Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Grattis

Var det svårt?
Ikke i det hele tatt.
Hade ju målat upp världens bild över att jag ska beskriva alla möjliga delar och system i motorn osv. Överhuvudtaget ingenting om det. Endast förklara över varför man kontrollerar det man gör under säkerhetskontrollen osv.
Gjorde en liten tabbe... Han sa "Vid vägens slut, sväng vänster!". Jocke svängde såklart vänster i nästa rondell. Ajabaja, där fick Jocke minsann vända på bästa sätt för att ta sig till trafikljuset där han egentligen menade (vägen fortsätter ju).
Det blev ju också in i helvete stressigt innan jag skulle köra upp med. Fick byta till en senare tid och allt.
Grejen är den att jag har ju varit skriven i Norge ett år (mars 2011 - mars 2012). Och har man skrivit sig i Sverige inom de närmsta 185 dagarna så måste man ha ett intyg på att man är permanent bosatt i Sverige, och det påskriven av en målsman eller kollega.
Det visste ju inte jag riktigt. Gick ju hur bra som helst på teoriprovet. Behövde inte alls visa upp något extra intyg.
Pappa fick i all hast ta sig från sitt jobb till bredvid halkbanan i Falun (tur han jobbar och bor i Borlänge). Annars hade ju iofs någon i klassen ställt upp (hörde jag sen), men det blev ju säkrast och bäst att få pappas underskrift.
Så det kan ju vara bra att tänka på för er som är i liknande situation och sådär.
Annars hade han ingenting att anmärka på. Mer än att jag råkade välja vänster körfält efter en rondell där jag egentligen skulle ha legat i det högra.
Edit
Just ja, krångel med nyckeln som man öppnar bagageluckorna blev det också. Fan. Han som körde upp innan råkade få med sig den nyckeln. Jag försökte ju med alla möjliga nycklar jag hittade.
Tänkte för mig själv: "Fan i helvetes jävla skit. Måste man göra om säkerhetskontrollen säkert på grund av det här. Så jävla typiskt!". Men han sa sedan när jag hade bestämt mig för att jag var färdig, att jag iaf hade visat att jag ville in i dom och titta.