åkeriet får extra betalt.
Det finns väldigt många grenar av lastbilsbranschen, allt från grusbil till spetsbyten, och om du är ute efter att endast åka, så kan jag garantera att det finns massvis av företag som gör just sånt. Vilka dock får du kolla själv, eller så kan någon i tråden berätta, men de finns i alla fall.