2013-03-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Förklara gärna hur en svensk chaufför pressar priserna i Norge, om du inte begriper hur det funkar i Sverige är det bättre du är tyst en framstår som en clown.

Fråga en norrman som inte är så glad över att svenskarna kommer dit och tar deras jobb för lägre lön så får du säkert en väldigt detaljrik förklaring..
Citera
2013-03-23, 15:04
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikna
Fråga en norrman som inte är så glad över att svenskarna kommer dit och tar deras jobb för lägre lön så får du säkert en väldigt detaljrik förklaring..

Svenskar som kommer hit och kör för norska åkare brukar tjäna lika mycket som oss. Polackerna brukar dom däremot med framgång lura den första tiden.
Svenskar som kör för svenska åkeriertjänar ofta ungefär som oss också tack vare att det fortfarande existerar avtalsenlig lön i Sverige och i Norge förlorar vi stora pengar utan tilläggen.
Citera
2013-03-23, 18:47
Medlem
santamans avatar
Citat:
Du är ju dummare än jag trodde, och jag trodde inte mycket om dig, det finns inte norrmän till dessa jobb!
Senast redigerad av santaman 2013-03-23 kl. 18:51.
Citera
2013-03-23, 21:15
Medlem
dekarons avatar
Det finns säkert någon negativ påverkan av att Svenskar jobbar i Norge för deras löner osv. precis som det är för Svenska chaufförer som har svårt att få jobb som distanschaufförer. Ca 60% av ALLA distanschaufförer i Sverige är av utländskt ursprung för att det är billigare att anställa dem. Dessutom så vågar dem inte kräva att det går schysst till på jobbet, att dem inte blir utnyttjade osv, vilket är bekvämt för åkaren.

Så diskutera inte så absoluta termer för det kan komma tillbaka och bita dig i häcken.
Citera
2013-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Du är ju dummare än jag trodde, och jag trodde inte mycket om dig, det finns inte norrmän till dessa jobb!

Klart som fan det finns norrmän till vilket jobb det nu är du har, bara det att dom förmodligen är dyrare än vad du som svensk är vilket därmed gör dig till en mer attraktiv anställd.
Senast redigerad av ikna 2013-03-23 kl. 22:49.
Citera
2013-03-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Svenskar som kommer hit och kör för norska åkare brukar tjäna lika mycket som oss. Polackerna brukar dom däremot med framgång lura den första tiden.
Svenskar som kör för svenska åkeriertjänar ofta ungefär som oss också tack vare att det fortfarande existerar avtalsenlig lön i Sverige och i Norge förlorar vi stora pengar utan tilläggen.

En stor del av svenskarna som arbetar på norska åkerier får en något lägre lön än norrmännen och är då mer attraktiva anställda eftersom de gör samma jobb för en mindre kostnad även fast det självklart finns svenskar som har samma lön som sina norska kollegor precis som du säger
Precis som polackerna/makedonierna/rumänierna etc etc, fast dom är mer än hälften så billiga som en annan är.

I det stora hela menade jag bara att idioten santaman inte ska snacka om att östeuropéerna pressar priser och löner iom att han själv säger att han är svensk och jobbar i Norge och kan eventuellt själv vara en del av problemet.
Citera
2013-03-24, 11:08
Medlem
santamans avatar
Citat:
En stor del av svenskarna som arbetar på norska åkerier får en något lägre lön än norrmännen och är då mer attraktiva anställda eftersom de gör samma jobb för en mindre kostnad även fast det självklart finns svenskar som har samma lön som sina norska kollegor precis som du säger
Precis som polackerna/makedonierna/rumänierna etc etc, fast dom är mer än hälften så billiga som en annan är.

I det stora hela menade jag bara att idioten santaman inte ska snacka om att östeuropéerna pressar priser och löner iom att han själv säger att han är svensk och jobbar i Norge och kan eventuellt själv vara en del av problemet.
Du fortsätter svamla din skit och begriper inte skillnaden mellan länderna, antagligen för svårt för dig.
Jag kör enbart import/export för svenskt åkeri, tror inte du begriper vad det betyder.
Citera
2013-03-24, 13:18
Medlem
ozones avatar
.......
Senast redigerad av ozone 2013-03-24 kl. 13:23.
Citera
2013-03-24, 21:42
Medlem
Citat:
Du fortsätter svamla din skit och begriper inte skillnaden mellan länderna, antagligen för svårt för dig.
Jag kör enbart import/export för svenskt åkeri, tror inte du begriper vad det betyder.

Ojoj vad defensiv man kan vara.

Varför börjar du tjafsa om du kör för ett svenskt åkeri då? Du fick det att låta som att du bodde och jobbade i Norge.. PÅ ETT NORSKT ÅKERI
Citera
2013-03-26, 08:23
Medlem
Dåligt tryck i den här tråden nuförtiden. Sitter tvålkoppen, dainea, trailerchauffören och muckar bråk på Truckers paradise??

Har iaf fått nytt jobb och börjar om 2-3 veckor. Grymt skönt att sitta bakom ratten igen.
Citera
2013-03-26, 09:05
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Dåligt tryck i den här tråden nuförtiden. Sitter tvålkoppen, dainea, trailerchauffören och muckar bråk på Truckers paradise??

Har iaf fått nytt jobb och börjar om 2-3 veckor. Grymt skönt att sitta bakom ratten igen.

Dom sitter väl & grunnar på nästa fredagstråd

Tycker det är segt på jobbfronten & ändå segare då man är "gröngöling"

Lycka till på ditt nya jobb!
Citera
2013-03-26, 16:16
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork

Nja, har haft fullt upp med framtidsplanering jag. 16 månader med jobb till så är det sayonara till detta, då sätter jag mig på skolbänken igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in